mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Du har inte tillåtelse!

Reply

Thread Tools
Old 5 januari 2009, 15:07
Ledamot Gruppen

Default Du har inte tillåtelse!

Jag har köpt en ny bärbar dator ungefär en månad sedan, vilket inkluderade Windows Vista, det är helt underbart. Efter att jag köpte även en extern hårddisk och när jag försöker spara något på det från ett program står det:

"F :/______
Du har inte behörighet att spara på den här platsen.
Kontakta administrera att få tillstånd.
Vill du spara i _____ istället? "

Jag förstår inte varför jag får detta meddelande, jag är admin. Tankar?
Old 5 januari 2009, 20:33
Ledamot Gruppen

Hmmmm Jag hade samma problem, minus "kontakta admin ..." Jag reformatted bara köra och att fasta programmet
Old 6 januari, 2009, 04:15
Givargruppen

Om du har UAC aktiverat, Vista inte gillar dig att spara filer till rotmappen på enheten .... Det är en del av Vistas nya säkerhetsfunktioner.

Om du skapar en mapp på den externa enheten, bör du kunna spara till det, utan problem.

Om du uttryckligen vill spara filer till roten, måste du antingen stänga av UAC eller ändra behörigheterna på den externa enheten.

För att ändra behörigheter, goto "Computer", högerklicka på extern hårddisk, välj Egenskaper och klicka på fliken Säkerhet .... Klicka på "Redigera" och ge dig själv behörigheter genom att markera upp alla lådor.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 6 januari, 2009, 11:54
Ledamot Gruppen

Woohoo! Tack phil.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Internet Explorer Permission Problem. crazyforISA Webbläsare & FTP Klienter 5 12 Oktober 2009 16:48
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.