![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har ett problem på min dator när jag loggar in på normalt verkar det rinna det är starta upp processen ok jag loggar in på Windows och den börjar ladda starta program och sedan efter en minut eller två datorn bara dör. Om jag startar om och använda felsäkert läge jag få den blå skärmen av död och det enda tekniska info ger mig är STOP linje men ingenting efter det, för alla som hex linjen skall ha följande lydelse STOP: 0x0000007B (0XF79C0528, 0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000) Om jag startar om använda Directory Service Restore Mode datorn körs ok och tillåter mig att köra alla program jag vill så länge jag vill Bara undrar om någon kan veta vad som orsakar problemet |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej Ron
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
|
| |||
| |||
| Detta är ditt uttalande om AnswerBank webbplats Ron; "Jag hade ett problem häromdagen där när jag startat upp min dator och sedan inloggad IE skulle sparka igång och skapa flera kopior av samma webbsida. Jag har kört AVG och lyckas bota det problemet, men det är nu lämnat mig med en annan en. Om jag starta upp i någon version av "Felsäkert läge" min dator är stabil, men om jag starta upp normalt det går genom vanliga start och sedan efter ca 5 minuter datorn bara stängs av. Någon som har några idéer om vad som orsakar det eller hur jag kan bota den. jag köra registret mekaniker, Spybot och andra allmännyttiga företag och trots att de alla säger att de har upptäckt och cured ett problem som jag fortfarande få samma resultat när jag startar om ". Vad jag vill veta är vad som var "problemet" som upptäcktes? |
|
| |||
| |||
| Wolfey, det första problemet var att varje gång jag loggat in på windows IE skulle sparka igång och ladda flera kopior av samma webbsida |
|
| |||
| |||
| Alex, jag har haft en titt på sidan och jag har nu provat det mesta på den med samma resultat, datorn bara är stabilt när den startas upp i Directory Services återställa läget |
|
| |||
| |||
| Stopp fel i ett annat förbund mot vad Spybot etc skulle hitta. Kan du komma ihåg vad det problem som konstaterades var? |
|
| |||
| |||
| Tyvärr, kan inte minnas fel som hittades av den allmännyttiga Jag sprang, jag var bara glad över att de skulle hittas och löses något |
|
| |||
| |||
| Jag har kört msconfig och tagit bort alla autostartobjekt och icke Microsoft serviices och omstart. Systemet verkar vara stabilt nu. Jag måste ta reda på om någon här installerat några nya program, som jag vet att jag inte gjorde det. Tack för all din hjälp / förslag |
|
| |||
| |||
| För fullständig förteckning över vad som är ok och vad som inte är i Start-Up Ron ta en titt på www.sysinfo.org |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Blue screen of death | lori26 | Windows-operativsystem | 1 | 30 november 2008 08:23 |
| Blue Screen of Death! | Cloud123 | General Hardware Chat | 5 | 6:e sep 2008 07:06 |
| Blue screen of Death | Demtschuk | Windows-operativsystem | 8 | 2 april 2008 15:48 |
| Blue screen of death .. | chilloutcolin | PC & Console Gaming | 5 | 16 februari 2008 14:45 |
| Blue screen of death! | cammochris | Drives & Removable Media | 2 | 1 november 2007 00:57 |
| Thread Tools | |
| |