mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Windows Xp, hvilket produkt trenger jeg?

Reply

Thread Tools
Old 4 apr 2009, 10:25
New Member Group

Default Windows Xp, hvilket produkt trenger jeg?

Hei Jeg bare lurer på om noen kunne peke meg i riktig retning, omtrent en uke siden min pc vil ikke starte på Windows XP og ber for reload plate, problemet er at jeg ikke har sikkerhetskopiert alle mine data og filer og oppdater platen tar datamaskinen tilbake til fabrikkinnstillinger og jeg mister alt. Jeg ble fortalt om jeg har fått en ny harddrive og installert Windows XP kunne jeg da legge til min gamle harddisk som secondary.Well jeg har kjøpt en ny interne IDE-harddisk, men jeg glemte jeg dont ha Windows XP Home-programvaren jeg trenger, i har nettopp sett på ebay men im ikke helt sikker på hvilket er riktig produkt jeg trenger, er de programvaren installere Windows XP fra bunnen eller bare oppdateringspakker. Jeg har noen datamaskin kunnskap men im ingen ekspert ville dette produktet være den jeg trenger?

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...m=260386919782

håper virkelig noen kan hjelpe
Old 4 apr 2009, 12:20
Donor Group

Velkommen til forumene.

First off, hvorfor gjorde du kjøper en IDE HDD? Det er ganske utdatert. Men hvis det er fordi du er mobo ikke støtter SATA, deretter fair enough.

Dernest skal vi trenger å vite om du CPU er x86 eller x64

Hvis du ikke vet så er det helt greit, det spiller ingen rolle hvis du har mer enn 3GB RAM?

Fordi imidlertid mange biter CPU bruker x86 operativsystemet vil fungere. (Du trenger 64 bit for å få mer RAM og gjøre full bruk av en Quad core proccessor)

Hvis du kan klare opp dette kan vi gå tilbake til eBay og arbeide ut hva som er best for deg.

For å oppsummere det:

1. Hvor mange GB RAM?
2. CPU-modell eller bare hvor mange kjerner det har
3. 32 bits eller 64 bits arkitektur - hvis du vet?

Min System: FordyPC

Prosessor (er):
Quad Q6600 Kentsfield 2,66 @ 3.45GHz
Hovedkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM-minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Graphics Card (s):
PNY NVIDIA GeForce 9400 GT 512MB
Lydkort:
Harddisk (er):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk stasjon (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Case / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Gigabit LAN, FireWire & WG111v2
Skjerm (er):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 4 apr 2009, 13:18
Donor Group

noe å se .. er det en føljetong nøkkel på utsiden av PC tilfelle? Hvis så er nesten sikker på at du kan laste ned en kopi av Windows og bruke tasten for å aktivere den, og jeg tror dvs all lovlig å
det vil ikke koste deg noe å installere Windows må du ganske enkelt laste ned og brenne .. installere og aktivere med serienummer

Min System: P * L * A * Z * M * A

Prosessor (er):
2.3GhZ AMD
Hovedkort:
Asus
RAM-minne:
1 gig DDR
Graphics Card (s):
256MB G-force
Lydkort:
Sound Blaster 5.1
Harddisk (er):
1-80GB 1-120GB Western Digital's
Optisk stasjon (er):
Pioneer's DVD-RW
Case / PSU:
tilpassede tilfellet & 650w PSU
Cooling:
DIY Vannkjøling
Nettverk / Internett:
jomfru 50MB
Skjerm (er):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 8 april 2009, 18:11
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by 4D (Fordy (Ford) Ollie View Post
Fordi imidlertid mange biter CPU bruker x86 operativsystemet vil fungere. (Du trenger 64 bit for å få mer RAM og gjøre full bruk av en Quad-core
proccessor
Dette er blatantly falske (Re: det Quad core ting) og fullstendig irrelevant for de fleste brukere. XP 64-bit er fryktelig, og et overveldende andelen av OEM-maskiner har 2GB RAM. Det eneste som må sies her er "kjøpe en lovlig kopi av Windows XP x86 av en seriøs forhandler" (ikke eBay).

Hvis du ikke føler for å betale, er det antagelig en bedre flytte for å laste ned Windows 7 beta: mens det anbefales bare for erfarne brukere, det er solid nok til at jeg vil anbefale sin bruk generelt.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 9 april 2009, 02:16
Donor Group

Eller ....... kan du prøve å sikkerhetskopiere dine data til en ekstern enhet (Flash Drive eller USB Drive), bruke en Linux Live CD ... enkel guide her det er ganske enkelt å gjøre.

Deretter kan du gjenopprette som normalt, kopiere dataene tilbake og returnere IDE Drive på tilbakebetaling.

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 11 april 2009, 05:26
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by Carbon View Post
Dette er blatantly falske (Re: det Quad core ting) og fullstendig irrelevant for de fleste brukere. XP 64-bit er fryktelig, og et overveldende andelen av OEM-maskiner har 2GB RAM. Det eneste som må sies her er "kjøpe en lovlig kopi av Windows XP x86 av en seriøs forhandler" (ikke eBay).
Hvis OP kjører et system med 8 GB RAM og en Quad core det ville være dumt av meg å si "Å hei ja bare grip deg en 32 bit fra en legit selgeren."

De ville ha kastet bort maskinvare, også er det mange legit selgere på eBay, hvis du vet hva du får og du gjør det riktig Theres ingenting galt med det.

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.