![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har köpt en ny bärbar dator ungefär en månad sedan, vilket inkluderade Windows Vista, det är helt underbart. Efter att jag köpte även en extern hårddisk och när jag försöker spara något på det från ett program står det: "F :/______ Du har inte behörighet att spara på den här platsen. Kontakta administrera att få tillstånd. Vill du spara i _____ istället? " Jag förstår inte varför jag får detta meddelande, jag är admin. Tankar? |
|
| |||
| |||
| Hmmmm Jag hade samma problem, minus "kontakta admin ..." Jag reformatted bara köra och att fasta programmet |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du har UAC aktiverat, Vista inte gillar dig att spara filer till rotmappen på enheten .... Det är en del av Vistas nya säkerhetsfunktioner.
Om du skapar en mapp på den externa enheten, bör du kunna spara till det, utan problem. Om du uttryckligen vill spara filer till roten, måste du antingen stänga av UAC eller ändra behörigheterna på den externa enheten. För att ändra behörigheter, goto "Computer", högerklicka på extern hårddisk, välj Egenskaper och klicka på fliken Säkerhet .... Klicka på "Redigera" och ge dig själv behörigheter genom att markera upp alla lådor. Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| Woohoo! Tack phil. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Internet Explorer Permission Problem. | crazyforISA | Webbläsare & FTP Klienter | 5 | 12 Oktober 2009 16:48 |
| Thread Tools | |
| |