mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, spionprogram och säkerhet

Register

C: \ Program \ Common Files \ dllhost.exe infrected med Win32/Hupigon.MN trojan

Reply

Thread Tools
Old 17 november 2007, 00:37
New Member Group

Default C: \ Program \ Common Files \ dllhost.exe infrected med Win32/Hupigon.MN trojan

Hur tar jag bort det? Är DLLhost ett viktigt ärende? Jag har Eset NOD32 2.7.
Old 17 november 2007, 00:43
Moderator-gruppen

Default C: \ Program \ Common Files \ dllhost.exe infrected med Win32/Hupigon.MN trojan

Välkommen till TCF.

Kan ha en närmare titt.

Hämta HijackThis på skrivbordet.
Dubbelklicka på den fil du just laddat ned.
Klicka på "Installera"Knappen för att installera.
Den kommer som standard installeras till katalogen -- C: \ Program Files \ Trend Micro \ HijackThis
Jag ber er att inte ändra standardinställningarna installera plats.
Efter installation, HijackThis bör öppna för dig.

Nästa klicka på "Har en av datorn och spara en loggfil " knappen.
HijackThis kommer att skanna och sedan en logg kommer att öppna i Anteckningar.
I det övre vänstra av notepad fönstret klicka på "File" > "Spara som" namn det HijackThis och sedan spara den till Desktop.
Spara log som ett textmeddelande (. txt-Fil) eller. Logga
Göra INTE bifoga MS-Word . DOC filer kommer de inte att titta på!
I ditt inlägg lägger log som en Anslutningskrav.
* Har du inte HijackThis fastställa något ännu. Det mesta av vad man anser kommer att vara ofarliga eller till och med nödvändig.
** Använd inte analysera denna knapp. Det slutsatser är farliga om misstolkas.

Guide för att fästa loggarna till en tjänst

Old 17 november 2007, 00:51
New Member Group

Är det säkert att lägga upp den här filen? Jag kommer om du säger att det är. =] Tack för hjälpen, jag måste spara allt. =]
Old 17 november 2007, 00:55
Moderator-gruppen

Det finns ingen personlig information i en logg kommer jag att be om. Vi måste kunna se vad alla körs på datorn för att veta rätt steg att ta bort den.

Och vad programmet rapporteras smittan?

Old 17 november 2007, 00:57
New Member Group

När jag startade upp datorn, Ashampoo Firewall sade att ett filter sak hade inte fungerat eller något.
Nod 32 2.7 sa att jag hade virus.
Bifogade filer
File Type: txt hijackthis.txt (8,0 KB, 13 visningar)
Old 17 november 2007, 01:09
Moderator-gruppen

Öppna HijackThis och välj "Gör ett system scan bara"

Placera en bock bredvid dessa poster:

R0 - HKCU \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Local Page =
R0 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Local Page =
O2 - BHO: (inget namn) - (7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045) - (no file)
O4 - S-1-5-21-299502267-839522115-854245398-1003 Startup: PowerReg Scheduler.exe (User '? ")
O4 - Startup: PowerReg Scheduler.exe
O23 - Service: Windows Display Driver - okänd ägare - C: \ Program Files \ Common Files \ Dllhost.exe
O24 - Desktop Component 1: (inget namn) -- http://en.wikipedia.org/

Stäng alla fönster och klicka på "Fix kontrolleras"

==========

Ladda ner Combofix av SUBS från antingen här eller här

Spara Combofix.exe till din skrivbordet.

1. Dubbelklicka combofix.exe & följ anvisningarna. (från tangentbordet välj 1 och tryck enter vid prompten)
2. När du är klar kommer det fram en logga åt dig.
3. Sätt att logga in din nästa replik.

Obs!
Don't mouseclick combofix fönster medan den körs. Detta kan medföra att datorn stall

Old 17 november 2007, 01:36
New Member Group

Bara för att låta dig KNO, jag hatar det programmet, jag litar inte på det xD. Det Kinda radera sys32, som jag trodde du Kinda behövs. Jag kanske hatar det eftersom det inte GUI, som jag litar på xD.
Bifogade filer
File Type: txt Log.txt (14,3 KB, 5 visningar)
Old 17 november 2007, 01:56
New Member Group

Hallå? Jag är desperat ...
Old 17 november 2007, 01:58
Moderator-gruppen

Tar ett tag att titta igenom loggarna mate ...

Kör HijackThis och skicka en ny logg tack.

Old 17 november 2007, 02:06
New Member Group

Ah, förlåt. ^ ^;
Vad min pappa är berättade att göra är bara skanna nickar, om det inte ligger i system32-mappen, som jag trodde att combofix bort, jag tar bort den, sa han. Men vi tycker att det är borta.
Bifogade filer
File Type: txt hijackthis.txt (7.6 KB, 10 visningar)
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hjälp behövs med Trojan.vundo.h (virtumonde) + loggfiler och SS Jasperbak nl Virus, spionprogram och säkerhet 32 22 januari 2009 05:48
Vinn 2000Pro har 2 katalogen Program jensen1328 Windows-operativsystem 2 7 juni 2008 12:05
Konvertera. Mov (Quicktime) filer till. Avi-filer? Kona1984hawaii Multimedia & Codecs 9 3 mars 2008 12:58
Re: C: \ Program Files \ Common Files \ dllhost.exe infrected med Win32/Hupigon.MN trojan cjd666 Virus, spionprogram och säkerhet 3 21 november 2007 14:14
Win32.Poison.k Trojan casselle Virus, spionprogram och säkerhet 7 22 oktober 2007 01:28
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.