![]() |
|
| |||
| |||
| På denne dag og alderen vi gjerne har flere kjerner i prosessorer, eller i alle fall mer enn en logisk prosessor. Når starte XP og Vista ikke bruke alle kjernene til oppstart, verken bruker de alle RAM du har installert, så kan fortelle det til! Åpne MSConfig og klikk Boot kategorien. Klikk på "Advanced Options ..." alternativet og foreta noen endringer. Max prosessorer alternativet må være på mengden kjerner du har og Max Memory til max du har installert på maskinen. Merknad om XP disse alternativene vises som Maxproc og Maxmem (tror jeg) så sette disse til maks og la OS bruke alt for å starte opp! Jeg venter på noen å sprenge mitt boble nå og fortelle meg du mange allerede vet, eller dette er dårlig fordi * sette tilfeldige problem her * men det er en hendig tips Jeg trodde jeg ville dele = D |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| også slette system Fonter raskere bootup tid (ikke alle font permisjon minst 5)
|
| |||
| |||
| Det er en god spiss, kan den også brukes på programmer som PS og Gimp til hastighet starte. |
|
| |||
| |||
| Høyre, kan rulle i tips for å påskynde oppstartspartisjonen! Bruk av "Hibernate" er en flott funksjon for å starte opp raskere, tar lengre tid å avslutte, men du ikke bruker datamaskinen og deretter så det spiller ingen rolle! Kan halvere boot ganger! (Hold Skift på XP shutdown-menyen, vises over Standby) Fjerne oppstartselementer som er ubrukelig (Quicktime anyone?) Kan redusere pålogging og oppstartsfiler ganger. Se på nettsteder for å se hva du kan drepe uten noen dårlige effekter! |
|
| |||
| |||
| |
|
| |||
| |||
| Haha, ble han sover! Det er en god del poeng. Jeg har nylig lest et innlegg på denne meget forum som sagt for de som eier Vista Enterprise og Ultimate, kan de endre sin disk til en "Dynamic Harddisk" Bruke forskjellige filene som partisjoner å øke oppstart betraktelig. Har lest tråden kalt Pro's / Con er av en dynamisk harddisk! (General Hardware Jeg tror!) |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Speed Up Boot på Vista! | KanoakaVirus | Windows-operativsystemer | 8 | 31 mai 2008 17:57 |
| Vista Speed vs XP Speed | ketanco | Windows-operativsystemer | 3 | 27 januar 2008 23:06 |
| Speed Up Vista | stronky4p | Windows-operativsystemer | 2 | 24 desember 2007 17:00 |
| Vista støvel problemet | NorthernLights | Windows-operativsystemer | 1 | 6 desember 2007 01:09 |
| Vista mislykkes å starte opp (igjen) | Spencer2004 | Windows-operativsystemer | 9 | 5 desember 2007 01:02 |
| Thread Tools | |
| |