mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

XP Tema och Ljud Återställer till Default

Reply

Thread Tools
Old 4 maj 2009, 09:07
Ledamot Gruppen

Default XP Tema och Ljud Återställer till Default

hej grabbar

jag alltid in min windows tema till klassiskt och väljer inget ljud, alltid. Jag också justera för bästa prestanda i stället för bästa utseende

nu varje gång jag startar om den standard den blå xp tema med ljud.

Det används för att göra det då och då och jag bara ta det som fönster är mindre än perfekt. men nu är det varje gång jag startar.

det finns många trådar om detta på nätet men aldrig kan man bidra till att lösa frågan

kan någon hjälpa? I can't stand fönstren ljud

Jag använder XP Home av vägen

tack
Old 4 maj 2009, 09:14
Givargruppen

Har du nyligen installerat något program eller drivrutiner som kan ha påverkat registret?
Old 4 maj 2009, 09:16
Ledamot Gruppen

nej, samma program som alltid

Det har alltid hänt, just nu händer det varje omstart
Old 4 maj 2009, 09:21
Givargruppen

Hmm, jag tror fortfarande att det är sannolikt en registernyckel fråga.

Hämta och installera Piriform CCleaner

Välj sedan registerorganisationen fliken och klicka på Sök efter problem.

Sedan Fix dem, det är osannolikt att det kommer att kunna automatiskt rättar till det, mer troligt vi har att räkna ut vad som gör detta och ta bort / lägga till / ändra den manuellt ..

Men det är bäst att få bort detta först.

EDIT:
Dessutom har ni temat Service installerad?
Old 4 maj 2009, 09:39
Ledamot Gruppen

bra samtal men redan försökt ccleaner 4d

Vad är temat tjänsten?
Old 4 maj 2009, 10:07
Givargruppen

Gå till
Start> Kör> "msconfig"

Klicka på fliken Tjänster, och leta efter en som heter "Theme (s)" (Ej säker på om Theres ett s eller inte) om det där, stänga av den.

Det borde sortera det.
Old 4 maj 2009, 10:28
Ledamot Gruppen

Jag har gjort det, nu xp tema dyker inte upp i teman som är bra tack

innan att jag bara försökte att ta bort xp teman, det vill jag ta bort 1 tema men det fanns en mapp där det inte skulle låta mig bort, trots att radera den filen innebar xp tema var inte visar upp i teman ändå återgått till XP på nytt.

förhoppningsvis msconfig fastställa ni gav mig att hålla arbetar jag kommer att skicka tillbaka om det inte.

Finns det något sätt att permanent radera xp tema och permanent radera xp ljud så att de kommer att vara borta för alltid och jag behöver aldrig se / lyssna på dem igen tack?

tack 4d, uppskatta
Old 4 maj 2009, 10:33
Givargruppen

Det är effektivt vad stryka Tema tjänst bör göra, men du kan ladda ner ett av flera program som tar bort saker annars omöjligt att ta bort (även Papperskorgen genväg)

Men du ska inte behöva, om inte M $ release någon uppdatering som sätter temat tjänst innan (tror jag. NET framework SPs kan göra detta, men det är ganska lätt att ta bort filen igen) och jag tror att det fortfarande hända även om du tvinga bort dem ändå.
Old 4 maj 2009, 10:39
Ledamot Gruppen

Tack kompis

hur är det med ljud, kan jag döda dem utanför?
Old 4 maj 2009, 12:18
Givargruppen

Du kan ladda ner Unlocker

så att du kan ta bort dem.

Bara söka på hårddisken med Windows på den för ett av ljud, eftersom jag har glömt när tehy're lagras

De ska alla vara på samma plats även om, så du behöver bara söka en gång.

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Wordpress behörigheter? Försöker installera Theme Sheepdisease Web Design, Hosting & SEO 3 9 oktober 2009 12:30
Vista och Windows 7 (RC) Tema från XP rider200 Windows-operativsystem 0 2 juni 2009 19:37
XP Tema för Vista? Haun Windows-operativsystem 3 6 januari 2009 07:43
Vista tema för XP SpecV General Software Chat 19 3 februari 2008 11:33
Halloween tema evilfantasy Off Topic Discussion 1 18 oktober 2007 12:40
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.