![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg har nylig lagt merke til en gul advarsel trekant og sprettoppvinduer rådgivning at datamaskinen var infisert med spyware. Når du klikker på pop-up det tok meg til noen nettsteder forsøker å selge antivirus ol jeg da merke til at jeg ikke kunne få tilgang til kontrollpanelet eller min oppgave krybbe - Jeg fikk advarsler "denne operasjonen har blitt avbrutt på grunn av restriksjoner på denne maskinen. kontakt administrator ....". Jeg er administrator. Jeg prøvde å bli kvitt det ved Smitfraud som gjorde identifisere noen hi-jacking og syntes å bli kvitt den gule trekanten og jeg kunne få tilgang til kontrollpanelet ... til neste dag, når trekanten kom tilbake og ingen tilgang til kontrollpanelet igjen. Jeg lastet ned forskjellige anti-virus, og har fått kvitt gule trekanten (Spybot og-kvadrerte) og mange andre nasties, men jeg kan ikke få tilgang til kontrollpanelet. Jeg har prøvd å kjøre "control.exe" og jeg fremdeles få "avbrutt" messsage. Jeg prøvde ssytem gjenopprette og det vil ikke gjøre det, forteller meg ingenting har forandret seg! Vennligst hjelp meg noen. Jeg har lagt de siste Smitfraud logger og rydde opp hvis det hjelper noen. hilsen Wayne |
|
| |||
| |||
| Velkommen til TCF. Kan starte her. Gå inn Legg til / fjern programmer og se om noe du vet skal ikke det har vært installert på at du kan angre installere. Som verktøylinjer. Last ned HijackThis Her Når du har den nedlastede installere / lagre den på sin egen mappe! Dette er viktig for å fungere ordentlig. For eksempel lagres i C: \ Programfiler \ hijackthis Du kan deretter opprette en snarvei på skrivebordet. Når installeringen åpne programmet og velger Gjør et system skanne og lagre logfile. ** Viktig IKKE har Hijack Feilrettingsfilen noe ennå. Det meste av det de finner vil være harmløs eller nødvendig. Lagre loggen som en. Txt-fil. I neste post klikk Gå Avansert. Bla ned og klikk Behandle Vedlegg og legge loggen som et vedlegg. Etter å se HJT loggen kan vi gå derfra. |
|
| |||
| |||
| Jeg snakket for tidlig. Hvis du ikke kan komme til kontrollpanel kjøre HJT scan takk. Også det som var navnet på ting Spybot ikke kunne fikse? |
|
| |||
| |||
| Hei, Jeg har lagt loggfilen for kapre dette. Ikke sikker på hva du mente med "Gå Avansert"? Jeg tror ikke det var noen fil som Spybot ikke kunne håndtere. Takk for din interesse og hjelp. Jeg skal seng nå, er den 02.15 i Storbritannia og jeg er på jobb i morgen tidlig, dette problemet har drevet meg sprø nok kveld. Wayne |
|
| |||
| |||
| Du har flere anti-malware/spyware og anti-virus kjører. Er disse prøveversjoner eller betalt? Hvis prøveversjoner deretter un-installere dem. De konflikt med hverandre. Hvis du trenger råd om bra gratis programmer så gi oss beskjed og vi vil få deg sette opp. Du bør bare kjøre én Antivirus, en brannmur og kanskje 2 spyware blockers. Kan alle hadde gratis. Du kan ha flere skannere men sanntid beskyttelse er opphevet nødvendig og vanligvis ta opp for mye resorces for hva de gjør. Spyware blockers er bedre. Gå hit http://www.java.com og oppdatere Java. Følgende er ikke nødvendigvis spyware / malware, men vi foreslår at du setter et merke ved siden av følgende oppføringer som disse programmene kan ta opp systemressurser. Åpne HJT og velg gjøre en System søk. O4 - HKLM \ .. \ Run: [SunJavaUpdateSched] C: \ Programfiler \ Java \ j2re1.4.2_03 \ bin \ jusched.exe (Beskrivelse: Sun Java oppdatering planleggingstjenesten. Sjekker etter oppdateringer. Ikke nødvendig. Fjerne denne oppføringen vil frigjøre litt systemressurser.) O4 - HKLM \ .. \ Run: [GSICONEXE] gsicon.exe (Beskrivelse: ADSL modem overvåke fra Eicon Networks (som brukes av BT for Broadband internet service for eksempel). Trygt kan deaktiveres uten at det påvirker tilkobling - alt dette gjør er å gi en indikasjon av tilkoblingsmuligheter og tilgang til diagnostiske innretninger. Fjerne denne oppføringen vil frigjøre systemressurser.) O4 - HKLM \ .. \ Run: [TkBellExe] \ "C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Real \ Update_OB \ realsched.exe \"-osboot (Beskrivelse: RealPlayer planleggingstjenesten. Helt unødvendig. Fjerne denne oppføringen vil frigjøre litt systemressurser.) O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Adobe \ Calibration \ Adobe Gamma Loader.exe (Beskrivelse: Justerer skjermens farger i alle programmer, inkludert Photoshop. Det er nødvendig med noen grafiske profesjonelle som ønsker sine overvåke kalibrert. Mest hjemmebrukere ikke trenger det, og dermed skal fjerne denne oppføringen.) O4 - Global Startup: AOL 9.0 Skuff Icon.lnk = C: \ Program Files \ AOL 9.0a \ aoltray.exe (Beskrivelse: AOL systemkurven ikonet. Ikke nødvendig. Fjerne denne oppføringen vil frigjøre litt systemressurser.) O4 - Global Startup: EPSON Status Monitor 3 Miljø Sjekk 2.lnk = C: \ WINDOWS \ system32 \ Spool \ drivers \ W32X86 \ 3 \ E_SRCV0 2.EXE (Beskrivelse: EPSON Status Monitor 3 er et verktøy som overvåker skriveren din og gir deg informasjon om dagens status, herunder mengden gjenværende toner. Hvis en utskrift feilen oppstår, Status Monitor også gir deg en melding som beskriver feilen. Du kan få tilgang EPSON Status Monitor 3 fra skriverdriveren. fjerner dette vil frigjøre systemressurser.) ** Viktig ** Lukk alle webleservinduer inkludert dette før du klikker Fix Checked. Deretter kjøre CCleaner. Bruk standard valg. Hvis du ikke har CCleaner kan du installere den. Her Når CCleaner er åpen bruke standardvalgene og klikk Analyser og det vises en logg over hva som vil bli fjernet. Neste klikk Kjør Cleaner å fjerne alt. Neste på øverst til venstre i CCleaner velge Issues kategorien. Klikk Søk for problemer. Deretter klikker Fix utvalgte aspekter. Det vil be deg om å ta en sikkerhetskopi. For første kjøre Jeg foreslår at du gjør det. Deretter re-boot maskinen og begynne trinnene i mitt neste innlegg. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ganske sikker på at dette er et Smitfraud virus, Spybot og resten vil ikke løse det.
| |||
| |||
| Ja han kjørte reparasjonen og det kom straks tilbake. Når jeg ser online scan rapporten er jeg sikker på at vi skal kjøre den på nytt. |
|
| |||
| |||
| Feilrettingen må kjøre i sikkermodus. |
|
| |||
| |||
| Hei, Takk for hjelpen så langt. Jeg har gjort alt du foreslo men når jeg kom til å gjennomføre den on-line scan for Kasperski det ikke klarte å laste ned, og denne meldingen er oppgitt grunn til failure "Du må ha administratorrettigheter på datamaskinen; du også må ha IE sikkerhetsinnstillinger til Middels nivå. "antagelig dette skyldes at viruset har kapret sikkerhetsinnstillingene! Hvor går jeg videre? Hilsen Wayne |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Vil dette fjerne all malware? | Bubba | Virus, spionprogrammer og sikkerhet | 5 | 30 januar 2009 10:45 |
| Worm fjerne hjelp | nothingonearth | Virus, spionprogrammer og sikkerhet | 1 | 16 februar 2008 05:36 |
| Fjern WinZix | Skidaddle | Virus, spionprogrammer og sikkerhet | 24 | 10 januar 2008 23:17 |
| AVG skrånende fjerne virus | TomIsFat | Virus, spionprogrammer og sikkerhet | 6 | 30 desember 2007 16:11 |
| Malware! Får ikke tilgang til Legg til / fjern programmer! | trevy3 | Virus, spionprogrammer og sikkerhet | 17 | 19 nov 2007 11:50 |
| Thread Tools | |
| |