mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, spionprogram och säkerhet

Register

MSN Trojan

Reply

Thread Tools
Old 9 juni 2007, 02:19
New Member Group

Default MSN Trojan

Hej, går någon på msn skickade mig ett meddelande som säger:

i nytt det var ett virus därmed. exe men jag hämtade den, men inte köra det jag bara sparat det till mitt skrivbord 2 ta en titt på det jag kallade det trojan.exe. nästa Jag öppnade cmd.exe och skrev:
C: \ Users \ Kl1x \ Desktop \ trojan.exe strängar
Jag thort detta skulle visa mig något utgångsenergi kommandon för fil så jag kunde se något. efter att jag klickade in en fönsterläge meddelande kom upp:

"Profil inte erkänns"

Jag tittade på mitt skrivbord och trojan.exe filen hade disappeard. im undrar om det trojanska faktiskt på min comupter eller tagits bort. efter att jag couldnt installera spionprogram läkare, Kaspersky och McAfee, och min historia och favoriter har strukits. men inget annat.

im förvirrat om dess på min dator eller inte: (

du svara någon. Tack så mycket

Mitch
Old 9 juni 2007, 02:23
Administrator Group

Default MSN Trojan

That's real smart lägger in en länk till ett levande virus är inte det?

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 9 juni 2007, 02:24
New Member Group

Default MSN Trojan

I didnt innebära alltför im bara efter lite hjälp så rry
Old 9 juni 2007, 02:25
Administrator Group

Default MSN Trojan

Kör en virusskanning, som ska plocka upp.
Old 9 juni 2007, 02:26
New Member Group

Default MSN Trojan

Jag använder en virusskanning med endast virusskydd det låter mig installera och thats AVG men jag dont tänka dess kommer 2 får någonting: (
Old 9 juni 2007, 02:28
Administrator Group

Default MSN Trojan

Citat:
Ursprungligen postat av mitchbeast View Post
Jag använder en virusskanning med endast virusskydd det låter mig installera och thats AVG men jag dont tänka dess kommer 2 får någonting: (
Om AVG är aktuell kommer den att ta upp något om det är på ditt system.
Old 9 juni 2007, 02:29
New Member Group

Default MSN Trojan

du inte när jag sprang strängarna kommandot i slutet av viruset väg i cmd.exe och sedan filen disappeard. tror ni att viruset automatiskt bort eller tror ni att min dator genomförs den?
Old 9 juni 2007, 02:31
Administrator Group

Default MSN Trojan

Ingen aning, som sagt, om din dator är infekterad en AV kommer att plocka upp den.
Old 9 juni 2007, 02:34
New Member Group

Default MSN Trojan

ok då tack för hjälpen dåligt låter dig veta om det plockar upp. och ledsen för viruset länkar jag bara trodde att min första tid på ett forum så jag bara tänkte på min egen hjälpa ledsen
Old 20 juni 2007, 12:26
Ledamot Gruppen

Default MSN Trojan

om du kan också skicka en HijackThis loggfil för genomläsning, som kommer att hjälpa oss minska vad AVG inte hitta ...... enligt nedan:

Gör detta:

Klicka här att hämta HJThis.exe (Klicka på Ladda ner från Merijn.org länk)
Spara HJTsetup.exe till skrivbordet.
Dubbelklicka på HJTsetup.exe ikon på skrivbordet.
Som standard kommer den att installera till C: \ Program Files \ Hijack här.
Fortsätt att klicka på Nästa i setup dialog lådor tills du kommer till Välj extra uppgifter dialog.
Sätt en kontroll Skapa en skrivbordsikonen klicka på Nästa igen.
Fortsätt att följa resten av instruktionerna därifrån.
Vid den avslutande dialogrutan klickar du på Slutför och det kommer att lansera Hijack här.
Klicka på Använd en av datorn och spara en loggfil knappen. Det kommer att skanna och log bör öppnas i notepad.
Klicka på "Redigera> Markera allt" och klicka sedan på "Redigera> Kopiera för att kopiera hela innehållet i loggen.
Kom tillbaka till denna tråd och Klistra in loggen i ditt nästa svar.
INTE har Hijack Korrigeringsfilen något ännu. Det mesta av vad man anser kommer att vara ofarliga eller till och med nödvändig.

tack,

v
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Cant hitta Trojan! Jophen Virus, spionprogram och säkerhet 1 29 december 2008 20:55
Trojan.vundo.h, trojan.agent, adware.mirar + MER! : ( sillyarfer Virus, spionprogram och säkerhet 1 14 december 2008 09:59
Trojan lolli_pop Virus, spionprogram och säkerhet 27 13 november 2008 11:33
Kanske trojan moyra Virus, spionprogram och säkerhet 5 8 januari 2008 23:55
Trojan Horse och AVG chuckeruk Virus, spionprogram och säkerhet 8 2 juli 2007 10:02
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.