Hej alla, genom att kombinera detta med intro som jag tror att jag missade den delen - inte oerhört techie här. Nightwolf är värdefull om sarkastisk smeknamn från oduglighet på natten orientering med ungdomsförbund i Tyskland. Jag är en åldrande ungdomsarbetare.
Problem: nyligen köpt datorn från en vän som använde internet bara ibland medan huvudsakliga användningen för UNI uppdrag. Under de senaste två månaderna har varit att använda sig av det med McAfee antivirus och Windows XP-brandväggen. Hämtat och installerat XP SP2 och var förvånad över att det gjorde verkar ha några problem .... för ett par dagar. Allt gick bra men över JUL har det blivit dismally långsamt.
Task Manager resultat visar processoranvändning catapulting från noll till 100% och positioner i bewtween varje sekund.
Har precis hämtat gratis spy-bot och avg att ta itu med det och AVG är trundling via skanning,
Processer Listan visar totalt 52, mestadels tyst med en strid synes mellan Winlogon.exe och avg.bat och krav på Mcshield.exe, explorer.exe och System för CPU Temne poppar upp.
Task Mngr visar AVG och AVG uppdatering kör dock intressant enligt min inloggningsskärmen finns 5 program körs.
Naturligtvis dessa problem är på grund av mina barn som använder MSN, LimeWire, bebo och Facebook, ingen av mina egna gör. Alla enkla botemedel ute? Älskar att höra från dig.