![]() |
|
| |||
| |||
| Hallå där, Min lillebror spelar Habbo, och har nyligen blivit hackat. Han sa att han ner något från en webbplats, och tydligen det är vad gjorde det. Hans vän blev tillsagd av hackare som www.habbo.com på vår dator är nu "dns förgiftas. Webbplatsen inte alltid ladda ordentligt nu, och det verkar inte vara den officiella hemsidan på grund av antalet "Habbo's Online" alltid förblir densamma. Jag undrade hur jag kunde fixa det åt honom? Jag är inte mycket tekniskt kunniga men har läst lite om det. Jag har försökt att göra / flushdns och det har inte sorterade det. Hur skulle jag lösa detta problem? Tack, James Edit: Jag körde en hel dator genomsökning med NOD32 och det har inte löst problemet. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kanske "hacker" redigerade hostfile? Du sa inte vad OS du använder, så jag bara antog XP.
| |||
| |||
| Hej, ja det är XP jag använder. Alla mina värdfil säger är: 70.72.218.122 habbo.com 70.72.218.122 habbo.co.uk 70.72.218.122 www.habbo.com 70.72.218.122 www.habbo.co.uk 70.72.218.122 habbohotel.com 70.72.218.122 www.habbohotel.com Är detta vad har ändrats? |
|
| |||
| |||
| Alla fasta, tack så mycket! |
|
| |||
| |||
| Sent svar här - men inga problem. |