mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, Spyware & Sikkerhed

Register

Begyndere med et problem

Reply

Thread Tools
Old 29 November 2007, 15:45
Donor-Gruppen

Default Begyndere med et problem

Hej alle, jeg har en virus problem, tror jeg. Min søn stak Fuji XD-kort i hans venner computer og hente nogle fotos på det. Da han lægge den tilbage i sit kamera det ikke ville læse. Jeg tog den ud og læg dem i min computer og forsøgt at læse den og 'Min computer' PROG bare låses op og vil ikke læse den. Jeg forsøgte at omformatere det i sit kamera, men stadig ikke læse.
Jeg forsøgte at køre Norton, hvis jeg havde en virus fra kortet, men det vil ikke køre nu enten! Jeg forsøgte at fjerne og geninstallere Norton endda bruge værktøjet men det lader ikke til at arbejde. Jeg tror jeg har "noget" der blokerer det.
Jeg har læst gennem malware instruktioner udstationering og har fulgt de fleste af trin. Selv om AVG antivirus scanner jeg kørte i fejlsikret tilstand arbejdet, men det mislykkedes at gemme log. Jeg kørte den igen i normal tilstand og har sendt det i stedet.
Jeg har installeret avast antivirus, BHOclean, Superantispyware og AVG Antispyware og efterlod min computer til at komme videre med det.
Jeg har ikke prøvet kortet igen, og jeg er tilbageholdende med at stille alle andre kort, USB-sticks eller min iPods tilbage på systemet, indtil jeg ved sin rene.
Så hvis du kunne tjekke mine logfiler og rådgive mig, hvordan man rengør kortet Jeg vil virkelig sætte pris på det.
Cheers Tim
Vedhæftede filer
File Type: txt Kopi af hijackthis.txt (15,1 KB, 10 visninger)
File Type: txt bitdefender scan.txt (17,2 KB, 8 visninger)
Old 29 November 2007, 16:03
Redaktør Gruppen

Velkommen til TCF.

Jeg kan ikke se nogen malware i HijackThis log men der er som indgange til at rydde op.

Åbn HijackThis og vælg "Gør en systemscan only"

Anbringe en markering ved siden af:

O2 - BHO: (no name) - (1E8A6170-7264-4D0F-BEAE-D42A53123C75) - C: \ Programmer \ Common Files \ Symantec Shared \ coShared \ Browser \ 1.0 \ NppBho.dll
O2 - BHO: (no name) - (7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045) - (no file)
O3 - Toolbar: Wanadoo - (8B68564D-53FD-4293-B80C-993A9F3988EE) - C: \ PROGRA ~ 1 \ Wanadoo \ WSBar \ WSBar.dll (filen mangler)
O3 - Toolbar: Vis Norton Toolbar - (90222687-F593-4738-B738-FBEE9C7B26DF) - C: \ Programmer \ Common Files \ Symantec Shared \ coShared \ Browser \ 1.0 \ UIBHO.dll
O16 - DPF: (1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB) -- http://ak.exe.imgfarm.com/images/noc...aniaFWBInitial Setup1.0.0.15-3.cab
O24 - Desktop Component 0: (no name) -- https: / / www.yourpsp.com / i / psp_registration / bg_page.gif
O24 - Desktop Component 1: (no name) -- http://www.wwe.com/superstars/smackd...onphotos/30.jp g

Luk alle vinduer undtagen HijackThis og klik på "Fix checked"

Der er stadig poster fra Symantec / Norton. Måske ønsker du at køre værktøjet igen.

Der er et værktøj til rensning af virus fra flash-drev, men jeg tror ikke, at det vil arbejde på en XD-kort.

Jeg er et tab på, hvad de skal gøre i øjeblikket, men jeg vil kigge dig omkring og se om jeg kan slå noget op.

Old 29 November 2007, 16:25
Redaktør Gruppen

Jeg kunne finde noget andet end hvad evilfantasy fundet enten. Det ser nydeligt rent for mig.

Kender du, hvis din søn sætte noget på XD card andre end fotos? Aldrig hørt om en person at få en virus på en af dem, før

Mit system: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Bundkort:
Asus P5Q Pro
RAM Hukommelse:
OCZ 8GB 800 MHz
Grafikkort (r):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Ombord
Harddisk (e):
Langt
Optisk drev (r):
Sony al cheapo en.
Sag / PSU:
Antec tre hundrede
Køling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfælde fans.
Network / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 29 November 2007, 16:37
Donor-Gruppen

samme her .. er der endda enuf plads på dem kort til at holde en virus .. sumets op tho som sin påvirket din pc .. hvis det værste markedsordningerne at det kunne du bare re installere Windows id formatere harddisken tho første til at slippe af med eney virus ... Thats WOT id doo insted af Messing omkring tryin at fastsætte den pc, som det lyder for mig sumets gået virkelig rong. . som for kortet sin beond mig hehe:)

Mit system: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2.3GhZ AMD
Bundkort:
Asus
RAM Hukommelse:
1 gig DDR
Grafikkort (r):
256MB G-kraft
Lydkort:
Sound Blaster 5.1
Harddisk (e):
1-80 GB 1-120GB Western Digital's
Optisk drev (r):
Pioneer's DVD-RW
Sag / PSU:
brugerdefinerede tilfælde & 650w PSU
Køling:
DIY watercooling
Network / Internet:
Virgin 50MB
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 30 November 2007, 11:57
Donor-Gruppen

Hej gutter tak for svarene. Jeg har gjort det kontrollere du foreslog, og jeg gik gennem de forskellige Symantec og Norton mapper og slettet alt manuelt. Jeg har 3 filer venstre, der vil gøre slette NAVShExt.loc, NavShExt.dll og isRes.dll. Nogen idéer, hvad de gør, og hvordan jeg kan slette dem? Norton Removal Tool og normal fjernelse vil ikke fungere. Jeg er en smule trætte af Norton de har ikke engang svaret på mine e-mails.
Jeg havde også i familie af mine se på XD-kort. Han brugte linux og sagde at det havde en virus i bagagerummet sektor, som også har ødelagt den anden sektor, så han forsøger at omformatere det for mig.
Endelig har sorteret alt, hvad vil du foreslå jeg forlader kører på systemet?
I've got AVG spyware, Superantispyware, BHO rene, trojanske jæger vagt og avast.
Tak igen
Old 30 November 2007, 12:08
Medlem Gruppen

NAVShExt.loc er placeret i en undermappe i "C: \ Program Files". Kendte filstørrelser på Windows XP er 9376 bytes (83% af alle hændelser), 9328 bytes.
A. Dll-filen (Dynamic Link Library) er en særlig type af Windows program indeholder funktioner, som andre programmer kan ringe. Dette. Dll fil kan indsprøjtes til alle kørende processer og kan ændre eller manipulere deres adfærd. Processen har ingen filbeskrivelsen. Programmet har ingen synlige vindue. File NAVShExt.loc er et Verisign underskrevet fil. NAVShExt.loc er digitalt signeret. Der er ingen detaljeret beskrivelse af denne service. Det kan ændre funktionsmåden af andre programmer eller manipulere andre programmer. Filen er ikke en Windows systemfil. NAVShExt.loc synes at være en komprimeret fil. Derfor den tekniske sikkerhed rating er 58% farlige

NavShExt.dll -- se ovenfor

isRes.dll -- noget at gøre med installere rutiner tror jeg. Bedste venstre godt alene
Old 30 November 2007, 12:22
Redaktør Gruppen

Tryk Ctrl + Alt + Delete (alle på samme tid) for at få vist Jobliste.

Klik på fanen Processer, og kigge efter NAVShExt og NavShExt også kigge efter noget at gøre med Symantec eller Norton og højre klikke på dem og vælg Afslut proces.

Så gå ud og forsøge at slette dem.

isRes.dll som Mbonwick sagde, at jeg ville forlade alene.

For så vidt angår sikkerhed, som ser godt ud, kan du også tjekke ud WinPatrol 2007 2007-version er gratis, så du skal ikke hente WinPatrol Plus der er betalt version.

Old 30. november 2007, 12:56
Donor-Gruppen

havde et kig men hverken kører. Bare af nysgerrighed mit system tomgang proces altid synes at være kører ca 98% mem brug! Is that right? Og desuden er der mulighed for at finde ud af, hvad alle de kørende processer er? en slags forklare taskmanager.
sorry sidste spørgsmål Kender du noget at kontrol-kort og usb-drev?
Skål
Old 30. november 2007, 12:59
Redaktør Gruppen

Process Explorer

Også, vedhæfte en ny HijackThis log, og jeg vil se om jeg kan finde de processer i den.

Old 30 November 2007, 13:20
Donor-Gruppen

log omgivet
Vedhæftede filer
File Type: txt hijackthis3.txt (14,3 KB, 4 visninger)
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Mit første linux (newbie problem) pete21 Linux & Alternative OS 4 5. sep 2008 02:30
Cd rom problem (newbie brug for hjælp) ken979 Drives & flytbare medier 2 22. maj 2008 15:52
Newbie konstaterer problemet med en ny download ken979 General Software Chat 10 12 november 2007 10:43
Hjælp newbie computerskærm problem ken979 Grafikkort & Monitors 7 31 oktober 2007 15:57
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.