mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

XP OEM produkt nyckel funktionshindrade från Microsoft

Reply

Thread Tools
Old 6 april 2008, 09:02
Ledamot Gruppen

Default XP OEM produkt nyckel funktionshindrade från Microsoft

Jag planerar att köpa en OEM-version av Windows XP efter mitt senaste inlägg om du installerar XP. Jag läser att Microsoft har stängt av Internet-aktivering av produkten nycklar och att du har att ringa dem för att få aktivering. Är detta sant för alla OEM-versioner?.
Old 6 april 2008, 09:06
Givargruppen

Inte sista gången jag gjorde det. Om du lägger upp en länk till en trovärdig rapport sedan kommer vi att få en bättre idé.

Vad de har gjort tidigare har utfärdat en rad XP-versioner för vilka olika nycklar var giltiga. En förutsättning för en CD skulle inte aktivera en annan CD XP-serien även om det var en giltig XP-nyckel. För de ett telefonsamtal är det enda sättet att få aktiverat. Detta skulle kunna vara där intrycket uppstod.

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 6 april 2008, 09:31
Ledamot Gruppen

Jag läste det på www.michaelstevenstech.com hemsida under Windows XP FAQ. (question17).
Old 6 april 2008, 09:41
Givargruppen

"Per den 28 februari 2005, alla COA nycklar fäst på datorn ärendet kommer att få Internet-aktivering disabled "?

Han är vanligt fel då. Jag måste ha internet-aktiverat minst hundra XP är jag åter installeras från grunden med hjälp av sin äkthetsbevis nyckel från datorn fallet de senaste två åren.
Old 6 april 2008, 09:49
Givargruppen

Ive läsa den och jag hade inga problem att installera mitt xp och aktivera det över nätet, redan i början av 07 tror att vad denna artikel handlar om den omfattande piratkopieringen av Corporate Edition av XP (eftersom det var flera licens och får tusentals böjt o / s) och på så sätt stoppa detta endast registrerade företag kan registrera sig hos det mikroskop, därav frågor per telefon små byggherrar och enskilda licenser coa där förbli opåverkade som licensen coa var ett bruk endast

En dator en gång slog mig i schack
Men det var ingen match för mig på kick boxning.

Mitt System: redden137

Processor (s):
AMD Opteron 165 o / c
Moderkort:
ASUS a8n SLI Deluxe
RAM Minne:
2gb Corsair XMS PC3200 platium
Grafikkort (s):
8800gts o / c
Ljudkort:
Creative SoundBlaster 4
Hårddisk (s):
1x 80 GB 2x 250GB
Optisk enhet (er):
1x Sony DVD-RAM-enhet 1xphillips dv
Mål / PSU:
700w moduler psu
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
22in widescreen
Operating System (s):
XP Pro
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Skadad registy nycklarna? blubla Windows-operativsystem 8 11 november 2008 20:29
Funktionsstörningen Knappar lukeS1206 General Hardware Chat 1 12 oktober 2008 07:44
Ctrl tangenterna inte fungerar. ICDWILL117 General Hardware Chat 2 28 juli 2008 15:38
Id? Produkt Nyckel? Förklarar 2 snälla ashmehta Windows-operativsystem 4 16 maj 2008 13:36
Knappar på l-toppen Tingeling General Software Chat 5 3 april 2008 08:41
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.