mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, spionprogram och säkerhet

Register

Best Free Firewall programvara för PC?

Closed Thread

Thread Tools
Old 2 april 2007, 05:52
New Member Group

Default Best Free Firewall programvara för PC?

Jag letar efter den bästa gratis brandväggen på min dator.

Vilket är det bästa gratis brandvägg som finns, jag har tittat på så många men vet inte vad jag ska välja.
Old 2 april 2007, 06:14
New Member Group

Varje dag miljontals användare loggar in på Internet. Och med priset på tjänster stadigt minskat, tillgängligheten ökar, vilket innebär att fler och fler människor tillgång till World Wide Web på regelbunden basis. Även de som kanske inte kan erbjuda sina egna tjänster använder sig av offentliga lokaler, exempelvis bibliotek, för att logga in på då och då. Precis som med någon typ av teknik, Internet upplever tillväxt och utveckling på en konstant nivå. Tillsammans med en tillväxt och utveckling, frågor utvecklas som måste åtgärdas. En av de viktigaste frågorna som plågar Internet är säkerheten.

Eftersom det finns vissa personer i samhället som har liten eller ingen hänsyn till andra, kan det ibland vara svårt att njuta av denna fantastiska teknik. Men om du lägger några skyddsåtgärder vidtas, då Internet kan vara en angenäm ett till största delen. Därmed inte sagt att du inte kommer erfarenheter svårigheter från tid till annan, men du ska inte lämna dörren vidöppen för dessa säkerhetsproblem.

Du förmodligen redan antivirusprogram på datorn och om du inte har någon, så ska du. Förutom ditt antivirusprogram, en personlig linje i försvaret för ditt system är en brandvägg. Brandväggar är ett utmärkt sätt att hjälpa till att skydda datorn mot angrepp och tillåta dig att njuta av en trevlig upplevelse på nätet. För att förstå varför du behöver en brandvägg måste du också förstå lite om hur Internet fungerar.

När du surfar på Internet, information överförs i båda riktningarna. Enkelt uttryckt, du berättar för datorn där du vill gå och det återgår den information du vill ha. Men skrupelfria individer utnyttjar samma gateway att bedriva sin illvilliga aktiviteter. Med en brandvägg i stället bidrar till att hindra dem från att komma åt din dator och den information som lagras på den. Huvudsyftet med din brandvägg är att förhindra obehörigt vidarebefordran av information i båda riktningarna.

Det finns några typer av attacker som brandväggar att förebygga - intrång, stöld och manipulation, och service-attacker.

Ett intrång är i princip bara när någon eller något som försöker att få åtkomst till din dator utan din kännedom. Och när tillgången är vunnits, sedan inkräktare kan ge upphov till alla typer av förödelse som stjäla känslig information, få tillgång till andra system, och manipulering av information som lagras på din dator. Denna typ av attack är den typ de flesta personer använder brandväggar för att skydda sig från.

Information stöld inte ens kräva att systemet bryts. Om FTP-servrar är inte säker och programvaran är inte uppdaterad, många gånger angripare använda dessa säkerhetsproblem för att hämta känsliga filer eller anläggning trojaner för att slutföra sitt arbete för dem.

Denial of service-attacker är de attacker som hindrar användare från att komma åt de tjänster som de önskar. Företagen är ofta måltavlor för dessa typer av attacker och tyvärr är de väldigt svåra att förhindra.

Vissa angriparna helt enkelt söker en spännande, medan andra tänker du skada. Du kan förhindra dessa angrepp genom att installera en bra brandvägg, speciellt om du använder en höghastighetsanslutning till Internet. Du kan konfigurera din brandvägg för att blockera protokoll och ange säkerhetsnivå du önskar. Du bör välja en brandvägg som har möjlighet att blockera alla typer av intrång, kontrollera vilka program på din dator kan ansluta till Internet och hindra genomförandet av skadliga skript.

Brandväggar är en personlig linje i försvaret för din dator och hjälpa dig att njuta säkert på Internet. Genom att se till att du har en plats är inte längre ett alternativ, men en nödvändighet.
Old 2 april 2007, 07:23
New Member Group

Zone Alarm är gratis och gör jobbet. Betalt för brandväggar bara lägga till fler funktioner, vilka vanligtvis är värt det om du är orolig. Prova genom att testa den på en av många säkerhet testa webbplatser t.ex. Symantec.
Old 10 april 2007, 13:39
Administrator Group

Citat:
Ursprungligen postat av guruben12 View Post
Windows Defender.
Det är inte en brandvägg är det?

Dess ett spy-ware avlägsnande programmet.

Om du vill ha anständigt rådgivning ta detta.

Köp en router med en maskinvarubrandväggen slog de någon programvara en och är ganska skottsäkra.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 6 maj 2007, 10:49
New Member Group

Beror på ditt system jag. Om du har en gammal dator sedan de råd jag fick var att använda det som en brandvägg med exempelvis smoothwall som är en Linux-baserad brandvägg.

Jag har använt ZoneAlarm i det förflutna och, i likhet med tidigare förslag, det är bra även om gratis grejer har sina begränsningar.

Jag skulle aldrig använda Norton. Lägger sig att alltför många saker på datorn i onödan.

McAffee du kan få så ett ledigt diskutrymme på vissa datatidskrifter och är rimligt.

Jag har en hel svit från Kaspersky samt Windows egna och som fungerar bra även på $ 70 per år är ganska dyra och det finns andra som använder Kas teknik och komma in med halva priset.

Jag väntar på råd om att bygga smoothwall som hårdvara brandvägg så ska jag lägga till mer till det här inlägget.

Adieu
Old 27 juli 2007, 01:49
Banned Group

ZoneAlarm kan du få det gratis.
Outpost är bra och fungerar bra, men det är inte gratis: (
Old 27 juli 2007, 02:22
New Member Group

Trots en hård brandvägg (router) kommer Stomp programvara brandväggar platta, Dave Hybrid sagt, de bästa två programvara brandväggar är nod32 och F-Secure (de är också antivirus är som en bonus)
Old 13 august 2007, 16:54
sub
Ledamot Gruppen

Zone alarm är bra. Jag har inte haft någon brandvägg eller antivirusprogram för ca 2 år nu och mina datorer kör lika snabbt som när jag installerat om windows. Jag antar att tricket är att inte ladda ner för mycket porr och för att bara kolla vad du laddar ned. Till exempel, du vill ladda ner utorrent, så du skriver det i google och sedan gå hämta det från någonstans gillar filehippo. Du bör hämta den från utorrent.com. Det är det rätta sättet att göra det.
Tack
Sub
Old 13 august 2007, 16:58
Administrator Group

Så hur vet du att datorn är ren om du inte har något antivirusprogram?

Svar: Du behöver inte.
Old 13 august 2007, 17:04
Moderator-gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Dave Hybrid View Post
Så hur vet du att datorn är ren om du inte har något antivirusprogram?

Svar: Du behöver inte.
Jag älskar när folk tror att bara för att en dator är snabb den inte har någon nasties på det.
Closed Thread

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Den för fri programvara hopthwoks General Software Chat 4 9 september 2009 23:19
Ska jag använda programvaran Firewall? runoades Virus, spionprogram och säkerhet 1 25 juli 2009 01:43
Free Software Hjälp tublecain General Software Chat 2 19:e sep 2008 12:35
Hjälp jag behöver fri programvara för kameran ken979 Multimedia & Codecs 3 19 august 2008 15:13
Grundläggande fri programvara SocialWarfare General Software Chat 14 1 august 2007 11:38
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.