mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, spyware & Security

Register

Newbie met een probleem

Reply

Thread Tools
Old 29 november 2007, 15:45
Donor Groep

Default Newbie met een probleem

Hallo iedereen, Ik heb een virus probleem denk ik. Mijn zoon stak zijn Fuji xD kaart in Zijn vrienden computer en download een aantal foto's op aan. Toen hij terug in zijn camera zou het niet lezen. Ik heb het uit en stop hem in mijn computer en geprobeerd om het te lezen en de 'mijn computer' prog gewoon sluizen en zal het niet lezen. Ik heb geprobeerd om opnieuw in zijn camera, maar het nog niet gelezen.
Vervolgens heb ik geprobeerd te lopen Norton in geval had ik een virus van de kaart, maar dat zal niet draaien nu beide! Ik heb geprobeerd te verwijderen en opnieuw installeren Norton zelfs met behulp van het hulpprogramma voor het verwijderen maar dat lijkt niet te werken. Ik denk dat ik heb 'iets' blokkeert.
I've been lezing door de malware instructies detachering hebben gevolgd en de meeste van de stappen. Hoewel de AVG antivirus scan Ik liep in de veilige modus werkte maar het is mislukt om het logboek. Ik liep het weer in de normale modus en hebben gepost die plaats.
Ik heb geïnstalleerd Avast antivirus, BHOclean, Superantispyware en AVG Antispyware en verliet mijn computer aan de slag gaan.
Ik heb niet geprobeerd de kaart weer en ik ben bereid om alle andere kaarten, usb-sticks of mijn iPods terug op het systeem totdat ik weet zijn schoon.
Dus als je zou kunnen controleren of mijn logs en mij adviseren hoe schoon de kaart I'd really appreciate it.
Cheers Tim
Bijgevoegde bestanden
File Type: txt Kopie van hijackthis.txt (15.1 KB, 10 views)
File Type: txt BitDefender scan.txt (17.2 KB, 8 views)
Old 29 november 2007, 16:03
Moderator Groep

Welkom bij TCF.

Ik zie geen malware in de HijackThis log, maar er zijn som-items op te schonen.

Open HijackThis en klik op "Doe een systeem scannen alleen"

Plaats een vinkje naast:

O2 - BHO: (geen naam) - (1E8A6170-7264-4D0F-BEAE-D42A53123C75) - C: \ Program Files \ Common Files \ Symantec Shared \ coShared \ Browser \ 1.0 \ NppBho.dll
O2 - BHO: (geen naam) - (7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045) - (geen file)
O3 - Toolbar: Wanadoo - (8B68564D-53FD-4293-B80C-993A9F3988EE) - C: \ PROGRA ~ 1 \ Wanadoo \ WSBar \ WSBar.dll (bestand ontbreekt)
O3 - Toolbar: Show Norton Toolbar - (90222687-F593-4738-B738-FBEE9C7B26DF) - C: \ Program Files \ Common Files \ Symantec Shared \ coShared \ Browser \ 1.0 \ UIBHO.dll
O16 - DPF: (1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB) -- http://ak.exe.imgfarm.com/images/noc...aniaFWBInitial Setup1.0.0.15-3.cab
O24 - Desktop Component 0: (geen naam) -- https: / / www.yourpsp.com / i / psp_registration / bg_page.gif
O24 - Desktop Component 1: (geen naam) -- http://www.wwe.com/superstars/smackd...onphotos/30.jp g

Sluit alle vensters behalve HijackThis en klik op "Fix gecontroleerd"

Er zijn nog vermeldingen van Symantec / Norton. Mogelijk bent u wilt uitvoeren de Removal Tool opnieuw.

Er is een hulpmiddel voor het reinigen van het virus van flash-schijven, maar ik denk niet dat het zal werken op een xD-kaart.

Ik ben tegen een verlies op wat te doen op het moment, maar ik zal kijken rond en kijken of ik kan weer iets omhoog.

Old 29 november 2007, 16:25
Moderator Groep

Ik kon niets anders vinden dan wat evilfantasy vinden. Het ziet er redelijk schoon voor mij.

Weet u of uw zoon zetten alles op de XD-kaart anders dan foto's? Nooit gehoord van een persoon om een virus op een van hen voor

Mijn Systeem: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moederbord:
Asus P5Q Pro
RAM Geheugen:
OCZ 8GB 800MHz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Sound Card:
Onboard
Hard Drive (s):
Uitgestrekt
Optische Drive (s):
Sony al een Cheapo.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Koeling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 geval fans.
Netwerk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 29 november 2007, 16:37
Donor Groep

hetzelfde hier .. is er zelfs enuf kamer op deze kaarten om een virus .. sumets up tho als zijn getroffen uw pc .. Als de ergste coms hem kon je gewoon opnieuw installeren van Windows id formaat van de harde schijf tho eerste om zich te ontdoen van virussen eney ... thats wot id doo in plaats van messing rond probeer vast te stellen de pc als het klinkt voor mij echt sumets gegaan rong. . als voor de kaart zijn beond mij hehe:)

Mijn Systeem: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2.3GhZ AMD
Moederbord:
Asus
RAM Geheugen:
1 Gb DDR
Graphics Card (s):
256MB G-kracht
Sound Card:
Sound Blaster 5.1
Hard Drive (s):
1-80GB 1-120GB Western Digital's
Optische Drive (s):
Pioneer DVD-RW
Case / PSU:
aangepaste geval & 650w PSU
Koeling:
diy Waterkoeling
Netwerk / Internet:
Virgin 50MB
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 30 november 2007, 11:57
Donor Groep

Hi guys bedankt voor de antwoorden. Ik heb de check je voorgesteld en ik ging door de verschillende Symantec en Norton mappen verwijderd en alles handmatig instellen. Ik heb 3 bestanden links dat zal doen verwijderen NAVShExt.loc, NavShExt.dll en isRes.dll. Enig idee wat die doen en hoe ik kan verwijderen? Norton Removal Tool en normale uitslag niet zou werken. Ik ben een beetje zat met Norton ze hebben zelfs niet geantwoord op mijn e-mails.
Ik had ook verwant van mij kijken naar de xD kaart. Hij gebruikt Linux en zei dat het wel een virus in de boot sector, die ook beschadigd de tweede sector, zodat hij het opnieuw proberen het voor me.
Na eindelijk een oplossing voor alles wat stel je voor, laat ik die draait op het systeem?
Ik heb AVG spyware, Superantispyware, BHO clean, trojan hunter bewaker en avast.
Nogmaals bedankt
Old 30 november 2007, 12:08
Lid Fractie

NAVShExt.loc bevindt zich in een submap van "C: \ Program Files". Bekende bestandsgrootte op Windows XP zijn 9376 bytes (83% van alle gevallen), 9.328 bytes.
A. Dll-bestand (Dynamic Link Library) is een speciaal soort van Windows-programma met functies die andere programma's kunnen bellen. Dit. Dll-bestand kan worden geïnjecteerd om alle lopende processen en kan veranderen of manipuleren hun gedrag. Het proces heeft geen bestand beschrijving. Het programma heeft geen zichtbare venster. Bestand NAVShExt.loc is een Verisign gesigneerd bestand. NAVShExt.loc digitaal is ondertekend. Er is geen gedetailleerde beschrijving van deze dienst. Het kan veranderen het gedrag van andere programma's of het manipuleren van andere programma's. Het bestand is niet een Windows-systeembestand. NAVShExt.loc lijkt een gecomprimeerd bestand. Daarom is de technische beveiliging rating 58% gevaarlijke

NavShExt.dll -- zie hierboven

isRes.dll -- iets te doen met het installeren routines denk ik. De beste links en alleen
Old 30 november 2007, 12:22
Moderator Groep

Druk op CTRL + ALT + DELETE (allemaal tegelijk) om Taakbeheer.

Klik op het tabblad Processen en zoek naar NAVShExt en NavShExt ook zoeken naar iets te maken met Symantec of Norton en klik met de rechtermuisknop en kies Proces beëindigen.

Dan gaan en proberen te verwijderen.

isRes.dll als Mbonwick zei dat ik zou laten staan.

Wat de beveiliging, die ziet er goed uit, je kan ook check out WinPatrol 2007 De 2007-versie is gratis dus niet downloaden van de WinPatrol Plus is de betaalde versie.

Old 30 nov 2007, 12:56
Donor Groep

moest kijken, maar niet actief is. Gewoon uit nieuwsgierigheid mijn systeem idle proces altijd lijkt te draaien en ongeveer 98% mem gebruik! is dat goed? En ook is er een manier om erachter te komen wat alle draaiende processen zijn? een soort van uitleg over de taakbeheerder.
sorry laatste vraag weet je van alles dat de controle-kaarten en USB-stations?
Sante
Old 30 nov 2007, 12:59
Moderator Groep

Process Explorer

Ook een nieuwe HijackThis log en ik zal zien of ik kan vinden van de processen in.

Old 30 november 2007, 13:20
Donor Groep

log ingesloten
Bijgevoegde bestanden
File Type: txt hijackthis3.txt (14.3 KB, 4 views)
Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
Mijn eerste linux (newbie probleem) pete21 Linux & Alternative OS 4 5e Sep 2008 02:30
Cd rom probleem (newbie behoeften help) ken979 Drives & Removable Media 2 22 mei 2008 15:52
Newbie vondsten probleem met een nieuwe download ken979 Algemene programmatuurnoot Chat 10 12 nov 2007 10:43
Help newbie computerscherm probleem ken979 Grafische Kaarten & Monitors 7 31 okt 2007 15:57
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.