mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, spionprogram och säkerhet

Register

Hjälp behövs för Globalroot \ systemroot Virus

Reply

Thread Tools
Old 21 juni 2009, 08:55
New Member Group

Default Hjälp behövs för Globalroot \ systemroot Virus

Hej Alla

Jag letar efter någon sorts själ att ta synd om en novis användare och hjälpa mig så jag kan inte bli av med följande virus, jag har försökt Norton 360 (som den inaktiverar) AVG, Adware och att vara ärlig har jag kom till scenen var jag tvungen att medge att jag inte riktigt vet vad jag gör, det var det svårt men jag har sagt det. Så om någon kan hjälpa till med att jag skulle vara mycket tacksam.

Jag skall försöka ge så mycket info som möjligt -

När jag starta upp den Oblig under starta en ruta att säga att "globalroot \ systemroot \ system32 \ SKYNETjenpshwp. Dll antingen är inte avsedda att köras på Windows, eller om det innehåller ett fel. Försök installera programmet igen med det ursprungliga installationsmediet eller kontakta system admin "

när jag klickar på OK får jag följande rutor som jag måste klicka bort -

LogonUI.exe-Bad Image
userinit.exe-Bad Image
dwn.exe-Bad Image
Explorer.exe-Bad Image
MSASCui.exe-Bad Image
SySMoniter.exe-Bad Image

och så fortsätter det och så vidare genom att 33 av dem, varje gång jag går online eller försök att öppna ett program finns det en konstant ström av dem

Kan someboby hjälp tack, jag kommer att svara och ta några råd, men jag jobbar skift så ibland kan förseningar i mitt svar
Old 21 juni 2009, 14:40
Givargruppen

Default Hjälp behövs för Globalroot \ systemroot Virus

Du måste läsa det här inlägget första och följer de råd och efter några stockar

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.