![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej killar,
Jag känner till grunderna som fungerar med x64-processorer, och x64 drivrutiner behövs - men varför är x64 drivrutiner och program som behövs? Jag lovar att jag läste på wikipedia att x64-versionerna har en slags emulator i dem för att emulera x86 (32 bit) system, så visst x64 program och drivrutiner som inte behövs? Du kan bara använda x86? Tack för att du tog dig tid att förklara! Mitt System: #
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Err, är 64-bitars drivrutiner skrivna för att låsa 64bit funktioner.
| |||
| |||
| Ahhh ok. Men tänk om det finns en maskinvara som inte har x64 drivrutiner? Till exempel, DVD-enhet eller trådlösa PCI-kort? Dessutom behöver jag särskild x64 spel, program etc? I grunden är jag sussing om att gå x86 Vista Ultimate x64 med Vista Ultimate. |
|
| |||
| |||
| Allt behöver en förare, om du inte kan få en 64bit drivrutin hårdvaran fungerar inte. 64bit OS behov 64bit drivrutiner men kommer gärna köra 32bit spel / programvara. |
|
| |||
| |||
| Så ska jag installera 64-bitars operativsystem, sedan hämta drivrutinerna från tillverkarna webbplats och installera dem? |
|
| |||
| |||
| Jag skulle se till 64bit drivrutiner finns tillgängliga för din hårdvara först. Så ja, måste du installera operativsystemet innan du installerar drivrutiner. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du får återförsäljarversionen, kommer med 32-bitars och 64-bitars i paketet. Så om du tycker att det inte fungerar med 64-bitars, kan du är alltid installera som 32 bitars
| |||
| |||
| Det är förvisso riktigt - men jag skulle få en OEM-version på grund av prisskillnaden och jag kan hålla min nya hårddisk ordning på samma gång! |
|
| |||
| |||
| Personligen skulle jag gå 32bit, det är bättre stöd och 64bit är egentligen inte används av programvara och speltillverkare ATM. |
|
| |||
| |||
| men är abbility att ha mer RAM-minne värt att ha 64 bit? Eller du kunde ha duell starta med detaljhandeln, har 64 bitar för spel (att använda mer RAM) och 32 bitar för allt annat. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Använder olika OS behov Hjälp Borttagning GRUB | Loganair | Linux & Alternativa OS | 0 | 26 maj 2009 17:23 |
| Nero 9 - testversioner samma som fullvärdiga versioner? | banjoman | Multimedia & Codecs | 2 | 23 maj 2009 19:59 |
| Skillnaden mellan OEM och Retail Versioner av OS | P5200 | Windows-operativsystem | 8 | 11 februari 2009 10:01 |
| Följer på det ämne i Windows OS: s | Axegrinder | Virus, spionprogram och säkerhet | 7 | 14 februari 2008 15:10 |
| PS3 olika versioner | xactly | PC & Console Gaming | 4 | 22 oktober 2007 10:33 |
| Thread Tools | |
| |