![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg har nylig endret Internett-leverandører, slik at jeg kunne gt bedre hastighet. Siden da datamaskinen min har blitt iskaldt. Min DVD-stasjonen fungerer som den prøver å lese, men det er ingenting i den, musen wont arbeide og jeg har for å slå av datamaskinen. Jeg har kjørt skanner for virus og spyware jeg har fjernet noen programmer jeg tenkte kan forårsake den. men jeg holder skjer. så jeg trodde det miht være min BitTorrent nedlaster men det har frosset når jeg hve ikke bruker. behage hjelpe meg. Compaq Presario sr5240an AMD 64x2 dual core 3 GB RAM 320gb HDD |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Sjansen er at ved å bruke bitttorrent du har fylt din PC med spionprogrammer og virus.
Jeg har flyttet innlegget ditt til at forum, poste en hijackthis log, og vi kan komme i gang. Du må også fjerne BitTorrent klient før du får hjelp her, da de er i utgangspunktet brukes til ulovlige nedlastinger. Min System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Jeg har skannet for virus og spionprogrammer og fjernet alle trusler og programmer som kan forårsake dette inkludert BitTorrent program datamaskinen fremdeles fryses hjelp. |
|
| |||
| |||
| Du må legge inn en hijackthis logg, slik at vi kan se hva som er feil, om noe. |
|
| |||
| |||
HijackThisBruk Hijackthis (HJT) bare etter fullført ovenfor skanninger. Last ned og endre navn HijackThis (HJT)
|
|
| |||
| |||
| Oppsann |
|
| |||
| |||
| Jeg har gjort det kapre dette og lagt resultatene, men det isnt stikker til tråden |
|
| |||
| |||
| Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan lagret 7:06:00 PM, on 20/05/2008 Plattform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905) MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18000) Boot mode: Normal Kjører prosesser: C: \ Windows \ system32 \ Dwm.exe C: \ Windows \ Explorer.exe C: \ Windows \ system32 \ taskeng.exe C: \ Programfiler \ Winfast \ WFDTV \ WFWIZ_vista.exe C: \ hp \ support \ hpsysdrv.exe C: \ Programfiler \ Hewlett-Packard \ On-Screen OSD Indicator \ OSD.exe C: \ Windows \ RtHDVCpl.exe C: \ Programfiler \ Grisoft \ AVG7 \ avgcc.exe C: \ Windows \ System32 \ rundll32.exe C: \ Windows \ ehome \ ehtray.exe C: \ Programfiler \ NETGEAR \ MA111 Configuration Utility \ wlancfg4.exe C: \ Windows \ ehome \ ehmsas.exe C: \ Windows \ System32 \ rundll32.exe C: \ Windows \ system32 \ jusched.exe C: \ Windows \ System32 \ mobsync.exe C: \ hp \ kbd \ kbd.exe C: \ Programfiler \ Windows Media Player \ wmpnscfg.exe C: \ Programfiler \ Winfast \ WFDTV \ DVBTAP.exe C: \ Programfiler \ Internet Explorer \ ieuser.exe C: \ Programfiler \ Internet Explorer \ iexplore.exe C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Microsoft Shared \ Windows Live \ WLLoginProxy.exe C: \ Windows \ system32 \ Macromed \ Flash \ FlashUtil9e.exe C: \ Windows \ system32 \ SearchFilterHost.exe C: \ Programfiler \ Trend Micro \ HijackThis \ sniper.exe R1 - HKCU \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R1 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TY...rio&pf=desktop R1 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R1 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TY...rio&pf=desktop R0 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Search, SearchAssistant = R0 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Search, CustomizeSearch = R0 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Local Page = R1 - HKCU \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Int ernet Settings, ProxyOverride = *. local R0 - HKCU \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Toolbar, LinksFolderName = O1 - Hosts::: 1 localhost O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - (06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3) - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Adobe \ Acrobat \ ActiveX \ AcroIEHelper.dll O2 - BHO: SSVHelper Class - (761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43) - C: \ Programfiler \ Java \ jre1.6.0_01 \ bin \ ssv.dll O2 - BHO: (no name) - (7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045) - (no file) O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - (9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6) - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Microsoft Shared \ Windows Live \ WindowsLiveLogin.dll O4 - HKLM \ .. \ Run: [Windows Defender]% ProgramFiles% \ Windows Defender \ MSASCui.exe-hide O4 - HKLM \ .. \ Run: [hpsysdrv] c: \ hp \ support \ hpsysdrv.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [KBD] C: \ HP \ KBD \ KbdStub.EXE O4 - HKLM \ .. \ Run: [OsdMaestro] "C: \ Programfiler \ Hewlett-Packard \ On-Screen OSD Indicator \ OSD.exe" O4 - HKLM \ .. \ Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [HP Health Check Scheduler] C: \ Programfiler \ Hewlett-Packard \ HP Health Check \ HPHC_Scheduler.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [AVG7_CC] C: \ progra ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgcc.exe / STARTUP O4 - HKLM \ .. \ Run: [PC Suite for Smartphones] "C: \ Programfiler \ Sony Ericsson \ Mobile4 \ Application Launcher \ Application Launcher.exe" / startoptions O4 - HKLM \ .. \ Run: [Internet Explorer Content Server] C: \ Programfiler \ Internet Explorer \ Plugins \ cssrrh.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [NvSvc] rundll32.exe C: \ Windows \ system32 \ nvsvc.dll, nvsvcStart O4 - HKLM \ .. \ Run: [NvCplDaemon] rundll32.exe C: \ Windows \ system32 \ NvCpl.dll, NvStartup O4 - HKLM \ .. \ Run: [NvMediaCenter] rundll32.exe C: \ Windows \ system32 \ NvMcTray.dll, NvTaskbarInit O4 - HKLM \ .. \ Run: [Winfast Schedule] C: \ Programfiler \ Winfast \ WFTVFM \ WFWIZ.exe O4 - HKLM \ .. \ RunOnce: [Winfast Schedule] C: \ Programfiler \ Winfast \ WFDTV \ WFWIZ.exe O4 - HKLM \ .. \ RunOnce: [Winfast Schedule2] C: \ Program Files (x86) \ Winfast \ WFDTV \ WFWIZ.exe O4 - HKLM \ .. \ RunOnce: [Winfast Schedule3] C: \ Programfiler \ Winfast \ WFTVFM \ WFWIZ.exe O4 - HKLM \ .. \ RunOnce: [Winfast Schedule4] C: \ Program Files (x86) \ Winfast \ WFTVFM \ WFWIZ.exe O4 - HKCU \ .. \ Run: [ehTray.exe] C: \ Windows \ ehome \ ehTray.exe O4 - HKUS \ S-1-5-19 \ .. \ Run: [Sidebar]% ProgramFiles% \ Windows Sidebar \ Sidebar.exe / detectMem (User 'LOCAL SERVICE') O4 - HKUS \ S-1-5-19 \ .. \ Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll, ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE') O4 - HKUS \ S-1-5-19 \ .. \ Run: [AVG7_Run] C: \ progra ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgw.exe / RunOnce (User 'LOCAL SERVICE') O4 - HKUS \ S-1-5-20 \ .. \ Run: [Sidebar]% ProgramFiles% \ Windows Sidebar \ Sidebar.exe / detectMem (User 'NETWORK SERVICE') O4 - HKUS \ S-1-5-18 \ .. \ Run: [AVG7_Run] C: \ progra ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgw.exe / RunOnce (User 'SYSTEM') O4 - HKUS \. DEFAULT \ .. \ Run: [AVG7_Run] C: \ progra ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgw.exe / RunOnce (User 'Default user') O4 - Global Startup: MA111 Configuration Utility.lnk =? O8 - Extra sammenheng menyelement: E & ksporter til Microsoft Excel - res: / / c: \ progra ~ 1 \ micros ~ 3 \ Office12 \ EXCEL.EXE/3000 O9 - Extra knappen: (no name) - (08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501) - C: \ Programfiler \ Java \ jre1.6.0_01 \ bin \ ssv.dll O9 - Extra "Verktøy" MENUITEM: Sun Java Console - (08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501) - C: \ Programfiler \ Java \ jre1.6.0_01 \ bin \ ssv.dll O9 - Extra knappen: Research - (92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263) - C: \ progra ~ 1 \ micros ~ 3 \ Office12 \ REFIEBAR.DLL O13 - Gopher Prefix: O16 - DPF: (6B75345B-AA36-438A-BBE6-4078B4C6984D) (HpProductDetection klasse) -- http://h20270.www2.hp.com/ediags/gmn...tDetection.cab O20 - AppInit_DLLs: C: \ Windows \ sysload32vh.dll O20 - Winlogon Notify: avgwlntf - C: \ Windows \ SYSTEM32 \ avgwlntf.dll O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Apple \ Mobile Device Support \ bin \ AppleMobileDeviceService.exe O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - Grisoft, sro - C: \ progra ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgamsvr.exe O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - Grisoft, sro - C: \ progra ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgupsvc.exe O23 - Service: AVG7 Resident Shield Service (AvgCoreSvc) - Grisoft, sro - C: \ progra ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgrssvc.exe O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - Grisoft, sro - C: \ progra ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgemc.exe O23 - Service: # # Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762 # # (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C: \ Programfiler \ Bonjour \ mDNSResponder.exe O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Macrovision Shared \ FLEXnet Publisher \ FNPLicensingService.exe O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard - c: \ Program Files \ Hewlett-Packard \ HP Health Check \ hphc_service.exe O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ InstallShield \ Driver \ 1150 \ Intel 32 \ IDriverT.exe O23 - Service: iPod Service - Apple Inc. - C: \ Programfiler \ iPod \ bin \ iPodService.exe O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Merking Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - c: \ Programfiler \ Fellesfiler \ LightScribe \ LSSrvc.exe O23 - Service: RoxMediaDB9 - Sonic Solutions - c: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Roxio Shared \ 9.0 \ SharedCOM \ RoxMediaDB9.exe O23 - Service: Spyware Terminator Realtime Shield Service (sp_rssrv) - Crawler.com - C: \ Programfiler \ Spyware Terminator \ sp_rsser.exe O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - c: \ Programfiler \ Fellesfiler \ SureThing Shared \ stllssvr.exe O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Ulead Systems \ DVD \ ULCDRSvr.exe O23 - Service: XAudioService - Conexant Systems, Inc. - C: \ Windows \ system32 \ drivers \ xaudio.exe -- End of file - 7880 bytes |
|
| |||
| |||
| Det ser ikke så ille, men det er noen tvilsomme oppføringer å se på.
Sett et merke ved siden av følgende oppføringer: (hvis det) O2 - BHO: (no name) - (7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045) - (no file) Viktig: Lukk alle vinduer unntatt Hijackthis og klikk Fix kontrolleres. Avslutt Hijackthis. ---------- Last ned Combofix av ubåter fra én av de nedenfor koblinger. (Prøv alle tre om nødvendig)Viktig! Combofix.exe MÅ lagres til og løp fra Desktop.
Hvis nødvendig, se denne Combofix opplæringen med skjermbilder som vil detalj de laster ned og kjører av combofix mer grundig. ---------- Neste innlegg kan du legge Combofix log |
|
| |||
| |||
| takket massevis virket. datamaskinen nå kjører riktig. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Datamaskinen krasjer tilfeldig | icu222much | General Hardware Chat | 12 | 12 juli 2009 19:02 |
| BSoD / krasjer, hjelp vennligst | dog3074 | General Software Chat | 1 | 3 juni 2009 06:57 |
| Alt som er koblet til usb krasjer xp | jezza | General Hardware Chat | 11 | 7 desember 2008 14:15 |
| STALKER Clear Sky krasjer ....... | Bubba | PC & Console Gaming | 10 | 18nde sep 2008 08:21 |
| Alt krasjer | mykul | Windows-operativsystemer | 13 | 9nde sep 2007 14:23 |
| Thread Tools | |
| |