![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Java erbjöd Google Toolbar som en "crapware" tillägg till installeraren. Ser ut som de har bytt till Microsoft nu. Microsoft Live Search-Powered Toolbar som en del av Java Runtime Environment Sökdistribution behandla utvidgas räckhåll för Microsoft Live Search via anpassade MSN Toolbar. Java-webbplats REDMOND, Wash. - Nov 10, 2008 -- Microsoft Corp idag en Sökdistribution hantera Sun Microsystems Inc. att erbjuda MSN Toolbar, som drivs av Microsoft Live Search, till USA-baserade Internet Explorer-användare när de hämtar Java ™ Runtime Environment (JRE ™), som trädde i kraft den dag . Genom detta avtal, Internet Explorer-användare ladda ner Suns JRE kommer att ha möjlighet att ladda ner MSN Toolbar och har en musklickning tillgång till Live Search funktioner, såväl som nyheter, underhållning, sport och mycket mer från MSN nätverk och direkt tillgång till Windows Live Hotmail och Windows Live Messenger. "Detta avtal med Sun Microsystems är en annan viktig milstolpe i vår strategi för att säkerställa bred skala distribution för våra söktjänster erbjuder, så att miljoner fler människor att uppleva fördelarna med Live Search, säger Yusuf Mehdi, senior Vice President av Online Audience Business vid Microsoft. "Med det stora utbud av Java-programvara-baserade webbapplikationer som hämtas varje månad, den här affären kommer att utsätta Live Search miljontals fler Internet-användare och kör ökade för vår sökning annonsörer." Med mer än 6,5 miljoner Java utvecklare världen över Java är en av de mest tillgängliga och populära mjukvaruplattformar. Det är redan närvarande på 91 procent av Internet-anslutna datorer över hela världen. Java Runtime Environment är en av de högsta volym konsumenten nerladdningar på nätet, med tiotals miljoner nedladdningar varje månad från http://java.com. "Med över 800 miljoner Java Desktop användare runt om i världen, vårt mål är att ge Java-användare med övertygande och engagerande företagens och konsumenternas lösningar drivs av Java-teknik och mervärdesverksamhet lösningar från världen klass programvara partner", säger Rich Green, vice VD för programvara på Sun Microsystems. "Våra kunder förväntar sig produkter med högsta kvalitet när de väljer att hämta teknik från Sun, och vi är övertygade om att de kommer att hitta mycket värdefull både Microsofts MSN Toolbar och Live Search." |
|
| |||
| |||
| Wow, har MS och Sun Microsystems slutade att slåss? Jag trodde att freden inte var möjligt i vår tid lol. Vad är vilda om det är söndag direkt konkurrerar med MS med flera olika produkter. deras fria "kontor" typ programvara hoppar genast i åtanke .......... Nåväl, det enda jag använder IE för är när jag vill gå till MS: s webbplats. Av någon anledning Firefox fungerar inte bra där .............. |
|
| |||
| |||
| Sant. The Sun Java installeraren även annonserar Open Office. Ta en titt på detta. Installatörer Hall of Shame |
|
| |||
| |||
| Något annat jag inte tänker på direkt. Sön / Java främjar Open Office. En direkt konkurrent till MS Office. Är MS faktiskt bli desperat? |