mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, spionprogram och säkerhet

Register

Hur du ändrar brandväggsinställningarna?

Reply

Thread Tools
Old 1 april 2007, 01:31
New Member Group

Jag kan inte komma in på yahoo spel och jag tror att det är min brandvägg settings.People har berättat att hålla ner Ctrl-tangenten och att inte göra trick.I am på ett förlora för vad som ska do.I har gett upp några gånger, men det är buggning me.I har med att spela spel på msn som suger
Old 1 april 2007, 01:43
New Member Group

Klicka på Start-knappen, Kontrollpanelen, och sedan Security Center-multi färgade sköld. På botten av sidan klicka på tegelvägg ikonen för att stänga av brandväggen, det kommer att öppna för en box som styr det. Det kommer att säga utanför rekommenderas inte. Jag har vänt mig från att få program, men du behöver bra sekundära säkerhet.
Old 1 april 2007, 01:45
New Member Group

Det beror på vilken brandvägg du använder. Jag använder Zone Alarm, och när något nytt (som ett spel) försöker att komma åt "net, det dyker upp ett fönster som frågar om jag vill att den ska göra det. När jag klickar på "ja", spelet fungerar. Om din brandvägg inte göra det måste du antingen öppna kontrollpanelen för din brandvägg och manuellt ställa in den för att tillåta att vissa spel tjänsten för att få tillgång till "nätet, eller att du måste ställa in den så att brandväggen inte blockerar oavsett portar spelet använder. Ibland, i likhet med World of Warcraft, "Tillåt detta spel" fönster dyker upp bakom spelfönstret, så du kan ha på "alt-tab" för att se fönstret, eller minimera spelfönstret.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.