![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej Jag är ny på denna webbplats och har nyligen hämtat AVG7.5 gratis anti-virus program. Inga probs med nedladdningen men jag kan inte uppdatera. Jag får ett meddelande per anslutningskraven och uppdateringen inte att ladda ner. För info jag nu köra vanliga Windows-brandväggen som lastas på mitt system och avg undantag har kontrollerats. Kan någon kasta något ljus. Tack |
|
| |||
| |||
| Ladda ner de senaste uppdateringarna direkt från AVG. http://www.grisoft.com/doc/32/us/crp/0 Se om det hjälper att rensa problem upp. |
|
| |||
| |||
| Hej Tack för länken. Unfortuanatly fortfarande hade problem. Slutligen lyckades resove dem idag. Det fanns en konflikt mellan programmet och tidigare virusskydd. Systemet skulle inte tillåta mig att ta bort tills jag hämtat borttagningsverktyg som möjligt för att avlägsna gamla virusskydd. AVG har nu framgångsrikt hämtat och arbeta. Tack igen RB |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Var inte Norton var det?
| |||
| |||
| Varje gång du ansluter till Internet måste du komma ihåg att du är inte ensam och att du delar åtkomst med miljontals andra. Höghastighetsinfrastruktur Internetanslutningar blir allt vanligare och nästan alla har någon typ av tillgång till Internet - vare sig det är hemma, på arbetet eller skolan. Tillsammans med detta öppna dela gäller missbruksproblem, främst i form av virus och spionprogram. För att säkerställa att du är skyddad från dessa hot är det viktigt att du använder någon typ av anti-virusprogram som grundläggande Internet-säkerhet. Det finns kanske miljontals datorvirus (vissa mutationer i original) som flyter runt på Internet, och ungefär 300 nya virus visas varje månad. Om datorn inte har antivirusprogram på plats, du ber om problem. Förutom att ha ett antivirusprogram installerat, det är absolut nödvändigt att det alltid är aktuella och uppdaterade. Virusbekämpningsprogram verk av scanning datorn för underskrifter gemensamma datavirus. Virus signaturer är egenskaper som är unika för ett visst virus. Signaturer kan innehålla sådana saker som beteende mönster och filnamn. Det bästa antivirusprogram att upptäcka virus som ännu inte har infekterade datorn och bli av med dem som du redan har. Filtyper som antivirusprogram skannar innehålla e-post, CD-ROM, zip-filer, exe-filer, din text och kalkylblad dokument, och många andra som du inte känner till. Men trots att installera antivirusprogram är ett definitivt måste det bara ger en nivå på försvaret. Du kan förbättra effektiviteten i ditt antivirusprogram genom att använda det tillsammans med en bra brandvägg program och genom att avstå från beteenden som främjar spridningen av virus. Du bör alltid använda en hög kvalitet, ansedda programmet från ett företag som du litar på. Om du har svårt att avgöra vilken typ av antivirusprogram att köpa, bara göra en lite forskning, antingen i tidningar eller på nätet. Eftersom Internet-säkerhet är en stor fråga, du ska inte vara några problem att hitta recensioner och betyg. Ta god tid på dig och hitta ett program som passar dina behov. Dessutom, om du nyligen har köpt en dator, en testversion av någon typ av antivirusprogram kan ingå. Var noga med att ta det för en provkörning och placera den i takt - det kan passa dina behov perfekt. När du har ditt antivirusprogram installerat, se till att det alltid är på och söka efter potentiella hot från virus. Du kan ställa din programvara för att skanna din e samt programvaror och filer du använder på daglig basis. Det är oerhört viktigt att du behåller ditt antivirusprogram uppdaterade och aktuella. På detta sätt programvaran håller jämna steg med alla de nya virushot som visas dagligen. Förutom att hålla ditt antivirusprogram nuvarande, bör du hålla all den programvara som du använder på regelbunden basis nuvarande också. Installera antivirusprogram och hålla det nuvarande kommer att hjälpa dig säker från alla otrevliga överraskningar. Var noga med att även säkerhetskopiera dina viktiga filer på en regelbunden basis som extra säkerhet. Efter dessa grundläggande Internet-säkerhet riktlinjer gör det mindre troligt att systemet kommer att äventyras och skadad bortom reparation. |
|
| |||
| |||
| Japp ..... Norton är ökända för att lämna alla typer av skräp på datorn efter avinstallation på konventionellt sätt. Borttagningsverktyget är den enda riktiga sättet att bli av med allt. Klokt val att dumpa det m8y ...... du säkert brukar missa det och datorn kommer att gå snabbare utan att det |
|
| |||
| |||
| Philthomas är platsen på soptippen Norton min vän använt det i ett år och det långsammare ner honom oerhört, och rätta mig om im fel men dont Mcafee också lämna saker bakom? |
|
| |||
| |||
| Ja det finns Borttagningsprogram för både Norton och McAfee Norton Removal Tool och McAfee Consumer Product Removal Tool. http://service1.symantec.com/Support...05033108162039 |