![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Tja går Jag hittade en gammal IDE hdd som jag hade en känsla jag fortfarande hade uppgifter om, så jag trodde att jag skulle koppla den till min dator och få något av det som jag ville ha (om det fanns något) dock XP kunde inte hitta enheten, så jag tänkte att "ok, så det är förmodligen döda, för att inte tala" så jag stänga av datorn, tagit bort hårddisken och försökt att starta upp igen, men sedan dess har jag inte kunnat starta upp, jag antingen gå till slutet av Bios uppstart, och får ett felmeddelande som sa att det inte kan hitta en fil (kommer inte ihåg namnet på filen) eller så får fönstren lastning sidan, film upp med BSOD startar. Jag har försökt starta från Windows installations-cd och reparation utan glädje. Jag är för närvarande spökbilder min hdd på en annan enhet med Norton Ghost, och sedan kommer jag att försöka på nytt installera (utan formatering) för att se om det fungerar.
| |||
| |||
| Visste du se både driver inte jumpered som befälhavare? Kan vara orsaken till problemet. Hoppas att installera fungerar!
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| den gamla hårddisk och sätta i ur st var nog inställd på master .. göra förändringar i ditt bios .. gå in i BIOS och kontrollera din hårddisk dyker upp och är i första startenhet
| |||
| |||
| Förlåt, jag var inte särskilt, de gamla enhet IDE och den nya enheten är SATA, så ska inte ha någon betydelse om den är master. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad som särskilt har hänt?
| |||
| |||
| Tja, den laddas upp och blir till skärmen med alternativ för installation, reparation, eller stänga fönstret setup. Då jag trycker på "R" för att reparera och sedan inte får något ytterligare, det blir till DOS skärmen som säger "skriv exit för att starta" Jag tror det är allt som händer, men jag gjorde det igår kväll, så jag minns inte det exakt. |
|
| |||
| |||
| Det är vad det är tänkt att göra! Google "xp reparation console" för att se vad man ska göra härnäst. http://support.microsoft.com/kb/314058 kan du behöva bootcfg, fixboot och fixmbr.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Jag har bara försökt att reparera konsolen igen vid första man kommer upp säger: Citat:
Citat:
|
|
| |||
| |||
| OK, hålla oss informerade.
|
| |||
| |||
| ok, jag har försökt starta upp igen, men jag kan inte komma längre än till slutet av BIOS, så jag kan inte välja uppstartsmetoden. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Boot-up-problem - Windows XP Home eller XP Media Edition inte startar upp | elanorbreton | Windows-operativsystem | 3 | 2 oktober 2009 15:10 |
| Windows XP Home Edition KOMMER INTE BOOT? (Behöver åtkomst Boot.ini) | ryannathans | Windows-operativsystem | 12 | 11 juli 2009 07:42 |
| "Starta eller välj korrekt startenhet eller infoga uppstartsmedia till enhet" | gramble | General Software Chat | 1 | 8 juni 2009 23:28 |
| Nr startenhet tillgängliga strejk f1 försöka igen boot F2 för setup utility - Cant installera | hbees888 | Windows-operativsystem | 1 | 25 maj 2009 23:01 |
| Dual Boot Nu XP wont Boot NTLDR saknas | trayde | Windows-operativsystem | 4 | 18 mars 2009 07:07 |
| Thread Tools | |
| |