mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, spionprogrammer og sikkerhet

Register

Newbie med et problem

Reply

Thread Tools
Old 29th Nov 2007, 15:45
Donor Group

Default Newbie med et problem

Hei alle sammen, jeg har et virus problem tror jeg. Min sønn stakk han Fuji XD-kort i hans venner og laste ned noen bilder på det. Når han setter den tilbake i sitt kamera det ikke vil lese. Jeg tok den ut og sette den i datamaskinen og prøvde å lese den og "Min datamaskin" prog bare låser seg og ikke vil lese den. Jeg prøvde å formatere det i sine kameraer, men det fortsatt ikke klarer å lese.
Jeg så prøvde å kjøre Norton i tilfelle jeg hadde et virus fra kortet, men det vil ikke kjøre nå heller! Jeg prøvde å fjerne og installere Norton selv ved hjelp av verktøyet for fjerning men det ser ikke ut til å fungere. Jeg har "noe" blokkerer den.
Jeg har lest gjennom malware instruksjoner innlegg og har fulgt de fleste trinnene. Selv om AVG antivirus scan Jeg kjørte i sikkermodus arbeidet, men det mislyktes å lagre loggen. Jeg kjørte det på nytt i normal modus og har lagt inn dette i stedet.
Jeg har installert avast antivirus, BHOclean, Superantispyware og AVG Antispyware og venstre min datamaskin for å få med det.
Jeg har ikke prøvd kortet igjen og er motvillige til å sette alle andre kort, USB-pinner eller min iPod tilbake på systemet før jeg vet det rene.
Så hvis du kan sjekke loggene mine og anbefaler meg å rengjøre kortet jeg hadde virkelig satt pris på det.
Cheers Tim
Vedlagte filer
File Type: txt Kopi av hijackthis.txt (15,1 KB, 10 visninger)
File Type: txt bitdefender scan.txt (17,2 KB, 8 visninger)
Old 29th Nov 2007, 16:03
Moderator Group

Velkommen til TCF.

Jeg ser ikke noe malware i HijackThis log men det er som oppføringer å rydde opp.

Åpne HijackThis og velg "Do et system scan only"

Sett et merke ved siden:

O2 - BHO: (no name) - (1E8A6170-7264-4D0F-BEAE-D42A53123C75) - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Symantec Shared \ coShared \ Browser \ 1.0 \ NppBho.dll
O2 - BHO: (no name) - (7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045) - (no file)
O3 - Toolbar: Wanadoo - (8B68564D-53FD-4293-B80C-993A9F3988EE) - c: \ progra ~ 1 \ Wanadoo \ WSBar \ WSBar.dll (fil mangler)
O3 - Toolbar: Show Norton Toolbar - (90222687-F593-4738-B738-FBEE9C7B26DF) - C: \ Programfiler \ Fellesfiler \ Symantec Shared \ coShared \ Browser \ 1.0 \ UIBHO.dll
O16 - DPF: (1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB) -- http://ak.exe.imgfarm.com/images/noc...aniaFWBInitial Setup1.0.0.15-3.cab
O24 - Desktop Component 0: (no name) -- https: / / www.yourpsp.com / i / psp_registration / bg_page.gif
O24 - Desktop Component 1: (no name) -- http://www.wwe.com/superstars/smackd...onphotos/30.jp g

Lukk alle vinduer unntatt HijackThis og klikk på "Fix checked"

Det er fortsatt oppføringer fra Symantec / Norton. Det kan hende du vil kjøre verktøyet for fjerning igjen.

Det er et verktøy for rensing av viruset fra flash-stasjoner, men jeg tror ikke det vil fungere på et XD-kort.

Jeg er på et tap på hva du skal gjøre i øyeblikket, men jeg vil se deg rundt og se om jeg kan slå noe opp.

Old 29th Nov 2007, 16:25
Moderator Group

Jeg kan finne noe annet enn det evilfantasy enten funnet. Det ser ganske ren til meg.

Vet du om din sønn satt noe på XD-kort enn bilder? Aldri hørt om en person får et virus på en av dem før

Min System: Eclipse

Prosessor (er):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Hovedkort:
Asus P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Store
Optisk stasjon (er):
Sony al cheapo en.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Cooling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfelle fans.
Nettverk / Internett:
Titan ADSL
Skjerm (er):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 29th Nov 2007, 16:37
Donor Group

samme her .. er det enda enuf rom på dem kort for å holde et virus .. sumets opp tho som påvirket pc .. Hvis det verste coms til det kan du bare re installere windows id formatere harddrive tho første til å bli kvitt eney virus ... dvs wot id doo insted av får rundt prøver å fikse pc som det høres ut for meg sumets borte virkelig rong. . som for kortet sitt beond meg hehe:)

Min System: P * L * A * Z * M * A

Prosessor (er):
2.3GhZ AMD
Hovedkort:
Asus
RAM-minne:
1 gig DDR
Graphics Card (s):
256MB G-force
Lydkort:
Sound Blaster 5.1
Harddisk (er):
1-80GB 1-120GB Western Digital's
Optisk stasjon (er):
Pioneer's DVD-RW
Case / PSU:
tilpassede tilfellet & 650w PSU
Cooling:
DIY Vannkjøling
Nettverk / Internett:
jomfru 50MB
Skjerm (er):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 30nde Nov 2007, 11:57
Donor Group

Hei folkens Takk for svar. Jeg har gjort sjekken du foreslo, og jeg gikk gjennom ulike Symantec og nord mapper og slettet alt manuelt. Jeg har 3 filer venstre som vil gjøre slette NAVShExt.loc, NavShExt.dll og isRes.dll. Noen ideer hva de gjør og hvordan jeg kan slette dem? Norton Removal Tool og normal fjerning ikke ville fungere. Jeg er litt lei av Norton de har ikke engang svart på min e-poster.
Jeg hadde også affined av meg se på XD-kort. Han brukte linux og sa det hadde et virus i oppstartssektoren, som også har ødelagt den andre sektor slik at han prøver å formatere det for meg.
Har endelig sortert alt ut hva du foreslår jeg kjører på systemet?
Jeg har AVG spyware, Superantispyware, BHO clean, trojan jeger vakt og avast.
Takk igjen
Old 30nde Nov 2007, 12:08
Medlem Group

NAVShExt.loc ligger i en undermappe til "C: \ Program Files". Kjente filstørrelser på Windows XP er 9376 byte (83% av alle forekomst), 9328 bytes.
A. Dll-filen (Dynamic Link Library) er en spesiell type Windows-program som inneholder funksjoner som andre programmer kan ringe. Dette. Dll fil kan injiseres i alle prosesser som kjører og kan endre eller manipulere sin atferd. Prosessen har ingen fil beskrivelse. Programmet har ingen synlige vinduet. Fil NAVShExt.loc er et Verisign signert fil. NAVShExt.loc er digitalt signert. Det er ingen detaljert beskrivelse av denne tjenesten. Det kan endre virkemåten til andre programmer eller manipulere andre programmer. Filen er ikke en Windows systemfil. NAVShExt.loc synes å være en komprimert fil. Derfor teknisk sikkerhet er 58% farlig

NavShExt.dll -- se ovenfor

isRes.dll -- noe å gjøre med å installere rutiner tror jeg. Best venstre godt alene
Old
Moderator Group

Trykk CTRL + ALT + DEL (samtidig) for å få opp Oppgavebehandling.

Klikk kategorien Prosesser og se etter NAVShExt og NavShExt ser også for noe å gjøre med Symantec eller Norton og høyreklikke på dem og velg Avslutt prosess.

Deretter går og prøver å slette dem.

isRes.dll som Mbonwick sa jeg ville være alene.

Så langt det er sikkerheten som ser bra ut, kan du også sjekke ut WinPatrol 2007 2007-versjonen er gratis, så du må ikke laste ned WinPatrol Plus som er betalt versjon.

Old 30 november 2007, 12:56
Donor Group

hadde en titt men verken kjører. Bare av nysgjerrighet systemet inaktiv prosess alltid synes å kjøre ca 98% mem-bruk! er det riktig? Og dessuten er det en måte å finne ut hva alle prosesser som kjører er? en slags forklare taskmanager.
Beklager siste spørsmålet vet du om noe som kontrollerer kort og USB-stasjoner?
Skål
Old 30 november 2007, 12:59
Moderator Group

Process Explorer

Også legge en ny HijackThis logg og jeg vil se om jeg kan finne prosessene i det.

Old 30nde Nov 2007, 13:20
Donor Group

log vedlagte
Vedlagte filer
File Type: txt hijackthis3.txt (14,3 KB, 4 visninger)
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Min første Linux (nybegynner problem) pete21 Linux og alternative OS 4 5te sep 2008 02:30
CD ROM problem (nybegynner trenger hjelp) ken979 Drivere og flyttbare medier 2 22 mai 2008 15:52
Newbie finner problem med en ny last ned ken979 General Software Chat 10 12 nov 2007 10:43
Hjelp Newbie skjermen problem ken979 Kabinetter & Skjermer 7 31 oktober 2007 15:57
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.