mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, Spyware & Sikkerhed

Register

Hvordan kan jeg fjerne onde malware?

Reply

Thread Tools
Old 13 august 2007, 17:37
Medlem Gruppen

Question Hvordan kan jeg fjerne onde malware?

Jeg har for nylig bemærket en gul advarselstrekant og pop-ups rådgive, at min computer er blevet inficeret med spyware. Ved at klikke på pop-up det tog mig til nogle websteder forsøger at sælge anti-virus osv. Jeg har bemærket, at jeg ikke kunne få adgang til mit kontrolpanel eller min opgave krybbe - Jeg fik advarsler "denne operation er blevet aflyst på grund af restriktioner på denne computer. bedes du kontakte administratoren ....". Jeg er administrator.

Jeg forsøgte at komme af med det ved smitfraud, som gjorde identificere nogle hi-løftesystemer og syntes at slippe af med den gule trekant og jeg kunne få adgang til kontrolpanelet ... indtil næste dag, når trekanten kom tilbage og ingen adgang til kontrolpanelet igen.

Jeg hentede forskellige anti-virus og er sluppet af gule trekant (Spybot og a-squared) og masser af andre nasties, men jeg kan ikke få adgang til kontrolpanelet. Jeg har prøvet at køre "control.exe" og jeg kan stadig få den "operation aflyst" messsage. Jeg forsøgte ssytem genoprette og det vil ikke gøre det, fortæller mig intet har ændret sig!

Please hjælp mig med nogen. Jeg har vedhæftet de sidste smitfraud log og rydde op, hvis det hjælper nogen.

hilsen

Wayne
Vedhæftede filer
File Type: txt virusscanning 14aug07.txt (5,2 KB, 25 visninger)
File Type: txt virus rense log 14 aug07.txt (1,3 KB, 26 visninger)
Old 13 august 2007, 17:49
Redaktør Gruppen

Default Hvordan kan jeg fjerne onde malware?

Velkommen til TCF.
Lad os starte her.

Gå ind i Tilføj / fjern programmer og se, om noget, du kender, bør ikke være der er blevet installeret, som du kan un-install. Ligesom værktøjslinjer.

Download HijackThis Her
Når du har det downloades installation / gemme den til sin egen mappe! Dette er vigtigt for det at fungere korrekt.
For eksempel gemme i C: \ Programmer \ hijackthis
Du kan derefter oprette en genvej på skrivebordet.
Når det er installeret åbne programmet og vælge Må en systemscanning og gem logfile.
** Vigtigt Har du ikke Hijack Denne rettelse noget endnu. Det meste af det, det finder er ufarlige eller ligefrem nødvendig.
Gem log som en. Txt-fil.
I næste post skal du klikke på Start Avanceret.
Rul ned og klik på Administrer Attachments og tilføje log som en vedhæftet fil.

Efter at have set den HJT log vi kan gå derfra.
Old 13 august 2007, 17:52
Redaktør Gruppen

Jeg talte for tidligt.
Hvis du ikke kan få adgang til kontrolpanelet bare køre HJT scanning tak.
Også, hvad der var navnet på den ting Spybot ikke kunne fastsætte?
Old 13 august 2007, 18:16
Medlem Gruppen

Post Hvordan kan jeg fjerne onde malware?

Hej,

Jeg har vedhæftet i logfilen kapre dette. Ikke sikker på, hvad du mener med "go avanceret"? Jeg tror ikke, der var en fil, der Spybot ikke kunne håndtere.

Tak for din interesse og hjælp. Jeg går i seng nu, er det 02.15 i UK, og jeg er på arbejde i morgen tidlig, dette problem har drevet mig halvtosset nok i aften.

Wayne
Vedhæftede filer
File Type: txt hijackthis log14aug07.txt (12,0 KB, 21 visninger)
Old 13 august 2007, 18:57
Redaktør Gruppen

Du har flere anti-malware/spyware og anti-virus kører.
Er disse prøveversioner eller betalt? Hvis prøveversioner derefter un-installere dem. De er i modstrid med hinanden.
Hvis du har brug for rådgivning om gode gratis programmer, så lad os vide, og vi vil få dig oprettet.
Du bør kun køre et Antivirus, en firewall og måske 2 spyware blokkere. Alle kan havde gratis.
Du kan have flere scannere men realtidsovervågning beskyttelse er un-nødvendige og normalt tage for meget resorces for, hvad de gør. Spyware blokkere er bedre.

Gå her http://www.java.com og opdatere din Java.

Følgende er ikke nødvendigvis spyware / malware, men vi foreslår, at du anbringe en markering ved siden af følgende poster, som disse programmer kan optage system ressourcer. Åbn HJT og vælg Do A System Scan Kun.
O4 - HKLM \ .. \ Run: [SunJavaUpdateSched] C: \ Programmer \ Java \ j2re1.4.2_03 \ bin \ jusched.exe
(Beskrivelse: Sun Java opdatering Scheduler. Kontrol for opdateringer. Ikke nødvendigt. Fjernelse af denne post vil frigøre en lille mængde system ressourcer.)
O4 - HKLM \ .. \ Run: [GSICONEXE] gsicon.exe
(Beskrivelse: ADSL-modem overvåge fra Eicon Networks (som bruges af BT for sin Bredbånd internet service for eksempel). Kan sikkert være handicappede, uden at det påvirker den forbindelse - alt dette gør, er at give en indikation af tilslutningsmuligheder og adgang til diagnosticeringsfaciliteter. Fjernelse af denne post vil frigøre nogle system ressourcer.)
O4 - HKLM \ .. \ Run: [TkBellExe] \ "C: \ Programmer \ Common Files \ Real \ Update_OB \ realsched.exe \"-osboot
(Beskrivelse: RealPlayer Scheduler. Helt unødvendigt. Fjernelse af denne post vil frigøre en lille mængde system ressourcer.)
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = C: \ Programmer \ Common Files \ Adobe \ Calibration \ Adobe Gamma Loader.exe
(Beskrivelse: Justerer overvåge farver på tværs af alle programmer, herunder Photoshop. Det er nødvendigt med nogle grafik fagfolk, der ønsker deres overvåge kalibreret. De fleste private brugere vil ikke brug for det, og bør derfor fjerne denne post.)
O4 - Global Startup: AOL 9.0 Tray Icon.lnk = C: \ Programmer \ AOL 9.0a \ aoltray.exe
(Beskrivelse: AOL statusfeltets ikon. Ikke nødvendigt. Fjernelse af denne post vil frigøre en lille mængde system ressourcer.)
O4 - Global Startup: Epson Statusmonitor 3 Miljø Check 2.lnk = C: \ WINDOWS \ SYSTEM32 \ spool \ DRIVERS \ W32X86 \ 3 \ E_SRCV0 2.EXE
(Beskrivelse: Epson Status Monitor 3 er et hjælpeprogram, der overvåger din printer og giver dig oplysninger om den aktuelle status, herunder størrelsen af den resterende toner. Hvis en udskrift fejl opstår, Status Monitor også giver dig en besked, der beskriver fejlen. Du kan få adgang til Epson Statusmonitor 3 fra din printerdriver. Fjernelse af dette vil frigøre nogle system ressourcer.)
** Vigtigt ** Luk alle browservinduer herunder denne ene, før du klikker på Løs Indchecket.

Derefter køre CCleaner. Brug standard indstillinger.
Hvis du ikke har CCleaner kan du installere den. Her
Når CCleaner er åben brug standardnavnet valgmuligheder, og klik på Analyser og det vil vise en log over, hvad der vil blive fjernet. Næste klik på Kør Cleaner til at fjerne alt.
Næste gang på den øverste venstre for CCleaner vælge Issues fane.
Klik på Scan for spørgsmål. Klik derefter på Fix udvalgte spørgsmål.
Den vil bede dig om at lave en backup. For første køre Jeg vil foreslå at gøre det.

Derefter genstarte din computer og begynde trinene i min næste post.
Old 13 august 2007, 19:00
Redaktør Gruppen

Kør dette online scanningKaspersky
Når scanningen er færdig Gem resultaterne fra scanningen!
Bedes du gemme den som en tekstfil.
I næste post skal du klikke på Start Avanceret.
Rul ned og klik på Administrer Attachments og tilføje log som en vedhæftet fil.
Old 14. august 2007, 01:52
Administrator Gruppen

Ret sikker på, at dette er en smitfraud virus, Spybot og resten vil ikke løse det.

http://www.thecomputerforums.co.uk/f...dfix-exe-5469/

Mit system: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Bundkort:
HP nForce 560
RAM Hukommelse:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (r):
Nvidia 7150M Mobilanlæg Integreret
Lydkort:
5.1 Mobilanlæg Integreret
Harddisk (e):
250 GB 5400RPM SATA300
Optisk drev (r):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Sag / PSU:
Stock HP
Køling:
Stock HP
Network / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Kabel
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 14. august 2007, 03:01
Redaktør Gruppen

Ja, han kørte rettelsen, og det kom helt tilbage.
Når jeg ser online scanning rapport Jeg er sikker på, at vi vil køre den igen.
Old 14. august 2007, 03:02
Administrator Gruppen

Rettelsen skal køres i fejlsikret tilstand.
Old 14. august 2007, 14:15
Medlem Gruppen

Hej,

Tak for din hjælp så langt.

Jeg har gjort alt, hvad du foreslog, men da jeg kom til at foretage online-scanning for Kasperski det ikke lykkedes at hente, og denne besked angives årsagen til fiasko "Du skal have administrative rettigheder på denne computer;
skal du også have IE sikkerheds indstillinger til Medium plan. "Formentlig skyldes dette, at virussen har kapret sikkerhedsindstillingerne!

Hvor skal jeg gå nu?

Hilsen

Wayne
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.