![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla, jag har ett virus problem tror jag. Min son fastnade hans Fuji xD-kort i hans vänner datorn och ladda ner några bilder på den. När han sätter tillbaka det i sin kamera det inte skulle läsa. Jag tog ut den och placera den i min dator och försökte läsa den och "min dator" prog bara låser upp och kommer inte läsa det. Jag försökte att formatera om den i sin kamera men det fortfarande inte att läsa. Jag försökte då köra Norton ifall jag hade ett virus från kortet men det kommer inte att köra nu heller! Jag försökte ta bort och installera Norton även använda borttagningsverktyget men det verkar inte fungera. Jag antar att jag har "något" att blockera den. Jag har behandlingen genom malware instruktioner meddelanden och har följt de flesta av de steg. Även om AVG antivirus scan jag körde i felsäkert läge fungerade men det gick inte att spara loggen. Jag körde det igen i normalt läge och har lagt upp den i stället. Jag har installerat Avast antivirus, BHOclean, SUPERAntiSpyware och AVG Antispyware och lämnade min dator för att gå vidare med det. Jag har inte provat kortet igen och är ovilliga att sätta något annat kort, USB-minnen eller min iPod tillbaka till systemet tills jag vet att rengöra. Så om du kunde kolla mina loggar och ge mig råd hur man rengör kortet Jag skulle verkligen uppskatta det. Skål Tim |
|
| |||
| |||
| Välkommen till TCF. Jag kan inte se någon malware i HijackThis log, men det finns som poster för att rensa upp. Öppna HijackThis och välj "Ta ett system scan only" Placera en bock bredvid: O2 - BHO: (inget namn) - (1E8A6170-7264-4D0F-BEAE-D42A53123C75) - C: \ Program Files \ Common Files \ Symantec Shared \ coShared \ Browser \ 1.0 \ NppBho.dll O2 - BHO: (inget namn) - (7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045) - (no file) O3 - Toolbar: Wanadoo - (8B68564D-53FD-4293-B80C-993A9F3988EE) - C: \ progra ~ 1 \ Wanadoo \ WSBar \ WSBar.dll (fil saknas) O3 - Toolbar: Show Norton Toolbar - (90222687-F593-4738-B738-FBEE9C7B26DF) - C: \ Program Files \ Common Files \ Symantec Shared \ coShared \ Browser \ 1.0 \ UIBHO.dll O16 - DPF: (1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB) -- http://ak.exe.imgfarm.com/images/noc...aniaFWBInitial Setup1.0.0.15-3.cab O24 - Desktop Component 0: (inget namn) -- https: / / www.yourpsp.com / i / psp_registration / bg_page.gif O24 - Desktop Component 1: (inget namn) -- http://www.wwe.com/superstars/smackd...onphotos/30.jp g Stäng alla fönster förutom HijackThis och klicka på "Fix checked" Det finns fortfarande uppgifter från Symantec / Norton. Du kanske vill köra borttagningsverktyget igen. Det finns ett verktyg för rengöring av virus från flash-enheter, men jag tror inte det kommer att fungera på ett xD-kort. Jag förstår om vad man ska göra just nu men jag kommer att titta runt och se om jag kan vända upp. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag kunde hitta något annat än vad evilfantasy hittades heller. Det ser ganska ren för mig. Vet du om din son sätta något på XD kortet än bilder? Aldrig hört talas om en person får ett virus på en av dem innan
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Samma här .. finns det även enuf rum på dem kort att hålla ett virus .. sumets upp tho som drabbade datorn .. om det värsta GOM att det kan du bara på nytt installera windows id formatera hårddisk tho första att bli av med eney virus ... thats WOT id doo stället för Messing runt försöker att fastställa st som det låter för mig sumets gått riktigt Rong. . som för kort sin beond mig hehe:)
| |||
| |||
| Hej grabbar tack för svaren. Jag har gjort den kontroll som du föreslog och jag gick igenom de olika Symantec och Norton mappar och utgå allt manuellt. Jag har 3 filer som är kvar att göra bort NAVShExt.loc, NavShExt.dll och isRes.dll. Alla idéer vad dessa gör och hur jag kan ta bort dem? Norton borttagningsverktyg och normalt avlägsnande inte skulle fungera. Jag är lite trött på Norton de har inte ens svarat på mina mail. Jag hade också anhörig till mig titta på xD-kort. Han använde linux och sa att det hade ett virus i startsektorn, som också skadade den andra sektorn så han försöker att formatera om det för mig. Med äntligen sorteras allt vad ni föreslår jag lämnar körs på systemet? Jag har AVG spyware, SUPERAntiSpyware, BHO ren trojan hunter vakt och avast. Tack igen |
|
| |||
| |||
| NAVShExt.loc ligger i en undermapp i "C: \ Program Files". Kända filstorlekar på Windows XP är 9376 bytes (83% av alla händelser), 9328 byte. A. Dll-filen (Dynamic Link Library) är en speciell typ av Windows-program som innehåller funktioner som andra program kan ringa. Denna. Dll-filen kan injiceras på alla pågående processer och kan ändra eller manipulera deras beteende. Processen har inget filbeskrivning. Programmet har inga synliga fönster. Arkiv NAVShExt.loc är ett Verisign undertecknad fil. NAVShExt.loc är digitalt signerade. Det finns ingen detaljerad beskrivning av denna tjänst. Det kan ändra beteendet för andra program eller manipulera andra program. Filen är inte en Windows-fil. NAVShExt.loc verkar vara en komprimerad fil. Därför teknisk säkerhet betyg är 58% farligt NavShExt.dll -- se ovan isRes.dll -- något att göra med att installera rutiner tror jag. Best vänster och ensam |
|
| |||
| |||
| Tryck Ctrl + Alt + Delete (alla på samma gång) för att öppna Aktivitetshanteraren. Klicka på fliken Processer och leta efter NAVShExt och NavShExt också söka något att göra med symantec eller norr och högerklicka och välj Avsluta process. Gå sedan och försöker att ta bort dem. isRes.dll som Mbonwick sa att jag skulle lämna ensam. Vad gäller säkerhet som ser bra ut kan du även kolla in WinPatrol 2007 I 2007 års version är gratis så inte hämta WinPatrol Plus som är betald version. |
|
| |||
| |||
| hade ett utseende men varken är igång. Bara av nyfikenhet mitt system idle process som alltid verkar vara att köra cirka 98% mem användning! Stämmer det? Och dessutom är det ett sätt att ta reda på vad alla pågående processer är? ett slags förklara taskmanager. Förlåt sista frågan Känner du till något som kontroller-kort och USB-enheter? Skål |
|
| |||
| |||
| Process Explorer Även bifoga en ny HijackThis-logg och jag ska se om jag kan hitta de processer i det. |
|
| |||
| |||
| log bifogade |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Min första Linux (newbie problem) | pete21 | Linux & Alternativa OS | 4 | 5:e sep 2008 02:30 |
| CD-ROM problem (nybörjare behöver hjälp) | ken979 | Drives & Removable Media | 2 | 22 maj 2008 15:52 |
| Newbie finner problemet med en ny nedladdning | ken979 | General Software Chat | 10 | 12 november 2007 10:43 |
| Hjälp newbie datorskärmen problem | ken979 | Grafikkort & Skärmar | 7 | 31 oktober 2007 15:57 |
| Thread Tools | |
| |