mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, spionprogram och säkerhet

Register

Reply

Thread Tools
Old 27 oktober 2008, 13:49
Ledamot Gruppen

Jag söker en svart lista över undisirable webbplatser som har sexuellt innehåll, mal ware liggande ileagle innehåll och några andra hemsidor jag inte vill ha någon som tittar upp i form av IP-adresser så jag kan sätta in dem på min router för det att blockera. finns det någon eller något som kan göra det?
Old 27 oktober 2008, 13:55
Administrator Group

Jag vet inte om alla listor, bara titta på dina loggar och förbud webbplatser som dyker upp där.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 27 oktober 2008, 14:39
Moderator-gruppen

Bara installera en av dessa anpassade Hosts filer.

hpHosts svartlista databas http://www.hosts-file.net/?s=Browse

hpHosts fil. Den uppdateras regelbundet när nya platser hittas och läggs.
  • Senast uppdaterad: 24/10/2008 11:30
  • Senaste Verified: 24/10/2008 12:00
Download hpHosts nu!
http://www.hosts-file.net/?s=Download

hpHOSTS är en gemenskap som förvaltas hosts-filen. Vad innebär det för dig är att du har en nyckelroll i att förbättra hpHOSTS genom att skicka oönskade webbplatser som du tycker borde tas upp eller genom att begära avlägsnande av webbplatser som du tror kan ha lagts till av misstag. Denna process sker i våra offentliga forum och alla beslut om att lägga till eller ta bort webbplatser är föremål för offentlig kritik och pågående omvärdering. Om du vill delta, vänligen registrera * på hpHOSTS Hosts File Support Forum.

* Registrering är gratis och behöver inte ladda ner hpHOSTS hosts-filen.

----------

Lägga till oönskade webbplatser i Internet Explorer restriktionszon

Högerklicka på en tom plats på skrivbordet och skapa en ny mapp.

Hämta DelDomains.zip
  • IE användare Högerklicka på länken och välj Spara som.
  • Firefox-användare Högerklicka på länken och välj Spara länk som ...
  • Spara det till den nya mappen nyss skapade.
  • Öppna den nya mappen och packa upp innehållet i DelDomains.zip
  • att se till Internet Explorer stängd högerklicka på mvps.bat och välj Öppna
  • Följ alla instruktionerna. När man installerar du inte ser något hända så ge det ett par sekunder.
  • Ta bort den nya mappen och starta om datorn.
Obs! Om du använder SpywareBlaster, Spybot och / eller SE-SPYADKommer det att bli nödvändigt att åter installera det skydd de har råd med. För SpywareBlaster, kör programmet och väljer Aktivera alla skydd. För Spybot köra programmet och välj vaccinera. För SE-SPYAD köra batchfilen och installera skyddet.

Old 28 oktober 2008, 14:06
Malware-gruppen

Bara att lägga till de utmärkta förslag, du kan även prova SiteAdvisor - inte alltid 100%, men ganska nära.

http://www.siteadvisor.com/

Mitt System: It's all mine ...

Processor (s):
C2D E6750 2,66 GHz
Moderkort:
Gigabyte P35C-DS3R
RAM Minne:
2 x 1Gb Corsair DDR2 XMS2 PC26400
Grafikkort (s):
GeForce 8600GT
Ljudkort:
Creative X-Fi
Hårddisk (s):
Maxtor 320GB
Optisk enhet (er):
Pioneer DVD-RW
Mål / PSU:
Antec 900 / Antec TruPower Trio 650
Kylning:
Olika Antec + Zalman 92mm
Nätverk / Internet:
ASUS Router / VirginMedia
Monitor (s):
LGL226WQ 22 "Widescreen
Operating System (s):
XP Pro SP3
Old 28 Oktober 2008, 18:37
Ledamot Gruppen

Um hur annonsen här till routerns reacords helt enkelt titta på mina stockar brukar hjälpa. vi har ungefär fem personer att ansluta.
Old 30 oktober 2008, 15:31
Moderator-gruppen

Ett bra DNS Blackhole listan webbplats:
http://malwaredomains.com/

Filtrera på DNS-nivå routern är ett bra system, det filter en häpnadsväckande mängd skit någonsin få till ditt nätverk.

Om du vill att mitt nuvarande DNS Blackhole lista kan jag skicka den till dig om du vill ha det.

Men ett mycket bättre alternativ skulle vara att registrera dig för OpenDNS.

Det är helt gratis, och i princip kan du filtrera något du inte vill ha på ditt nätverk ut på routern nivå (porr, spel, reklamprogram alla andra skit etc)

Det bör också påskynda din sökning erfarenhet eftersom de cache många DNS-frågor så att de kan hantera DNS-frågor snabbare.

I mycket att du ser på det.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 30 oktober 2008, 19:52
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av serverguy View Post
Ett bra DNS Blackhole listan webbplats:
http://malwaredomains.com/

Filtrera på DNS-nivå routern är ett bra system, det filter en häpnadsväckande mängd skit någonsin få till ditt nätverk.

Om du vill att mitt nuvarande DNS Blackhole lista kan jag skicka den till dig om du vill ha det.

Men ett mycket bättre alternativ skulle vara att registrera dig för OpenDNS.

Det är helt gratis, och i princip kan du filtrera något du inte vill ha på ditt nätverk ut på routern nivå (porr, spel, reklamprogram alla andra skit etc)

Det bör också påskynda din sökning erfarenhet eftersom de cache många DNS-frågor så att de kan hantera DNS-frågor snabbare.

I mycket att du ser på det.
Det låter coolt, får jag två DNS från min ISP men Theres något som kallas Dynamic DNS inte att ha något att göra med den? Jag läste om det man säger vad det är men inte Buch av vad det gör för mig att förstå.
Old 31 Oktober 2008, 03:06
Moderator-gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av pest79456 View Post
Det låter coolt, får jag två DNS från min ISP men Theres något som kallas Dynamic DNS inte att ha något att göra med den? Jag läste om det man säger vad det är men inte Buch av vad det gör för mig att förstå.
Med OpenDNS du använda OpenDNS servrar istället för DNS-servrar din Internetleverantör erbjuder.

Dynamic DNS .. inte säker på vad du menar med detta. Om du inte har en statisk IP-adress måste du använda OpenDNS uppdatera klient för att låta dem veta när du IP-adressen ändras.

Old 1 november, 2008, 00:56
Ledamot Gruppen

Jag vet inte vad det är Därför ber jag min router har en option för det och visar DynDNS.com.

På ett mer personligt plan: du krypa, jag försöker få att flyga från min skärm när jag fick reda på att det inte var verklig. lol.
Old 7 november 2008, 21:41
Moderator-gruppen

Hej Dave kontrollera detta. Google hpHosts svartlista

Du är ovanför hk värd webbplats på Google. Bra jobbat kompis!

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.