mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows besturingssystemen

Register

XP + Vista. Speed-up van uw boot!

Reply

Thread Tools
Old 27 december 2008, 10:22
Lid Fractie

Default XP + Vista. Speed-up van uw boot!

In deze tijd we hebben meestal meerdere kernen in onze verwerkers, of op zijn minst meer dan een logische processor. Bij het opstarten van XP en Vista geen gebruik maken van alle kernen op te starten, noch hebben zij gebruik maken van alle RAM die u hebt geïnstalleerd, dus laat hem vertelt wat te doen!

Open MSConfig en klik op het tabblad Opstarten. Klik op de "Advanced Options ..." optie en een paar wijzigingen. Het Max-processors optie dient te worden op het bedrag van de kernen u hebt en de Max Memory to the max die u hebt geïnstalleerd op uw machine. Opmerking over XP deze opties worden weergegeven als Maxproc en MAXMEM (denk ik) zo ingesteld dat deze max en laat de OS gebruiken het allemaal op te starten!

Ik wacht op iemand te barsten mijn luchtbel nu en vertel me dat je veel al weet of dit is slecht omdat * insert random probleem hier *, maar het is een handige tip Ik dacht dat ik zou delen = D
Old 27 december 2008, 14:59
Donor Groep

ook verwijderen systeem FONTS versnelt opstarten tijd (niet alle lettertype laat minstens 5)

Mijn Systeem: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2.3GhZ AMD
Moederbord:
Asus
RAM Geheugen:
1 Gb DDR
Graphics Card (s):
256MB G-kracht
Sound Card:
Sound Blaster 5.1
Hard Drive (s):
1-80GB 1-120GB Western Digital's
Optische Drive (s):
Pioneer DVD-RW
Case / PSU:
aangepaste geval & 650w PSU
Koeling:
diy Waterkoeling
Netwerk / Internet:
Virgin 50MB
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 27 december 2008, 15:36
Donor Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pete21 View Post
ook verwijderen systeem FONTS versnelt opstarten tijd (niet alle lettertype laat minstens 5)
Dat is een goede tip, het kan ook worden toegepast op programma's zoals PS en Gimp sneller opstarten.
Old 27 december 2008, 16:37
Lid Fractie

Goed, laat rol in de tips voor het versnellen van de boot!

Met "Slaapstand" is een leuke functie voor het starten sneller, duurt langer af te sluiten maar u niet met behulp van de computer is, dus het maakt geen verschil! Kunnen halveren opstartpartitie keer! (Houd de Shift op de XP shutdown-menu, verschijnt op standby)

Het verwijderen van opstartitems die zijn nutteloos (Quicktime anyone?) Kan de aanmelding en boot tijden. Kijk op sites om te zien wat je kunt doden zonder enige slechte effecten!
Old 27 december 2008, 20:14
Donor Groep

http://www.metacafe.com/watch/134844...windows_start/
Old 28 december 2008, 02:48
Lid Fractie

Haha, hij was in slaap! Er zijn een paar goede punten.

Onlangs las ik een bericht op dit forum die zei voor de mensen die zelf Vista Enterprise en Ultimate, kunnen ze hun schijf naar een "Dynamic Hard Drive" Gebruik van verschillende bestanden als partities te vergroten opstarten aanzienlijk. Lees de draad genaamd Pro / Con's van een dynamische Hard Drive! (Algemeen Hardware denk ik!)
Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
Speed Up Boot Op Vista! KanoakaVirus Windows besturingssystemen 8 31 mei 2008 17:57
Vista vs XP Speed Speed ketanco Windows besturingssystemen 3 27 Jan 2008 23:06
Speed Up Vista stronky4p Windows besturingssystemen 2 24 dec 2007 17:00
Vista boot probleem NorthernLights Windows besturingssystemen 1 6 dec 2007 01:09
Vista niet booten (again) Spencer2004 Windows besturingssystemen 9 5 Dec 2007 01:02
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.