![]() |
|
| |||
| |||
| Jag ber om ursäkt för att inte läsa alla de steg innan mitt tidigare inlägg. Jag har nu följt dessa steg, men jag har ett problem ... Jag kan bara lägga upp en av de tre, krävs loggfiler som en bilaga (som finns med här). De andra två får en "Ogiltig fil" problem. Alla tre filerna är av samma typ och en av de otillåtna filer är mindre än en som gjorde det i den här tråden, så det kan inte vara en stor fråga. Någon aning om vad jag gör fel? Tack. |
|
| |||
| |||
| Är de sparas som. Txt-filer? Om du måste kopiera och klistra in dem i tråden så gör det. |
|
| |||
| |||
| Okej, kom på det. Här är de två andra filer. När det gäller mina symptom ... Min dator kommer ibland fungera bra, men vid andra tillfällen kommer det att gå till "högt, upptagen, tänker mode" då kan jag höra tornet tänka bort som om det är att ladda ner hela Internet. Allt jag gör kommer långsamt att en genomsökning och väl ... Jag är säker på att du vet det gamla tale. Jag har ingen aning om detta bara är typisk dator beteende eller om det är spyware gör elaka saker. Tack på förhand för all hjälp. |
|
| |||
| |||
| Gå till Lägg till / ta bort program och uninsatll ActiveScan Antivirus (om det) Öppna HijackThis och välj "Ta ett system scan only" Placera en bock bredvid: O2 - BHO: (inget namn) - (11A1463D-DFDF-48F9-9DC6-C3A7613293F5) - C: \ WINDOWS \ System32 \ llog.dll (fil saknas) O2 - BHO: (inget namn) - (5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB) - (no file) O16 - DPF: (1D6711C8-7154-40BB-8380-3DEA45B69CBF) -- O20 - Winlogon Notify: yvbb01 - yvbb01.dll (fil saknas) O24 - Desktop Component 0: Varning hemsida - C: \ WINDOWS \ warnhp.html Stäng alla fönster och klicka på "Fix checked" Ladda ner Combofix av SUBS från antingen här eller här Spara Combofix.exe till din skrivbordet. 1. Dubbelklicka combofix.exe & följ anvisningarna. (från tangentbordet välj 1 och tryck enter) 2. När du är klar kommer det fram en logga åt dig. 3. Sätt att logga in din nästa replik. Obs! Don't mouseclick combofix fönster medan den körs. Detta kan medföra att datorn stall Nästa post bifoga: combofix.txt log Ny HijackThis log |
|
| |||
| |||
| Okej, jag gjorde allt du nämnde. Jag såg inte ActiveScan Antivirus i Lägg till / ta bort listan, men jag såg den i HijackThis scan. Jag kollade den tillsammans med andra saker som du sa till mig att se, men jag märkte att det var där igen efter att jag omstart. Efter Combofix skanna, jag kunde inte ansluta till Internet av någon anledning så jag omstart (det roboot jag nämnde i stycket ovan) och allt verkade bra. En udda sak dock, efter att jag kontrollerat rutorna i HijackThis scan och klickade "Fix checked", min Väggpapper försvunnit. Det är ingen stor sak, men det är lite konstigt. Tack än en gång för alla av denna hjälp. |
|
| |||
| |||
| Hämta Panda Anti-Rootkit.zip Packa upp den och köra PAVARK.exe fil. Bocka för rutan där det står Ingående scan och följ instruktionerna på skärmen. Låt mig veta resultatet i ditt svar. Observera: Panda Antirootkit inte comaptible med Windows Vista. Om du kör Vista kan du ladda ner AVG Antirootkit Kör genomsökningen och var noga med att kontrollera markera Ingående scan. Låt mig veta om något hittades och togs bort. |
|
| |||
| |||
| Jag har hämtat Panda (jag inte använder Vista) och drev på djupet scan. Man fann ingenting alls. Är jag alla ren eller behöver jag mer läxor att göra? |
|
| |||
| |||
| Tryck Ctrl + Alt + Delete (samtidigt) Klicka på fliken Processer och leta efter (om det) ActiveScan.exe Högerklicka och välj Avsluta process Öppna HijackThis och välj Ta ett system scan bara och placera en bock intill: O4 - HKLM \ .. \ Run: [ActiveScan Antivirus] ActiveScan.exe O4 - HKLM \ .. \ RunServices: [ActiveScan Antivirus] ActiveScan.exe O4 - HKUS \ S-1-5-18 \ .. \ RunServices: [ActiveScan Antivirus] ActiveScan.exe (User "SYSTEM") O4 - HKUS \. DEFAULT \ .. \ RunServices: [ActiveScan Antivirus] ActiveScan.exe (User 'Default user') Stäng alla fönster och klicka Fix kontrolleras. Gå till Start > Springa och kopiera och klistra in nästa kommando på området: ComboFix / u ![]() Kontrollera att det finns ett utrymme mellan Combofix och / Då drabbades Ange. Detta kommer att avinstallera Combofix, radera dess närstående mappar och filer, återställa din klocka inställningar dölja filtillägg, dölja system / dolda filer och återställer System Restore igen Läs den här tråden Håll dig säker på nätet Om du har några mer problem med oss. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| WinAmp uppdateringar Killing Me! | pete21 | General Software Chat | 5 | 20 juli 2009 03:32 |
| Adware.NetPumper - Spyware / Malware / Virus? | hopthwoks | Virus, spionprogram och säkerhet | 2 | 9 februari 2009 20:37 |
| Windows är Killing själv! | Xeon | Windows-operativsystem | 3 | 23 sep 2008 05:13 |
| Virus - döda min netto anslutning | devsadv | Virus, spionprogram och säkerhet | 11 | 13 august 2008 15:05 |
| Fantastico Killing handelskommitténs? | quinda | Web Design, Hosting & SEO | 3 | 16 mars 2007 18:01 |
| Thread Tools | |
| |