![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hej Jag undrar bara om någon skulle kunna peka mig i rätt riktning, ungefär en vecka sedan min dator inte skulle starta upp Windows XP och som ansöker om reload skivan är problemet jag har inte säkerhetskopierat alla mina data och filer och ladda skivan kommer att ta datorn tillbaka till fabriksinställningarna, och jag kommer att förlora allt. Jag fick höra om jag fick en ny hårddisk och installerade Windows XP kunde jag sedan lägga min gamla hårddisk som en secondary.Well Jag har köpt en ny intern IDE hårddisk men jag glömde jag dont har Windows XP Home programvara jag behöver, jag har just tittat på eBay men im inte riktigt säker på vilken är den rätta produkten jag behöver, är de den programvara du installerar Windows XP från scratch eller bara service pack. Jag har lite datorkunskap men im ingen expert skulle denna produkt vara den jag behöver?
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...m=260386919782 hoppas verkligen att någon kan hjälpa |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Välkommen till forum.
Först och främst, varför köpte du en IDE-hårddisk? Det är ganska föråldrad. Men om det är därför du mobo inte stödjer SATA, sedan rättvist nog. Det andra vi kommer att behöva veta om du CPU är x86 eller x64 Om du inte vet så det är bra, det spelar ingen roll om du inte har mer än 3 GB RAM-minne? För hur många bitar som CPUn använder x86 operativsystem kommer att fungera. (Du behöver 64-bitars att ha mer RAM-minne och till fullo utnyttja en Quad core proccessor) Om du kan klara upp det vi kan gå tillbaka till eBay och räkna ut vad som är bäst för dig. För att sammanfatta det är: 1. Hur många GB RAM? 2. CPU Model eller bara hur många kärnor den har 3. 32 bit eller 64-bitars arkitektur - om du vet?
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
något att se .. är det en följetong nyckel på utsidan av st fall? så är nästan säker på att du kan ladda ner en kopia av Windows och använda det för att aktivera den och jag tror thats alla juridiska till
Det skulle inte kosta dig något att installera Windows du enkelt ladda ner och bränna .. installera och aktivera med din seriekonsoll
|
|
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
Citat:
Om du inte känner för att betala, det är nog en bättre väg för att hämta Windows 7 beta: medan det rekommenderas endast för erfarna användare, det är fast nog att jag skulle rekommendera sin användning i allmänhet.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Mitt System: 日夏子
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Eller ....... du kan försöka att säkerhetskopiera dina data till en extern enhet (Flash Drive eller USB Drive), som använder en Linux Live CD ... enkel guide här det är ganska lätt att göra.
|
|||
|
|||
|
Citat:
De skulle ha slösat bort hårdvara, även det finns många legit säljare på eBay, om du vet vad du får och du gör det rätt Theres inget fel med det.