avmarkera "Aktivera AVG Resident Shield"" /> PC långsammare än världens långsammaste thing! - Page 2 - Dator Juice - Forum
mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, spionprogram och säkerhet

Register

PC långsammare än världens långsammaste sak!

Reply

Thread Tools
Old 6 november 2008, 11:32
Moderator-gruppen

Default PC långsammare än världens långsammaste sak!

AVG
Vänligen öppna AVG Control Center Program -> dubbelklicka på "AVG Resident Shield" komponent (ser ut så här: ) -> Avmarkera "Slå på AVG Resident Shield" bock och spara inställningen.
När du måste aktivera den AVG Resident Shield (IAA, ¬ â "¢ ll dig när) bara öppna AVG Control Center Program -> dubbelklicka på "AVG Resident Shield" komponent -> välj "Slå på AVG Resident Shield" bock och spara inställningen.

Old 6 november 2008, 11:49
Givargruppen

Hej,
Jag har avmarkerat "Resident Shield Aktiv" box & sparat förändringar, men står det att jag fortfarande fuly skyddade & Resident Shield är fortfarande aktiv.
Jag är på version 8.0.175, är det korrekt?
Hälsningar,

Slem.
Old 6 november 2008, 11:50
Moderator-gruppen

Kan du högerklickar på skärmen i systemfältet och stänga av den nu?

Old 6 november 2008, 11:56
Givargruppen

JA

Slem
Old 6 november 2008, 12:18
Moderator-gruppen

Är scanner igång nu? Om inte så kommer vi att prova en annan.

Old 8 November, 2008, 07:37
Givargruppen

Hej evilfantasy,
ledsen om förseningen.
Försökte köra Kaspersky med AVG avstängd - inte bra.
Försökte igen med Windows-brandväggen också bort - inte bra.
Vid båda tillfällena Scan stannade på 7%.
Jag tror att det kommer att behöva en scanner.
Ser fram emot era förslag,
Tack så mycket,

Slem.
Old 8 November, 2008, 07:44
Givargruppen

Hej igen,
Jag är ledsen men jag verkar ha ändrat ordningen för svaren, vet inte hur!

Slem.
Old 8 November, 2008, 11:34
Moderator-gruppen

OK låt oss prova en annan scanner.

Skanna med Panda ActiveScan
  • När du är på Panda webbplats klickar du på Skanna datorn nu knappen
  • Ett nytt fönster öppnas ... klicka på Kontrollera nu knappen
  • Ange ditt Land
  • Ange ditt Delstat / provins
  • Ange ditt e-postadress och klicka skicka
  • Välj antingen Home User eller Företag
  • Välj lämplig Ja eller Nej till att ta emot marknadsföringsinformation
  • Klicka på Gratis Online Scan knappen
  • Om man vill installera en ActiveX-komponent som tillåter det
  • Det kommer att börja att ladda ner filer krävs för att skanna (Obs: Det kan ta ett par minuter)
  • När nedladdningen är klar, klicka på Min dator för att starta skanningen
  • När sökningen är klar om något illvilligt upptäcks, klicka på Se rapport knappen sedan Spara Rapport och spara den till en lämplig plats.
Post innehållet i ActiveScan rapport i nästa replik.

Old 10 november 2008, 10:30
Givargruppen

Hej evilfantasy,
ActiveScan har äntligen klar, det tog nästan 4 timmar, med följande log;

;************************************************* ************************************************** ************************************************** ******************************
ANALYS: 2008-11-10 17:14:27
Skydd: 1
Malware: 8
Misstänkta: 0
;************************************************* ************************************************** ************************************************** ******************************
Skydd
Beskrivning Version Active Uppdaterad
;================================================= ================================================== ================================================== =================
Windows Defender 1.1.4104.0 Nej Ja
;================================================= ================================================== ================================================== =================
Malware
Id Beskrivning Typ Active Severity Disinfectable desinfekterats Läge
00139061 Cookie / Doubleclick TrackingCookie Nej 0 Yes No C: \ Documents and Settings \ Mark \ Cookies \ varumärke @ doubleclick [2]. Txt
00139061 Cookie / Doubleclick TrackingCookie Nej 0 Yes No C: \ Documents and Settings \ Mark \ Cookies \ varumärke @ doubleclick [1]. Txt
00139064 Cookie / Atlas DMT TrackingCookie Nej 0 Yes No C: \ Documents and Settings \ Mark \ Cookies \ varumärke @ atdmt [1]. Txt
00139064 Cookie / Atlas DMT TrackingCookie Nej 0 Yes No C: \ Documents and Settings \ Mark \ Cookies \ varumärke @ atdmt [3]. Txt
00145731 Cookie / Tribalfusion TrackingCookie Nej 0 Yes No C: \ Documents and Settings \ Mark \ Cookies \ varumärke @ tribalfusion [1]. Txt
00145731 Cookie / Tribalfusion TrackingCookie Nej 0 Yes No C: \ Documents and Settings \ Mark \ Cookies \ varumärke @ tribalfusion [2]. Txt
00145738 Cookie / Mediaplex TrackingCookie Nej 0 Yes No C: \ Documents and Settings \ Mark \ Cookies \ varumärke @ Mediaplex [1]. Txt
00145738 Cookie / Mediaplex TrackingCookie Nej 0 Yes No C: \ Documents and Settings \ Mark \ Cookies \ varumärke @ Mediaplex [2]. Txt
00168061 Cookie / Apmebf TrackingCookie Nej 0 Yes No C: \ Documents and Settings \ Mark \ Cookies \ varumärke @ apmebf [3]. Txt
00168061 Cookie / Apmebf TrackingCookie Nej 0 Yes No C: \ Documents and Settings \ Mark \ Cookies \ varumärke @ apmebf [2]. Txt
00168090 Cookie / Serving-sys TrackingCookie Nej 0 Yes No C: \ Documents and Settings \ Mark \ Cookies \ märke @ tjänstgör-sys [2]. Txt
00168093 Cookie / Serving-sys TrackingCookie Nej 0 Yes No C: \ Documents and Settings \ Mark \ Cookies \ mark@bs.serving-sys [2]. Txt
02891356 Trj / Spammer.ADX Virus / Trojan nr 1 Ja Nej C: \ Documents and Settings \ Mark \ Application Data \ Thunderbird \ Profiles \ f3nfw7ew.default \ Mail \ Lo cal Folders \ Outlook Express Mail.sbd \ Borttaget [bilder. zip] [photos.scr]
Misstänkta
Skickat Läge i
SÅRBARHET
Id Severity Beskrivning I

Det är nu frågar mig om jag vill ha några "Desinfektionsmedel rådgivning".
Det säger att jag har 1 hot medium fara med gratis desinfektion & 7 låg hot fara med betalt för desinfektion.
Ska jag bara avsluta, eller skall jag gå för "Desinfektion råd"?

Tacksamt som alltid,

Slem.
Old 10 november 2008, 11:35
Moderator-gruppen

Det är bara kakor med undantag för en fil.

C: \ Documents and Settings \ Mark \ Application Data \ Thunderbird \ Profiles \ f3nfw7ew.default \ Mail \ Lo cal Folders \ Outlook Express Mail.sbd \ Borttaget [photos.zip] [photos.scr]

Du måste tömma din e papperskorgen och det kommer att vara borta.

Hur är allt nu?

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Långsammare internet hastigheter kvällar på kabel kojowilliams Nätverk, Modem & VoIP 1 25 maj 2009 14:18
Världen största Hårddisk pete21 Drives & Removable Media 1 15 november 2008 05:18
Långsammare och långsammare RB211 Virus, spionprogram och säkerhet 47 24 april 2008 06:21
Världen längsta meningen att det inte bara nonsens Mike0001 Off Topic Discussion 150 8 mars 2008 04:55
Är yttre hardrives långsammare än inre? dubs89 Drives & Removable Media 3 29 december 2007 14:05
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.