![]() |
|
| |||
| |||
| Detta är inte för den bärbara datorn jag använder, men en kompis. Hon har nyligen haft problem med Norton Antivirus och ville prova en avinstallera och installera igen för att lösa problemet. Det gick snett när Norton skulle inte installera igen, och hon kan inte åtgärda det. Jag ska försöka få gå själv i dag, men är det något särskilt de råd du kan ge förutom efter Symantecs webbplats felsökning? |
|
| |||
| |||
| För att vara helt ärlig skulle jag inte gå tillbaka till norr igen, eftersom det är alltför resurskrävande tunga och inte det mest effektiva antivirus, det finns bättre gratis alternativ. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| du norr borttagningsverktyg för att ta bort den (troligen brukar ta bort det hela eftersom det meningslösa) och prova en ny fri mot virus gillar avast eller AVG Theres last ta en topp viruset konversation som Theres några trådar på önskad fri mot V: s
Temperaturen inne i den här äppelpajen är över 1000 grader. Om jag krama den, en stråle av smält Bramley Apple kommer att spruta ut. Kan gå din väg, skulle kunna fortsätta mitt. Hursomhelst, en av oss är på väg ner! Mitt System: Min
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Avg Antivirus eller Avast antivirus kommer att göra ett mycket bättre jobb och är gratis. De båda kan hittas lätt via Google.
| |||
| |||
| Citat:
Detta är Mike från Norton Authorized Support Team svara på ditt inlägg. Det enklaste sättet att lösa problemet är att kunna ta bort och installera om Norton AntiVirus. Se även till att det inte finns några andra antivirus-program installerat på den här datorn, eftersom flera program kommer att orsaka problem. Ta bort alla andra antivirus-program först. Följ stegen nedan för att kunna ta bort och installera om Norton AntiVirus. 1. Klicka på länken nedan och noga följer anvisningarna för att använda Norton Removal Tool: Norton Removal Tool och anvisningar 2. När verktyget har kört och tagit bort alla Norton-produkter, starta om datorn. Logga in på Windows och kör verktyget en andra gång och sedan starta om datorn igen. 3. När datorn är igång igen, se till att din Internet-anslutning fungerar korrekt. 4. Installera om Norton AntiVirus använder originalmediet. LiveUpdate körs i slutet av installationen och hämta och installera alla tillgängliga uppdateringar. 5. För att se till att alla programuppdateringar och definition filer installeras manuellt köra LiveUpdate använda följande metod: (A) Klicka på "Start" -> "Alla program" -> "NortonAntiVirus" -> och välj "LiveUpdate". från undermenyn. LiveUpdate börjar ansluta ännu en gång och du kan se utvecklingen av uppdateringar i fönstret. När programmet är klart, du kommer då att se ett meddelande i fönstret som säger "Ditt system är uppdaterade." (B) Klicka på "Slutför" för att stänga LiveUpdate fönster. Dessutom kan du vara vänlig och svara tillbaka till denna tråd och klargöra vilken version av Norton AntiVirus din vän har installerat och vilken version av Windows. Prova den här processen och svara tillbaka till denna tråd och låt mig veta om det löst ert issue.Also, kan du vara vänlig och svara tillbaka till denna tråd och klargöra vilken version av Norton AntiVirus din vän har installerat och vilken version av Windows. Tack, Mike Michael York Norton Auktoriserad Support Team Symantec Corporation |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| .... eller ännu bättre, använda borttagningsverktyget och installera en överlägsen produkt.
Nortoon är bloatware på det bästa och gödsvin systemresurser samt skapa andra frågor ....... det så småningom kommer att bryta ditt system och du är bättre utan det. Dessutom, trots alla försäljningar hype är det inte particalarly bra på att upptäcka. Tyvärr Michael York, men NOD32 är en vida överlägsen produkt och betydligt mindre krav på resurser. Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| Tack så mycket för alla dina råd. Min väns Norton Antivirus är nu fast (hon föredrog att behålla den), och jag har mycket mer information om fria och effektiva anti-virus program. Jag uppskattar verkligen all hjälp. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag vill bara säga att den nya nortons, 360 och 2008, är inte resurs tunga alls på grund av en total förändring i kodning. Jag håller med, 2006 var extremt hungrig och långsamma, men de är mycket bättre nu.
| |||
| |||
| Citat:
Jag är glad att höra att dina vänner installation av Norton är nu fungerar korrekt. Ta hand om dig, Mike Michael York Norton Auktoriserad Support Team Symantec Corporation http://service.symantec.com/priority |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Iexplore.exe och norr problem | mysteryman | Virus, spionprogram och säkerhet | 37 | 23 december 2008 00:46 |
| Kaspersky Antivirus 2009, Eset NOD32 Antivirus, McAfee VirusScan Enterprise | runoades | Virus, spionprogram och säkerhet | 2 | 3 december 2008 13:54 |
| A Strange Pop up-problem - AntiVirus 2009 | Marshimaro1 | Virus, spionprogram och säkerhet | 1 | 11 november 2008 19:38 |
| Symantec Antivirus Problem | Showtee | Virus, spionprogram och säkerhet | 1 | 2 januari 2008 12:34 |
| Norton Antivirus och mobiltelefoner | login_beta23 | Virus, spionprogram och säkerhet | 1 | 30 mars 2007 21:59 |
| Thread Tools | |
| |