mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, spionprogram och säkerhet

Register

KOM ersättningskemikalier larm

Reply

Thread Tools
Old 14 februari 2008, 14:01
New Member Group

Default KOM ersättningskemikalier larm

Varje gång jag slår på mitt arbete laptop hemma, jag får ett fönster dyker upp vid start som ser ut som en Windows skyddslarmet säga det har blockerat programmet COM surrogat, förläggare Microsoft Corporation. Det aldrig kommer upp när jag är på kontoret. Vi har en laptop hemma och vi inte får det på det heller. Den frågar om jag vill behålla blockering, Avblockera eller Fråga mig senare .... jag har att välja Fråga mig senare tills jag vet om den är äkta eller inte är detta en legitim patch från Microsoft eller ett virus? råd uppskattas ...
Old 14 februari 2008, 14:18
Moderator-gruppen

Default KOM ersättningskemikalier larm

Ladda ner och byta namn HijackThis (HJT)
  • Dubbelklicka på HJTInstall.
  • Klicka på Installera knappen.
  • Det kommer automatiskt plats HJT i C: \ Program \ TrendMicro \ HijackThis \ HijackThis.exe.
  • Efter installation, HijackThis bör öppna för dig.
    • Nära HijackThis och döp om den.
    • Gå till C: \ Program Files \ Trend Micro \HijackThis.exe
    • Högerklicka på HijackThis.exe och välj Byt namn.
    • Skriv in sniper.exe och tryck Ange.
    • Högerklickasniper.exe och välj Skicka till > Desktop (Skapa genväg)
  • Från skrivbordet öppna HiajckThis.
  • Om du använder Windows Vista, Högerklicka och Kör som administratör.
  • Klicka på Har en av datorn och spara en loggfil knappen
  • HijackThis kommer att skanna och sedan en logg kommer att öppna i Anteckningar.
  • Kopiera och klistra in hela innehållet i loggfilen i ditt inlägg.
    • Don't har HijackThis fixa något ännu. Det mesta av vad man anser kommer att vara ofarliga eller till och med nödvändig.
Trots att vi har bytt namn HijackThis till prickskytt vi fortfarande kallar det för HijackThis eller HJT.

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Com ersättningskemikalier slutar fungera när jag visar AVI: s ryannathans Multimedia & Codecs 4 13 januari 2009 03:47
Virus Alert evilfantasy Off Topic Discussion 2 9:e sep 2008 22:50
Link Alert evilfantasy Virus, spionprogram och säkerhet 4 20 april 2008 10:13
Bakgrund kalender larm captaincaveman General Software Chat 1 18 november 2007 10:02
Jag fick ett virusvarningssystem ken979 Virus, spionprogram och säkerhet 12 22 august 2007 04:03
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.