![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| I dessa tider vi har oftast flera kärnor i processorer, eller åtminstone mer än en logisk processor. Vid uppstart av XP och Vista inte använder alla kärnor för att starta upp, inte heller de använder allt RAM-minne du har installerad, så kan säga det till! Öppna MSConfig och klicka på Start-fliken. Klicka på "Avancerade alternativ ..." alternativ och göra ett par förändringar. Max bearbetningsföretagen möjlighet bör på mängden kärnor du har och Max minne till max du har installerat i din dator. Not om XP dessa alternativ visas som Maxproc och Maxmem (tror jag) så ange dessa till max och låt OS använda det för att starta upp! Jag väntar på någon spränga min bubbla nu och säg att du många redan vet, eller det är dåligt eftersom * införa slumpmässiga problem här * men det är ett praktiskt tips Jag trodde att jag skulle dela = D |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| också stryka systemtypsnitt snabbare uppstart Temne (inte alla font ledighet minst 5)
|
| |||
| |||
| Det är ett bra tips, det kan också tillämpas på program som PS och Gimp för att snabba starta. |
|
| |||
| |||
| Visst, kan rulla på tips för att påskynda uppstarten! Använda "Hibernate" är en stor funktion för att starta snabbare, tar längre tid att stänga ner men du inte använder datorn sedan så det gör ingen skillnad! Kan halvera boot gånger! (Håll Skift på XP shutdown-menyn visas under standby) Ta bort start objekt som är värdelösa (Quicktime någon?) Kan minska inloggning och uppstart gånger. Titta på webbplatser för att se vad du kan döda utan några dåliga effekter! |
|
| |||
| |||
| |
|
| |||
| |||
| Haha, han sov! Det finns en bra några punkter. Jag läste nyligen en post om just detta forum som sagt för de människor som äger Vista Enterprise och Ultimate, kan de ändra sin disk till en dynamisk hårddisk "Använda olika filer som partitioner att öka boot Temne avsevärt. Har läst tråden kallade Pro / Con är en dynamisk hårddisk! (General Hardware tror jag!) |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Påskynda Boot på Vista! | KanoakaVirus | Windows-operativsystem | 8 | 31 maj 2008 17:57 |
| Vista Speed vs XP Speed | ketanco | Windows-operativsystem | 3 | 27 januari 2008 23:06 |
| Speed Up Vista | stronky4p | Windows-operativsystem | 2 | 24 december 2007 17:00 |
| Vista boot fråga | NorthernLights | Windows-operativsystem | 1 | 6 december 2007 01:09 |
| Vista misslyckas att starta upp (igen) | Spencer2004 | Windows-operativsystem | 9 | 5 december 2007 01:02 |
| Thread Tools | |
| |