mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, spionprogram och säkerhet

Register

Kanske trojan

Reply

Thread Tools
Old 8 januari 2008, 00:30
Ledamot Gruppen

Default Kanske trojan

Hej killar. mitt problem är att jag har fönstret typ fönster poppar upp överallt. om jag e-post eller på nätet den stängs ner mig. Jag hade detta problem tidigare och av flera skäl köpt en ny dator. det enda om det är XP och en cd? dvd bränning programmet. datorn bara var 3 dagar gamla så fort jag in min e ett mail kom från mig själv och samma problem jag hade med den gamla datorn startat upp igen i den utsträckning som jag slår på datorn och det gick bara till en svart tom sida, i couldnt även gå till felsäkert läge. Jag reformated hårddisken ställa in e-post och samma sak hände igen men det hasn't eskalerat till den grad att jag hade innan ännu. Jag gick till webbmail och strukit allt i det, så förhoppningsvis kommer detta inte att inträffa igen, men jag har fortfarande virus problem och om inte i. mitt virusskydd är Trend Micro 2008 som jag inte är mycket nöjd med just nu.

vänligen hjälp om du kan.
tack på förhand
Old 8 januari 2008, 03:06
Moderator-gruppen

Default Kanske trojan

Låt se om vi kan se vad som händer.

Ladda ner och byta namn HijackThis (HJT)
  • Dubbelklicka på HJTInstall.
  • Klicka på Installera knappen.
  • Det kommer automatiskt plats HJT i C: \ Program \ TrendMicro \ HijackThis \ HijackThis.exe.
  • Efter installation, HijackThis bör öppna för dig.
    • Stäng HijackThis och döp om den.
    • Gå till C: \ Program Files \ Trend Micro \HijackThis.exe
    • Högerklicka på HijackThis.exe och välj Byt namn.
    • Skriv in sniper.exe och tryck Ange.
    • Högerklickasniper.exe och välj Skicka till > Desktop (Skapa genväg)
  • Från skrivbordet öppna HiackThis.
  • Om du använder Windows Vista, se till att Kör som administratör
  • Klicka på Har en av datorn och spara en loggfil knappen
  • HijackThis kommer att skanna och sedan en logg kommer att öppna i Anteckningar.
  • Kopiera och klistra in loggen i ditt inlägg.
    • Don't har HijackThis fixa något ännu. Det mesta av vad man anser kommer att vara ofarliga eller till och med krävs.
Även om vi har bytt namn HijackThis till prickskytt vi fortfarande kallar det för HijackThis eller HJT.

Old 8 januari 2008, 12:35
Ledamot Gruppen

Default Kanske trojan

Tack evilfantasy, jag önskar att jag hade hittat din sida tidigare. Min dator i grunden kraschade i går kväll. hände samma sak så hade innan det frös, och sedan på omstart hamnade i en loop där jag could'nt gå var som helst, efter den första skärmen kom det bara gick till en svart skärm. Jag var inte ens kunna starta i felsäkert läge. Så en gång i reformated. Jag har ändrat min virusskydd att Kaspersky med 30 dagars provperiod. Jag kommer att vara säker på att denna webbplats i favoriter för framtida referens.
Så tack igen för din tid och snabba svar.
Moyra
Old 8 januari 2008, 13:03
Moderator-gruppen

Default Kanske trojan

Tack för uppdateringen.

Kolla in det här inlägget för tips och gratis pålitlig verktyg (antivirus, brandväggar, säkerhet monitorer och sabotageprogram blockerare) för att hålla dig säker i framtiden. Alla angivna kommer inte störa normal dator arbetsuppgifter som de är lätt men ändå mycket förtroendeingivande.

Se även det här inlägget för rengöring / underhåll verktyg för att hjälpa datorns smidig.

Låt oss veta om något annat dyker upp.

Old 8 januari 2008, 23:49
Ledamot Gruppen

Default Kanske trojan

Tack så mycket för tipsen. Jag har hämtat ett par av de föreslagna programmen och gjorde några tester och jag ärligt känns mycket säkrare nu.
Jag ville använda min gamla dator till min STYVSON, kanske jag ansluter den och få dig att ta en titt på det som att viruset fortfarande är i ett och jag skulle verkligen vilja veta vad det var som det verkar vara en otäck en. vad tycker du? det andra alternativet är att re-format som en alltför men sedan kommer jag att förlora alla mina bilder osv
ok tack igen
moyra
Old 8 januari 2008, 23:55
Moderator-gruppen

Default Kanske trojan

Post en HijackThis-logg från den andra datorn och jag kollar upp det.

Det är definitivt värt att titta.

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Cant hitta Trojan! Jophen Virus, spionprogram och säkerhet 1 29 december 2008 20:55
Trojan.vundo.h, trojan.agent, adware.mirar + MER! : ( sillyarfer Virus, spionprogram och säkerhet 1 14 december 2008 09:59
Trojan lolli_pop Virus, spionprogram och säkerhet 27 13 november 2008 11:33
Trojan Horse och AVG chuckeruk Virus, spionprogram och säkerhet 8 2 juli 2007 10:02
MSN Trojan mitchbeast Virus, spionprogram och säkerhet 9 20 juni 2007 12:26
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.