![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vel igår fant jeg en gammel IDE HDD, som jeg hadde en følelse jeg fortsatt hadde data på, så jeg tenkte jeg skulle koble den til datamaskinen og få noe av det som jeg ville (hvis det var noe) Men XP kunne ikke finne stasjonen, så jeg tenkte "ok, så det er nok død, never mind", så jeg slår av maskinen, fjernet HDD og forsøkt starter opp igjen, men siden da har jeg ikke vært i stand til å støvel opp, jeg enten komme til slutten av Bios støvel, og bli en feil ordtak det ikke kan finne en fil (ikke husker navnet på filen) eller det kommer for vinduene lasting del, starter den vipper opp med BSOD da. Jeg har forsøkt starter fra Windows installasjons-CD og reparere uten glede. Jeg er for tiden dobbelt min HDD til en annen stasjon med Norton Ghost, og jeg skal forsøke en re-installere (uten formatering) for å se om det fungerer.
| |||
| |||
| Visste du sørge for at begge harddiskene ikke var jumpered som herre? Kunne være årsaken til problemet. Håper installere fungerer!
__________________ Jeg tror jeg er en signatur derfor jeg eksisterer! Jeg tror en høyere som har meg som en signatur ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| den gamle harddisken u satt i ur pc ble trolig satt til å mestre .. gjøre endringer i bios .. gå inn i bios og sjekk din harddrive dukker opp og er satt til første boot enhet
| |||
| |||
| beklager, jeg var ikke bestemt, er den gamle stasjonen IDE og den nye stasjonen er SATA, så skal ikke noen rolle om det er master. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hva konkret har skjedd?
| |||
| |||
| Vel, laster den opp og blir til skjermen med alternativer for å installere, reparere, eller gå ut av vinduet oppsettet. Så trykker du "R" for å reparere, ikke så ikke noe mer, får den til dos skjermen ordtak "skriv exit for å starte" Jeg synes det er alt som skjer, men jeg gjorde det i går kveld, så jeg husker ikke det nøyaktig. |
|
| |||
| |||
| Det er hva det er ment å gjøre! Google "xp reparere konsollen" for å se hva de skal gjøre. http://support.microsoft.com/kb/314058 du kan trenge bootcfg, fixboot og fixmbr.
__________________ Jeg tror jeg er en signatur derfor jeg eksisterer! Jeg tror en høyere som har meg som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Jeg har nettopp prøvd reparere konsollen igjen først den kommer opp og sa: Sitat:
Sitat:
|
|
| |||
| |||
| OK, holde oss oppdatert.
|
| |||
| |||
| ok, jeg har forsøkt starter opp igjen, men jeg kan ikke komme lenger enn til slutten av bios, så jeg får ikke velge boot metoden. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Boot-Up Problem - Windows XP Home eller XP Media Edition ikke Boot | elanorbreton | Windows-operativsystemer | 3 | 2 oktober 2009 15:10 |
| Windows XP Home Edition VIL IKKE BOOT? (Trenger tilgang Boot.ini) | ryannathans | Windows-operativsystemer | 12 | 11 juli 2009 07:42 |
| "Reboot eller velge riktig boot enhet eller sette boot media til enheten" | gramble | General Software Chat | 1 | 8 juni 2009 23:28 |
| No boot enhet tilgjengelig streik f1 å prøve boot F2 for Setup Utility - skrånende installere | hbees888 | Windows-operativsystemer | 1 | 25 mai 2009 23:01 |
| Dobbeltoppstart Nå XP wont Boot NTLDR mangler | trayde | Windows-operativsystemer | 4 | 18 mars 2009 07:07 |
| Thread Tools | |
| |