mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, spionprogram och säkerhet

Register

Norton LIDANDEN

Reply

Thread Tools
Old 21 oktober 2006, 15:03
Ledamot Gruppen

Default Norton LIDANDEN

En familj vän med verkliga problem har köpt och installerat Norton Internet Security. Random låsa fönster och maskinen slipning att upphöra med CPU-användningen på 100% är gemensamma händelser, även om jag inte kan hitta orsaken.

Det är Norton processer som är problemet som inaktiverar Norton botar det, men det faktum att de har betalt för programvaran det är inte en idealisk lösning. Alla andra hade något liknande? Jag hade inget annat än lovord för Norton har använt det själv i flera år, men detta problem bör inte verkställer en 1.7GHz Celeron HP Lapton med 256 MB RAM för Windows XP som det är.
Old 21 oktober 2006, 15:45
Administrator Group

Default Norton LIDANDEN

Citat:
Ursprungligen postat av Kobolt
1.7GHz Celeron HP Lapton med 256 MB RAM för Windows XP som det är.
Windows självt behöver 256 MB RAM för att fungera. 256MB är ganska låg i dagens standarder, mina mammor PC är identisk spec och det brukar köras på ... och det gör det men gör datorn tar en timme att bara starta upp.

Norton är känt för att vara extremt krävande på PC medel, och kan vända helt snabba maskiner i långsamma stycken av skit.

Om jag någonsin besöker en kund och de har Norton jag bort det, det är skit.

Ledsen, men jag hatar det. Mitt råd .... ta bort det och sätta några gratis saker på.

: twisted:

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 21 oktober 2006, 15:48
Ledamot Gruppen

Default Norton LIDANDEN

Okej, jag ger AVG ett försök eftersom det inte kommer att ställa dem något extra, även om jag personligen inte kan stå programvaran. Jag vet inte varför men jag tycker att det saknar intuitivt gränssnitt för att sätta det bra gratis mjukvara till en riktig pärla.

Gör jobbet, men jag skulle inte lita på mitt arbete maskiner med det personligen. Om mer än tillräckligt för en casual webbläsare, e-Mailer och MSN-användare, men:)

Tack för tipsen, jag ska låta dig veta hur det går.
Old 21 oktober 2006, 15:51
Administrator Group

Default Norton LIDANDEN

Jag använder Avast för alla min maskin affärs-och personliga. Jag har inte haft problem med det någonsin. Dess bättre än AVG.
Old 21 oktober 2006, 15:58
Ledamot Gruppen

Default Norton LIDANDEN

Jag kan inte stå någon Norton produkt, Min maskin är inte lysande, men det fungerar så mycket bättre utan Norton använder allt resurser.
Jag tyckte att det skulle ta åldrar för att datorn ska starta upp ordentligt och öppna program var långsam, det var bara att äta min dator!
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Vista Sig LIDANDEN chris357 Windows-operativsystem 4 21 januari 2009 21:21
Mushjulet LIDANDEN SocialWarfare General Hardware Chat 9 22 juli 2008 12:02
Betalkort LIDANDEN! Mike0001 Off Topic Discussion 2 23 april 2008 04:29
OS installation LIDANDEN dice14u Windows-operativsystem 1 18 december 2007 11:32
Grafikkort LIDANDEN, snälla hjälp! mark99 Grafikkort & Skärmar 19 11 juli 2007 23:09
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.