mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, spionprogram och säkerhet

Register

Anitspyware 2009 MS AntiSpyware funktionshindrade bilder

Reply

Thread Tools
Old 6 januari 2009, 19:18
Ledamot Gruppen

Default Anitspyware 2009 MS AntiSpyware funktionshindrade bilder

Jag har hittat ett sätt att blockera virus Antispyware 2009/MS antispionprogram som drabbade min dator ca 2 veckor sedan.

Men bilderna på alla webbplatser (denna inkluderad) nöjer sig som små fält med röd kvadrat, blå triangeln och grön cirkel med en beskrivning av vad bilden ska vara. Om jag högerklicka på bilden och välj "visa bild", bilden kommer upp.

hur kan jag korrigera detta? Det kan vara något enkelt (jag är inte som techno savvy) eller något som blivit över från anitspyware skräp

någon hjälp är uppskattad.
Old 6 januari, 2009, 20:19
Moderator-gruppen

Återställ webbinställningar

För IE 7 användare:

Öppna Internet Explorer och välj Internet-alternativ och sedan på fliken Avancerat och sedan på Återställ ... knappen under Reset Internet Explorer Settings.

För IE 6 användare:

Att Återställ webbinställningar:
  • Högerklicka på skrivbordet Internet Explorer-ikonen och välj Egenskaper.
  • Klicka på Program fliken och sedan på Återställ webbinställningar.
  • Nu går du tillbaka till Allmänt fliken och ange din hemsida adress till något användbart gillar www.computer-juice.com
  • Klicka Ansöka.
  • Nästa klick Ta bort cookies, Klicka Ta bort filer och välj Ta bort allt offlineinnehåll.
  • Klicka OK> OK
Om du inte har en Internet Explorer-ikonen på skrivbordet, klicka på Start, Kontrollpanelen (för vissa system kan det vara Start, Inställningar, Kontrollpanelen), Internet-alternativ, fliken Program och klicka sedan på "Återställ webbinställningar". Gå nu tillbaka till fliken Allmänt och ställ din hemsida adress till något användbart gillar www.computer-juice.com
Klicka på Verkställ. Klicka på Ta bort cookies Klicka på Ta bort filer och välj Ta bort allt offlineinnehåll också Klicka på OK. När den är klar Klicka på OK

Citat:
Jag har hittat ett sätt att blockera virus Antispyware 2009/MS antispionprogram som drabbade min dator ca 2 veckor sedan.
Vad menar du med block? Utan faktiskt avlägsna sabotageprogram datorn inte är säkra.

Old 6 januari, 2009, 21:02
Ledamot Gruppen

Jag har försökt göra detta och det säger alla program skall vara stängda, även om jag inte har något att köra eller internet sidor när jag gör det. .
Old 6 januari, 2009, 21:09
Moderator-gruppen

Kör detta skanna och skicka loggen. Borde ta 10 minuter eller mindre för en Quick Scan. Det låter som de sabotageprogram är fortfarande där.

Hämta Malwarebytes' Anti-Malware (MBAM)
  • Dubbelklicka mbam-setup.exe och följer anvisningarna för att installera programmet.
  • I slutet ska du en bockmärke placeras bredvid följande:
    • Update Malwarebytes' Anti-Malware
    • Launch Malwarebytes' Anti-Malware
  • Klicka sedan på Mål.
  • Om en uppdatering finns, kommer det att hämta och installera den senaste versionen.
  • När programmet har laddats, välj Utför Quick Scan, Klicka på Scan.
  • När sökningen är klar klickar du på OKOch sedan Visa resultat att visa resultat.
  • Var noga med att allt är kontrollerat, och klicka Ta bort valda.
  • När desinficeringen är slutförd, en logg kommer att öppna i Anteckningar och du kan bli ombedd att starta om. (Se Extra Not)
  • Loggen sparas automatiskt genom MBAM och kan läsas genom att klicka på Logs-fliken i MBAM.
  • Kopiera och klistra in hela rapporten i ditt nästa svar.

Extra Obs! Om MBAM stöter på en fil som är svår att ta bort, kommer du bli visad 1 av 2 uppmanas att klicka på OK antingen och låta MBAM fortsätta med desinfektion process, om han uppmanas att starta om datorn, gör det omedelbart.

Old 6 januari, 2009, 21:10
Ledamot Gruppen

Jag har laddat ner detta och kör innan. . Jag ska göra det igen.

tack för hjälpen.
Old 6 januari, 2009, 21:31
Ledamot Gruppen

det tar mycket längre tid än 10 min. . Jag är på en bärbar dator med trådlös. antar att jag borde säga att det är en skola laptop också så antagligen har en hel del program som jag inte känner till.
Old 6 januari, 2009, 21:41
Ledamot Gruppen

hoppas att detta är vad du letar efter. .

Malwarebytes' Anti-Malware 1.31
Database version: 1456
Windows 5.1.2600 Service Pack 2
1/6/2009 11:39:56 PM
mbam-log-2009-01-06 (23-39-56). txt
Scan type: Quick Scan
Objekt skannade: 69262
Tid som förflutit: 28 minut (er), 51 sekund (er)
Memory Processes Infekterade: 0
Minnesmoduler Infekterade: 0
Registernycklar Infekterade: 11
Registervärdena Infekterade: 0
Registry Data Items Infekterade: 0
Mappar Infekterade: 2
Filer Infekterade: 17
Memory Processes Infekterade:
(Inga illasinnade poster upptäcks)
Minnesmoduler Infekterade:
Registernycklar Infekterade:
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ Curr entVersion \ Uninstall \ spionprogram vakt 2008 (Rogue.SpywareGuard) -> karantän och raderades.
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Image File Execution Options \ explorer.exe (Trojan.Agent) -> karantän och raderades.
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ tjänster es \ FCI (Rootkit.Agent) -> karantän och raderades.
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ ControlSet001 \ Services \ f ci (Rootkit.ADS) -> karantän och raderades.
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ ControlSet003 \ Services \ f ci (Rootkit.ADS) -> karantän och raderades.
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ ControlSet001 \ Services \ i cf (Rootkit.ADS) -> karantän och raderades.
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ ControlSet003 \ Services \ i cf (Rootkit.ADS) -> karantän och raderades.
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ tjänster es \ ICF (Rootkit.ADS) -> karantän och raderades.
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ MS Juan (Malware.Trace) -> karantän och raderades.
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ contim (Trojan.Vundo) -> karantän och raderades.
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ MS Track System (Trojan.Vundo) -> karantän och raderades.
Registervärdena Infekterade:
Registry Data Items Infekterade:
Mappar Infekterade:
C: \ Program Files \ Spyware Guard 2008 (Rogue.SpywareGuard) -> karantän och raderades.
C: \ Program \ Microsoft gemensamma (Trojan.Agent) -> karantän och raderades.
Filer Infekterade:
C: \ Program Files \ Spyware Guard 2008 \ spywareguard.exe (Rogue.SpywareGuard) -> karantän och raderades.
C: \ Program Files \ Spyware Guard 2008 \ uninstall.exe (Rogue.SpywareGuard) -> karantän och raderades.
C: \ Program \ Microsoft gemensamma \ Svchost.exe (Trojan.Agent) -> karantän och raderades.
C: \ WINDOWS \ system32 \ Svchost.exe: ext.exe (Rootkit.ADS) -> karantän och raderades.
C: \ WINDOWS \ sysexplorer.exe (Trojan.FakeAlert) -> karantän och raderades.
C: \ WINDOWS \ reged.exe (Rogue.SpywareGuard) -> karantän och raderades.
C: \ WINDOWS \ spoolsystem.exe (Rogue.SpywareGuard) -> karantän och raderades.
C: \ WINDOWS \ sys.com (Rogue.SpywareGuard) -> karantän och raderades.
C: \ WINDOWS \ syscert.exe (Rogue.SpywareGuard) -> karantän och raderades.
C: \ WINDOWS \ vmreg.dll (Rogue.SpywareGuard) -> karantän och raderades.
C: \ WINDOWS \ Temp \ BN2.tmp (Trojan.Agent) -> karantän och raderades.
C: \ WINDOWS \ Temp \ BN3.tmp (Trojan.Agent) -> karantän och raderades.
C: \ WINDOWS \ Temp \ BN4.tmp (Trojan.Agent) -> karantän och raderades.
C: \ WINDOWS \ Temp \ BN5.tmp (Trojan.Agent) -> karantän och raderades.
C: \ WINDOWS \ Temp \ BN6.tmp (Trojan.Agent) -> karantän och raderades.
C: \ WINDOWS \ Temp \ BN7.tmp (Trojan.Agent) -> karantän och raderades.
C: \ WINDOWS \ Temp \ BN5E.tmp (Trojan.Agent) -> karantän och raderades.
Old 6 januari, 2009, 21:43
Moderator-gruppen

Den sabotageprogram var definitivt inte borta. Du måste se till det är helt bort eller kommer det att finnas problem.

Ladda ner ComboFix © by subs från en av nedanstående länkar. Var noga med början spara det till Desktop.

Länk # 1
Länk # 2

** Observera: Det är viktigt att det sparas direkt på skrivbordet

Stäng alla öppna webbläsare. (Firefox, Internet Explorer, etc.) innan du startar ComboFix.

Tillfälligt inaktivera din antivirus, Och varje AntiSpyware realtid skydd innan utför en genomsökning. Klicka denna länk vill se en lista över säkerhetsprogram som bör funktionshindrade och hur man kan inaktivera dem.

Dubbelklicka combofix.exe & följ anvisningarna.

För Windows XP Systems installera Återställningskonsolen:

- Om du använder Windows XP och inte redan har Återställningskonsolen installerat kan du se din Internet-anslutning är aktiv (om möjligt) och klicka Ja.
- Om av någon anledning Internet fungerar inte klicka Nej.
-- Om du inte använder Windows XP, du kommer inte att bli ombedd.
- När du uppmanas att acceptera licensavtalet klickar du OK.
- Acceptera Microsofts EULA (Klicka Ja).
- När du säger att RC är korrekt installerad klicka JA att fortsätta söka efter malware.

När du är klar ComboFix kommer att lägga fram en logga åt dig.
Post den ComboFix log och en ny HijackThis log i ditt nästa svar.

Viktigt: Don't mouseclick ComboFix fönster medan det körs. Det kan orsaka att stanna.

Tänk på att åter aktivera ditt antivirus-och antispionprogram skydd när ComboFix är klar.

Old 6 januari, 2009, 21:49
Ledamot Gruppen

Jag uppskattar den hjälp och kommer att göra detta i morgon. tack igen.
Old 6 januari, 2009, 22:24
Moderator-gruppen

OK, jag ska vara här.

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Jag Kan inte uppdatera antivirus-och antispionprogram midnight11 Virus, spionprogram och säkerhet 3 26 OKTOBER 2009 09:37
Antispyware log stephencastellani Virus, spionprogram och säkerhet 1 7 mars 2008 16:04
Ska jag använda på tillgång antispionprogram? runoades Virus, spionprogram och säkerhet 1 13 februari 2008 16:09
Ta bort AntiSpyware Avlägsnande Progams chrisleech11 Virus, spionprogram och säkerhet 13 27 december 2007 12:54
SWS AntiSpyware virusborttagning connolly269 Virus, spionprogram och säkerhet 1 4 december 2007 01:57
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.