mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Windows XP Service Pack 2 från Service Pack 1

Reply

Thread Tools
Old 5 oktober 2007, 01:13
Ledamot Gruppen

Default Windows XP Service Pack 2 från Service Pack 1

Hej, kan någon vänligen hjälp. Jag har Windows XP med Service Pack 1 ingår på skivan. Jag har märkt att Microsoft inte längre stöder Service Pack 1 endast SP2. Om jag måste göra en fullständig ominstallation som jag har i det förflutna kan någon säga mig hur man gör detta som min skiva ber mig att göra uppdateringar på sp1 och nu bara göra dem för SP2. Tack för all hjälp ni kan ge mig.
Old 5 oktober 2007, 03:02
Givargruppen

Är du för närvarande kör Service Pack 1 eller har du uppdaterat till Service Pack 2?

Om du installerar om Windows kör Service Pack 1 kommer du att kunna installera Service Pack 2 från Microsofts webbplats (eller via Windows Update Jag tror också). Så få uppdateringar borde inte bli ett problem. Det bör vara möjligt att ladda ner Service Pack 2 och spara den på en disk så att du kan installera det snabbt efter att du installerar om Windows. Jag är inte säker på att du kan göra det från Microsofts hemsida, men det förvisso användas för att vara bra webbplatser där du kan ladda ner den från. Om du google så kan du förmodligen hitta en, om inte det finns på Microsofts webbplats som en uppdatering.

Mitt System: The Elephant

Processor (s):
Intel Core 2 Quad Q6600
Moderkort:
Asus P5K-E/Wi-fi
RAM Minne:
2GB Corsair XMS
Grafikkort (s):
Asus EN8600GT Silent
Ljudkort:
Hårddisk (s):
Samsung HD501
Optisk enhet (er):
Asus drw-1814BLT
Mål / PSU:
Antec P180/Corsair HX620
Kylning:
Thermalright Ultra-120 extrem
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
Dell 2005FPW 20 tum
Operating System (s):
Windows Vista Home Premium
Old 5 oktober 2007, 05:41
Ledamot Gruppen

Hej cyberspacegenie, tack för svaret. Jag har SP2 för tillfället men om jag gör en ominstallation av Windows går tillbaka till SP1. Eftersom Microsoft inte gör uppdateringar för SP1 längre Jag undrar bara vad jag skulle behöva göra. Trodde jag skulle få reda på först som det är svårt att få info när datorn har kraschat efter barnen ha infekterat sak Lol och jag har haft att göra det ett par gånger under de senaste åren. Tack igen. Skjulet.
Old 5 oktober 2007, 06:28
Givargruppen

Glad för att hjälpa till.
Old 19 Mars 2009, 03:30
Banned Group

Nu kan du enkelt uppgradera Windows XP SP1 till SP2 är det nödvändigt att installera om Windows SP2 enkelt uppgradera den.

Använda Uppgraderingsalternativet är bästa sättet att hålla dina data säkra och förbrukar din tid under installationen och kommer att skriva över all data och filer på befintliga en och programmet installerat på din dator kommer samma som tidigare och fortsätta att arbeta.

Så först försöka köpa SP 2 och om du har detta sedan försöker uppgradera SP 1 till SP2.

Best of Lick.
Old 19 Mars 2009, 03:31
Givargruppen

errr ....
Kontrollera datum för anställningen?
2007 ...
Old Mars 21, 2009, 08:54
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av johnpol78 View Post
Best of Lick.

Mitt System: FordyPC

Processor (s):
Quad Q6600 Kentsfield 2.66 @ 3.45GHz
Moderkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM Minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Grafikkort (s):
PNY nVidia GeForce 9400 GT 512MB
Ljudkort:
Hårddisk (s):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk enhet (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Mål / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Gigabit LAN, FireWire och WG111v2
Monitor (s):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
BSOD och uppstartsmeddelanden problem - Windows XP med Service Pack 3 gudfader Windows-operativsystem 2 1 juni 2009 09:18
Windows XP Service Pack 3 / Internet Explorer 7 HANSY Webbläsare & FTP Klienter 3 21 mars 2009 09:24
Uppdatera till Service Pack 3 Från Service Pack 1 ralphp Windows-operativsystem 4 2 mars 2009 14:28
Windows XP Service Pack 2 teenee23 General Software Chat 7 23 mars 2008 13:50
Windows Vista Service Pack 1 finns nu tillgänglig. evilfantasy Windows-operativsystem 54 18 mars 2008 11:46
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.