![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hei folkens,
Jeg vet det grunnleggende som arbeider med x64-prosessorer, og x64 drivere er nødvendig - men hvorfor er x64 drivere og programmer trengs? Jeg sverger jeg leste på wikipedia at x64-versjonene har en slags emulator i dem for å emulere x86 (32 bit) systemer, så vel x64 programmer og drivere er ikke nødvendig? du kan bare bruke x86? Takk for at du tok deg tid til å forklare! Min System: #
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Err, 64bit drivere er skrevet for å låse opp 64bit funksjoner.
| |||
| |||
| Ahhh ok. Men hva hvis det er et stykke maskinvare som ikke har x64 drivere? For eksempel, DVD-stasjonen eller Trådløst PCI kort? Også trenger jeg spesiell x64 spill, programmer osv.? I utgangspunktet er jeg sussing om å gå x86 Vista Ultimate av x64 Vista Ultimate. |
|
| |||
| |||
| Alt trenger en sjåfør, hvis du ikke kan få en 64bit driver maskinvaren ikke vil fungere. 64bit OS behov 64bit drivere men vil gjerne kjøre 32bit spill / programvare. |
|
| |||
| |||
| Så skal jeg installere 64 bit OS, og deretter laste ned driverne fra produserer webområdet og installere dem? |
|
| |||
| |||
| Jeg vil sørge 64bit drivere er tilgjengelige for din maskin først. Så ja, du må installere operativsystemet før du installerer driverne. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hvis du får den endelige versjonen, den kommer med 32 bit og 64 bit i pakken. Så hvis du synes det fungerer ikke med 64 bit, kan du alltid re-installere som 32 bits
| |||
| |||
| Faktisk som er riktig - men jeg skulle få OEM-versjonen på grunn av pris forskjell og jeg kan feste den nye harddisken rekkefølgen samtidig! |
|
| |||
| |||
| Personlig Jeg vil gå 32bit, det er bedre støttet og 64bit er egentlig ikke brukes av programvare og spill beslutningstakere minibank. |
|
| |||
| |||
| men er abbility å ha mer RAM verdt å ha 64 bit? Eller du kunne ha duell boot med retail, har 64 bit for spill (å utnytte mer RAM) og 32 bit for alt annet. |