mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, spionprogram och säkerhet

Register

Comodo Firewall 3: drastiskt förändrats från 2,4

Reply

Thread Tools
Old 30 november 2007, 04:15
Ledamot Gruppen

Default Comodo Firewall 3: drastiskt förändrats från 2,4

Hey guys, alla som använder den nya versionen av Comodo Firewall?

min vän har en ny bärbar dator som levererades med vista och jag var tvungen att vänta på version 3 av comodo att sätta en brandvägg i det (som används Windows-brandväggen tills dess).

Jag har läst upp på den nya versionen och har läst bra saker om den nya grafiska gränssnittet och allting men jag har problem med hur mycket det har förändrats:
I loved the application monitor i version 2.4, det var enkelt och lätt att ha kontroll över vilka apps kunde ansluta till Internet och vilka som inte var det.

Jag kunde inte hitta något som ansökan övervaka för åldrar i den nya versionen, efter dagar för att försöka ut det jag hittade tillämpningsföreskrifter:

fliken Brandvägg:
fliken Avancerat:
nät säkerhetspolitik:
tillämpningsföreskrifter

Detta är motsvarigheten till ansökan övervaka och i så fungerar det samma?

Skål grabbar
Old 1 December 2007, 09:41
Ledamot Gruppen

anyways

Jag ska göra mitt bästa med det på vista laptop men jag ska sticka med 2,4 på alla mina XP-datorer:

whats the point att fastställa något som inte är sönder och förstör dess användbarhet för att få en snyggare GUI? Det är inte som det finns några andra gratis brandväggar så bra som 2,4.

Jag väntade v.3.0 vara ungefär samma bara kompatibel med vista

dum
Old 1 December 2007, 10:36
Moderator-gruppen

Alla GUI verkar vara migrera till Vista utseende.

Gilla det eller inte, Vista är framtiden.

Old 1 December 2007, 11:28
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av evilfantasy View Post
Alla GUI verkar vara migrera till Vista utseende.

Gilla det eller inte, Vista är framtiden.
Jag vet dock ingen anledning att inte ha application monitor fortfarande finns med vista hud, form över funktion är en dålig sak med något så viktigt som en bra brandvägg.

även vista verkade funktionellt liknar xp när jag försökt den för 1 / 2 timme, hade 2 gig RAM så inga problem, jag har alltid anpassa Windows för bästa prestanda och avstå från TÄCKHET ändå

Har du provat comodo 3? tror du att nätverket säkerhet är nytt likvärdigt för att ha en lista med apps med tillåta eller neka bredvid deras namn så att du alltid vet var du är?

cheers ont
Old 1 December 2007, 11:33
Moderator-gruppen

Citat:
Jag vet dock ingen anledning att inte ha application monitor fortfarande finns med vista hud, form över funktion är en dålig sak med något så viktigt som en bra brandvägg.
Jag håller fullständigt med om det.

Citat:
Har du provat comodo 3?
Nej, jag använde Comodo på ett ställe men gick till PC Tools gratis brandvägg. Och jag gillar det mycket.

Old 1 December 2007, 11:42
Ledamot Gruppen

Citat:
Jag håller fullständigt med om det.

Nej, jag använde Comodo på ett ställe men gick till PC Tools gratis brandvägg. Och jag gillar det mycket.

får försöka att man då, vet du om det har en funktion som App bildskärm?

bara bitter över Comodo, var bara andra gratis brandvägg jag någonsin skulle komma överens med Zone Alarm gratis och comodo var mycket bättre än så, vi var mycket lyckliga tillsammans

edit: är PC Tools gratis brandvägg Vista-kompatibla?
Old 1 December 2007, 11:56
Moderator-gruppen

Yep är Vista-kompatibel. http://www.pctools.com/firewall/

Den har en ansökan bildskärm.
Applikationer, avancerade regler, historia och verksamhet. Plus vanlig användare och avancerade inställningar användaren.

Old 1 December 2007, 22:00
Ledamot Gruppen

Citat:
Yep är Vista-kompatibel. http://www.pctools.com/firewall/

Den har en ansökan bildskärm.
Applikationer, avancerade regler, historia och verksamhet. Plus vanlig användare och avancerade inställningar användaren.
ok tack ont
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.