mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

XP + Vista. Speed opp boot!

Reply

Thread Tools
Old 27 Dec 2008, 10:22
Medlem Group

Default XP + Vista. Speed opp boot!

På denne dag og alderen vi gjerne har flere kjerner i prosessorer, eller i alle fall mer enn en logisk prosessor. Når starte XP og Vista ikke bruke alle kjernene til oppstart, verken bruker de alle RAM du har installert, så kan fortelle det til!

Åpne MSConfig og klikk Boot kategorien. Klikk på "Advanced Options ..." alternativet og foreta noen endringer. Max prosessorer alternativet må være på mengden kjerner du har og Max Memory til max du har installert på maskinen. Merknad om XP disse alternativene vises som Maxproc og Maxmem (tror jeg) så sette disse til maks og la OS bruke alt for å starte opp!

Jeg venter på noen å sprenge mitt boble nå og fortelle meg du mange allerede vet, eller dette er dårlig fordi * sette tilfeldige problem her * men det er en hendig tips Jeg trodde jeg ville dele = D
Old 27 Dec 2008, 14:59
Donor Group

også slette system Fonter raskere bootup tid (ikke alle font permisjon minst 5)

Min System: P * L * A * Z * M * A

Prosessor (er):
2.3GhZ AMD
Hovedkort:
Asus
RAM-minne:
1 gig DDR
Graphics Card (s):
256MB G-force
Lydkort:
Sound Blaster 5.1
Harddisk (er):
1-80GB 1-120GB Western Digital's
Optisk stasjon (er):
Pioneer's DVD-RW
Case / PSU:
tilpassede tilfellet & 650w PSU
Cooling:
DIY Vannkjøling
Nettverk / Internett:
jomfru 50MB
Skjerm (er):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 27 Dec 2008, 15:36
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by pete21 View Post
også slette system Fonter raskere bootup tid (ikke alle font permisjon minst 5)
Det er en god spiss, kan den også brukes på programmer som PS og Gimp til hastighet starte.
Old 27 Dec 2008, 16:37
Medlem Group

Høyre, kan rulle i tips for å påskynde oppstartspartisjonen!

Bruk av "Hibernate" er en flott funksjon for å starte opp raskere, tar lengre tid å avslutte, men du ikke bruker datamaskinen og deretter så det spiller ingen rolle! Kan halvere boot ganger! (Hold Skift på XP shutdown-menyen, vises over Standby)

Fjerne oppstartselementer som er ubrukelig (Quicktime anyone?) Kan redusere pålogging og oppstartsfiler ganger. Se på nettsteder for å se hva du kan drepe uten noen dårlige effekter!
Old 27 Dec 2008, 20:14
Donor Group

http://www.metacafe.com/watch/134844...windows_start/
Old 28 Dec 2008, 02:48
Medlem Group

Haha, ble han sover! Det er en god del poeng.

Jeg har nylig lest et innlegg på denne meget forum som sagt for de som eier Vista Enterprise og Ultimate, kan de endre sin disk til en "Dynamic Harddisk" Bruke forskjellige filene som partisjoner å øke oppstart betraktelig. Har lest tråden kalt Pro's / Con er av en dynamisk harddisk! (General Hardware Jeg tror!)
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Speed Up Boot på Vista! KanoakaVirus Windows-operativsystemer 8 31 mai 2008 17:57
Vista Speed vs XP Speed ketanco Windows-operativsystemer 3 27 januar 2008 23:06
Speed Up Vista stronky4p Windows-operativsystemer 2 24 desember 2007 17:00
Vista støvel problemet NorthernLights Windows-operativsystemer 1 6 desember 2007 01:09
Vista mislykkes å starte opp (igjen) Spencer2004 Windows-operativsystemer 9 5 desember 2007 01:02
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.