mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

XP's Blue screen of death

Reply

Thread Tools
Old 21 maj 2007, 04:57
Ledamot Gruppen

Default XP's Blue screen of death

Jag har ett problem på min dator när jag loggar in på normalt verkar det rinna det är starta upp processen ok jag loggar in på Windows och den börjar ladda starta program och sedan efter en minut eller två datorn bara dör. Om jag startar om och använda felsäkert läge jag få den blå skärmen av död och det enda tekniska info ger mig är STOP linje men ingenting efter det, för alla som hex linjen skall ha följande lydelse

STOP: 0x0000007B (0XF79C0528, 0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Om jag startar om använda Directory Service Restore Mode datorn körs ok och tillåter mig att köra alla program jag vill så länge jag vill

Bara undrar om någon kan veta vad som orsakar problemet
Old 21 maj 2007, 06:37
Banned Group

Hej Ron

Välkommen till TCF

Har du haft en titt på vad Microsoft har att säga här.

Information finns också här och här.

Mitt System: #

Processor (s):
Intel P4
Moderkort:
ECS 915pla2
RAM Minne:
1GB
Grafikkort (s):
ATI Radeon x1050
Ljudkort:
diamant Xtreme 7.1
Hårddisk (s):
160GB
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo-enhet DVD + /-RW
Mål / PSU:
antech/x-power585
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
trådlös
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 21 maj 2007, 08:06
Givargruppen

Ta en titt på vår artikel om ämnet i artikeln: s forum.

Bsod ..... som en skit?

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 21 maj 2007, 08:46
Banned Group

Detta är ditt uttalande om AnswerBank webbplats Ron;

"Jag hade ett problem häromdagen där när jag startat upp min dator och sedan inloggad IE skulle sparka igång och skapa flera kopior av samma webbsida. Jag har kört AVG och lyckas bota det problemet, men det är nu lämnat mig med en annan en. Om jag starta upp i någon version av "Felsäkert läge" min dator är stabil, men om jag starta upp normalt det går genom vanliga start och sedan efter ca 5 minuter datorn bara stängs av. Någon som har några idéer om vad som orsakar det eller hur jag kan bota den. jag köra registret mekaniker, Spybot och andra allmännyttiga företag och trots att de alla säger att de har upptäckt och cured ett problem som jag fortfarande få samma resultat när jag startar om ".

Vad jag vill veta är vad som var "problemet" som upptäcktes?
Old 21 maj 2007, 10:36
Ledamot Gruppen

Wolfey, det första problemet var att varje gång jag loggat in på windows IE skulle sparka igång och ladda flera kopior av samma webbsida
Old 21 maj 2007, 10:50
Ledamot Gruppen

Alex, jag har haft en titt på sidan och jag har nu provat det mesta på den med samma resultat, datorn bara är stabilt när den startas upp i Directory Services återställa läget
Old 21 maj 2007, 11:01
Banned Group

Stopp fel i ett annat förbund mot vad Spybot etc skulle hitta.
Kan du komma ihåg vad det problem som konstaterades var?
Old 21 maj 2007, 11:06
Ledamot Gruppen

Tyvärr, kan inte minnas fel som hittades av den allmännyttiga Jag sprang, jag var bara glad över att de skulle hittas och löses något
Old 22 maj 2007, 03:23
Ledamot Gruppen

Jag har kört msconfig och tagit bort alla autostartobjekt och icke Microsoft serviices och omstart. Systemet verkar vara stabilt nu. Jag måste ta reda på om någon här installerat några nya program, som jag vet att jag inte gjorde det. Tack för all din hjälp / förslag
Old 22 maj 2007, 03:35
Banned Group

För fullständig förteckning över vad som är ok och vad som inte är i Start-Up Ron ta en titt på www.sysinfo.org
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Blue screen of death lori26 Windows-operativsystem 1 30 november 2008 08:23
Blue Screen of Death! Cloud123 General Hardware Chat 5 6:e sep 2008 07:06
Blue screen of Death Demtschuk Windows-operativsystem 8 2 april 2008 15:48
Blue screen of death .. chilloutcolin PC & Console Gaming 5 16 februari 2008 14:45
Blue screen of death! cammochris Drives & Removable Media 2 1 november 2007 00:57
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.