![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, går någon på msn skickade mig ett meddelande som säger: i nytt det var ett virus därmed. exe men jag hämtade den, men inte köra det jag bara sparat det till mitt skrivbord 2 ta en titt på det jag kallade det trojan.exe. nästa Jag öppnade cmd.exe och skrev: C: \ Users \ Kl1x \ Desktop \ trojan.exe strängar Jag thort detta skulle visa mig något utgångsenergi kommandon för fil så jag kunde se något. efter att jag klickade in en fönsterläge meddelande kom upp: "Profil inte erkänns" Jag tittade på mitt skrivbord och trojan.exe filen hade disappeard. im undrar om det trojanska faktiskt på min comupter eller tagits bort. efter att jag couldnt installera spionprogram läkare, Kaspersky och McAfee, och min historia och favoriter har strukits. men inget annat. im förvirrat om dess på min dator eller inte: ( du svara någon. Tack så mycket Mitch |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| That's real smart lägger in en länk till ett levande virus är inte det?
| |||
| |||
| I didnt innebära alltför im bara efter lite hjälp så rry |
|
| |||
| |||
| Kör en virusskanning, som ska plocka upp. |
|
| |||
| |||
| Jag använder en virusskanning med endast virusskydd det låter mig installera och thats AVG men jag dont tänka dess kommer 2 får någonting: ( |
|
| |||
| |||
| Om AVG är aktuell kommer den att ta upp något om det är på ditt system. |
|
| |||
| |||
| du inte när jag sprang strängarna kommandot i slutet av viruset väg i cmd.exe och sedan filen disappeard. tror ni att viruset automatiskt bort eller tror ni att min dator genomförs den? |
|
| |||
| |||
| Ingen aning, som sagt, om din dator är infekterad en AV kommer att plocka upp den. |
|
| |||
| |||
| ok då tack för hjälpen dåligt låter dig veta om det plockar upp. och ledsen för viruset länkar jag bara trodde att min första tid på ett forum så jag bara tänkte på min egen hjälpa ledsen |
|
| |||
| |||
| om du kan också skicka en HijackThis loggfil för genomläsning, som kommer att hjälpa oss minska vad AVG inte hitta ...... enligt nedan: Gör detta: Klicka här att hämta HJThis.exe (Klicka på Ladda ner från Merijn.org länk) Spara HJTsetup.exe till skrivbordet. Dubbelklicka på HJTsetup.exe ikon på skrivbordet. Som standard kommer den att installera till C: \ Program Files \ Hijack här. Fortsätt att klicka på Nästa i setup dialog lådor tills du kommer till Välj extra uppgifter dialog. Sätt en kontroll Skapa en skrivbordsikonen klicka på Nästa igen. Fortsätt att följa resten av instruktionerna därifrån. Vid den avslutande dialogrutan klickar du på Slutför och det kommer att lansera Hijack här. Klicka på Använd en av datorn och spara en loggfil knappen. Det kommer att skanna och log bör öppnas i notepad. Klicka på "Redigera> Markera allt" och klicka sedan på "Redigera> Kopiera för att kopiera hela innehållet i loggen. Kom tillbaka till denna tråd och Klistra in loggen i ditt nästa svar. INTE har Hijack Korrigeringsfilen något ännu. Det mesta av vad man anser kommer att vara ofarliga eller till och med nödvändig. tack, v |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Cant hitta Trojan! | Jophen | Virus, spionprogram och säkerhet | 1 | 29 december 2008 20:55 |
| Trojan.vundo.h, trojan.agent, adware.mirar + MER! : ( | sillyarfer | Virus, spionprogram och säkerhet | 1 | 14 december 2008 09:59 |
| Trojan | lolli_pop | Virus, spionprogram och säkerhet | 27 | 13 november 2008 11:33 |
| Kanske trojan | moyra | Virus, spionprogram och säkerhet | 5 | 8 januari 2008 23:55 |
| Trojan Horse och AVG | chuckeruk | Virus, spionprogram och säkerhet | 8 | 2 juli 2007 10:02 |
| Thread Tools | |
| |