mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, spionprogrammer og sikkerhet

Register

Datasikkerhet på flere bruker PC ........

Reply

Thread Tools
Old 18nde Nov 2008, 11:48
Donor Group

Ok, så dette er et dumt spørsmål, men du vet nå at jeg ikke er den skarpeste kniven i lysekronen lol.

Jeg legger siste hånd på min datters maskin (hun er 6). Jeg lastet ned Spybot og Avast4. Avast4 dukker opp i både min administratorkontoen og på sin brukerkonto, men spybot bare dukker opp i admin. Er det arbeider både med en nedlasting til Admin konto? Hva med "Scotty" (Winpatrol)? Hvis jeg laster ned ham til administratorkontoen vil han fremdeles være aktiv på brukerkonto? Jeg merket jeg måtte laste ned Adobe både regnskap og for begge nettlesere, Mozilla og IE, for totalt 4 installasjoner. Trenger jeg å gjøre det samme for Spybot og Winpatrol, eller vil de merknader dukke opp på kontoen hennes også.

Dessuten er der jeg slik at jeg kan hindre henne fra å bare klikke ja hvis de ikke dukker opp på henne? Hun går i utgangspunktet til Disney-området akkurat nå, men hun vil utvide sin horisont.

Info: XP SP3, P4, chip. (gamle systemet lol).
Old 18nde Nov 2008, 12:32
Donor Group

Når du installerte det var trolig en opsjon for å installere bare for deg, eller for alle brukere, vil jeg anbefale å installere og gjør at "alle brukere" er valgt under installasjonen.

Min System: Først OC

Prosessor (er):
Intel E2180@2.85
Hovedkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
Hitachi DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / ha 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 18nde Nov 2008, 16:34
Donor Group

No var det ikke. Videre vil jeg ta det som en personlig tjeneste hvis du ikke lenger tilbudt meg råd. Jeg finner ikke at du vet hva du snakker om og stresser for å vinne poeng for de fleste innleggene post smakløs svar.

Har du installert noen av programmene som jeg henvise? I så fall gjorde du ser en slik mulighet? Jeg hadde ikke, og jeg har kunnet lese og forstå det skriftlige engelske språket med en høy grad av kompetanse for rundt 40 år. Jeg spør ikke om "tro" eller "kanskje" eller til og med kanskje. Jeg spør fra sakkyndig råd fra kvalifiserte folk som vet hva de snakker om.

Hvis dette virker frekk mot deg så slik er det. Jeg vil ikke si lei fordi jeg ikke. Det er tider da kanskje du ikke bør gå forbi en god anledning til IKKE å svare på et innlegg når du har absolutt ingen peiling på hva du snakker om. Jeg har stort sett unngått alle andre deler av dette området til å distansere meg fra konkurransen av idioter med ingenting å si ennå hungrende ønske om å gjøre det og å gjøre det flere ganger. Ville det være for mye å be om at du forlater viruset delen alene til og hvis du aldri vet hva du snakker om? Jeg er virkelig mangler tålmodighet på dette tidspunktet i livet og har mindre av et ønske om å lide fools enn normalt, og min normale er ganske lav.

EDIT: Hvis noen kompetente i feltet leser denne tråden, jeg tror jeg fant svaret mitt i liten grad. Scotty Barks for begge kontoer, men jeg måtte immunize brukerkontoen for Spybot separat. Jeg kan bare anta at resten fungerer. Jeg tror jeg skal fortsette å forske og finne et svar til slutt.
Old 18nde Nov 2008, 18:43
Donor Group

Vel, hvis du ikke liker rådene ikke ber om det, var jeg bare prøver å hjelpe.

Note to self: Aldri sløseri meg tid vurderer et tema laget av Bubba.
Old 18nde Nov 2008, 20:56
Donor Group

Takk. Jeg tror vi har kommet til enighet da.
Old 19nde Nov 2008, 12:04
Moderator Group

Bubba,

Først av alt, Spybot. Spybot vil søke etter ulike typer malware hele datamaskinen, og det er ganske flinke til.

Men etter min mening, er måten den håndterer flere brukere, spesielt når du vurderer å bruke på et nettverk, sjokkerende. Dette er i utgangspunktet på grunn av måten den bruker deler av Windows API for å skanne lokale profiler (brukerkontoer). Utgangspunktet skanne flere brukerkontoer fra én konto er umulig, og under press, vil Spybot folk innrømme det. Derfor er det corporate versjonen er ikke veldig ofte brukt.

Også, så tror jeg si deg, det er mange problemer når du bruker blokkere dårlige sidene ting. I utgangspunktet hvis det brukes på en begrenset konto, får du en masse "bekreftelse å blokkere meldinger - og det er ikke tillatt løsning å komme rundt dette problemet.

Personlig er jeg ikke bruke Spybot, og for den type bruk som datteren din skal gjøre, jeg tror du vil være fint å kjøre uten. Så lenge hun ikke fjerne seg for langt fra Disney, så hun ikke skal gå altfor mange dodgey nedlasting nettsteder.

Dette er også grunnen til at 90ish prosent av Windows-brukere kjøre som en admin bruker hele tiden.

Innen din datter ønsker å besøke andre steder på internett, vil hun sannsynligvis ha mer kontroll over sin datamaskin uansett.

Neste Avast. Jeg har ikke mye erfaring med det, men jeg er ganske sikker på å si at du installerer det på admin kontoen og sette et vanlig full systemskanning du skal bli godt å gå.

Som for Winpatrol, jeg tror at hvis du installerer det på admin kontoen, bør det være OK, men igjen, kan du sannsynligvis klare seg uten det. Ifølge deres nettside vil det være OK - men jeg kan faktisk ikke bruke det selv.

Til slutt, og det som virkelig forvirrer meg er at du må installere Firefox to ganger? Dette burde automatisk overføres til den andre brukerkontoer.

Også er jeg overrasket over at installasjonsprogrammet kjøres to ganger. Betyr det dukker opp i Start-menyen på begge kontoene?

Til slutt, noe jeg virkelig ville helhjertet anbefale, er å sette opp OpenDNS.

Jeg gir deg har lest om hva det handler om - jeg er litt av et rush, men i utgangspunktet det gir noen av de beste Web Content Filtering og kontroll av alle kommersielle programmet, og den beste biten er det er helt gratis .

Til slutt hadde jeg ikke tenkt å nevne det, men jeg føler at svaret til thingie var uncalled for. Hva thingie sier er sant i ganske mange installatører alle være det riktignok ikke dette. Mens thingie kanskje ikke vet alt, som ingen av oss gjør, han er veldig nyttig for mange mennesker her på forumet. Uten folk som thingie, jo mer spesialiserte folk som kan håndtere problemer knyttet til virus eller nettverk vil måtte bruke mer tid på å håndtere andre mer vanlige problemer, og har mindre tid til å vie til mer vanskelige ting.

Det jeg prøver å si er at alle er en prosess - noen vil begynne ved å stille noen generelle spørsmål, kanskje de er kjedelige og enkle å besvare, men de lot oss en idé om problemet. Så kanskje de vil ha svar, eller de vil sende den videre til noen andre som har mer erfaring eller kunnskap om saken. For eksempel i denne tråden, jeg bare kom over det fordi jeg var varslet gjennom en annen måte.

Jeg har ikke tid til å lese hver eneste tråd postet, og hadde thingie nettopp hadde forlatt tråden, så det er lite trolig ville jeg noensinne har reagert.

Min System: Eclipse

Prosessor (er):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Hovedkort:
Asus P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Store
Optisk stasjon (er):
Sony al cheapo en.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Cooling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfelle fans.
Nettverk / Internett:
Titan ADSL
Skjerm (er):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 19nde Nov 2008, 17:48
Donor Group

Jepp .... Jeg ville andre serverguy anbefaling for OpenDNS ..... samt filtring, kan det fart på internett surfing vesentlig også.

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 20th 2008 nov 13:12
Administrator Group

Bubba, spurte deg om hjelp, det er det du har.

Ditt svar var helt uncalled for, konkurransen er ferdig for lenge siden, uansett, var thingie prøver bare å hjelpe. Hans tilbyr er en levedyktig løsning, mange programvare har valget han bemerket.

Dette er ikke første gang du har opptrådt aggressivt til et medlem her uprovosert og det er ikke akseptabelt. Så kan stoppe det.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.