![]() |
|
| |||
| |||
| Igår kväll när jag startat upp min dator till Windows XP, tre fel fönster tycktes säga: "Fel vid laddning C: \ WINDOWS \ system32 \ lwmela.dll" "Fel vid laddning C: \ WINDOWS \ system32 \ logibeja.dll" "Fel vid laddning C: \ WINDOWS \ system32 \ nebazifi.dll" Jag har upptäckt att alla tre av dessa fel är förknippade med rundll32.exe. Jag tittade på Google, och det föreslogs att jag skulle inte ta bort filen. Jag undrar om någon kan hjälpa mig att lösa mina problem. Jag har lagt upp min HijackThis logg. Jag hoppas att detta hjälper. Kod: |
|
| |||
| |||
| Hämta Malwarebytes' Anti-Malware (MBAM)
Extra Obs! Om MBAM stöter på en fil som är svår att ta bort, kommer du bli visad 1 av 2 uppmanas att klicka på OK antingen och låta MBAM fortsätta med desinfektion process, om han uppmanas att starta om datorn, gör det omedelbart. ---------- Installera den nya versionen av HijackThis och skicka en ny logg. Hämta TrendMicro HijackThis.exe (HJT) till skrivbordet.
|
|
| |||
| |||
| Tack Evilfantasy. Efter att ha kört MBAM och omstart, pop-ups verkade ha slutat visas. Här är mina loggar. MBAM: Malwarebytes' Anti-Malware 1.30 Database version: 1415 Windows 5.1.2600 Service Pack 3 21/11/2008 7:17:41 PM mbam-log-2008-11-21 (19-17-41). txt Scan type: Quick Scan Objekt skannade: 53708 Tid som förflutit: 3 minute (s), 24 sekund (er) Memory Processes Infekterade: 0 Minnesmoduler Infekterade: 0 Registernycklar Infekterade: 3 Registervärdena Infekterade: 5 Registry Data Items Infekterade: 2 Mappar Infekterade: 0 Filer Infekterade: 0 Memory Processes Infekterade: (Inga illasinnade poster upptäcks) Minnesmoduler Infekterade: (Inga illasinnade poster upptäcks) Registernycklar Infekterade: HKEY_CLASSES_ROOT \ CLSID \ (ec43e3fd-5c60-46a6-97d7-e0b85dbdd6c4) (Trojan.BHO) -> karantän och raderades. HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ contim (Trojan.Vundo) -> karantän och raderades. HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ rdfa (Trojan.Vundo) -> karantän och raderades. Registervärdena Infekterade: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ Curr entVersion \ Explorer \ SharedTaskScheduler \ (ec43e3fd-5c60-46a6-97d7-e0b85dbdd6c4) (Trojan.BHO) -> karantän och raderades. HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ Curr entVersion \ ShellServiceObjectDelayLoad \ ssodl (Trojan.BHO) -> karantän och raderades. HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ Curr entVersion \ Run \ cpm13d13c71 (Trojan.Agent) -> karantän och raderades. HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ Curr entVersion \ Run \ vuzeparume (Trojan.Agent) -> karantän och raderats. HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ Curr entVersion \ Run \ 10e20fed (Trojan.Vundo) -> karantän och raderades. Registry Data Items Infekterade: HKEY_CURRENT_USER \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ Curre ntVersion \ Explorer \ Advanced \ Start_ShowSearch (Hijack.StartMenu) -> Bad: (0) Good: (1) -> karantän och raderades. HKEY_CURRENT_USER \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ Curre ntVersion \ Explorer \ Advanced \ Start_ShowHelp (Hijack.StartMenu) -> Bad: (0) Good: (1) -> karantän och raderades. Mappar Infekterade: (Inga illasinnade poster upptäcks) Filer Infekterade: (Inga illasinnade poster upptäcks) HijackThis: Loggfil av Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan sparas på 7:23:04 PM om 21/11/2008 Plattform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16735) Boot mode: Normal Kör processer: C: \ WINDOWS \ System32 \ Smss.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Winlogon.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ services.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Lsass.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Svchost.exe C: \ WINDOWS \ System32 \ Svchost.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Spoolsv.exe C: \ WINDOWS \ Explorer.EXE C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_07 \ bin \ jusched.exe C: \ Program Files \ LogMeIn \ x86 \ LogMeInSystray.exe C: \ Program Files \ UltraMon \ UltraMon.exe C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ Acrotray.exe C: \ Program Files \ LogMeIn \ x86 \ LMIGuardian.exe C: \ progra ~ 1 \ AVG \ AVG8 \ avgtray.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ rundll32.exe C: \ Program Files \ UltraMon \ UltraMonTaskbar.exe C: \ WINDOWS \ RTHDCPL.EXE C: \ WINDOWS \ SOUNDMAN.EXE C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe C: \ Documents and Settings \ mig \ Lokala inställningar \ Application Data \ Google \ Update \ GoogleUpdate.exe C: \ Program \ Yahoo! \ Manicker \ YahooWidgets.exe C: \ Program \ Yahoo! \ Manicker \ YahooWidgets.exe C: \ Program \ Yahoo! \ Manicker \ YahooWidgets.exe C: \ progra ~ 1 \ AVG \ AVG8 \ avgwdsvc.exe C: \ Program Files \ Bonjour \ mDNSResponder.exe C: \ Program \ GIGABYTE \ EnergySaver \ GSvr.exe C: \ Program Files \ Google \ Common \ Google Updater \ GoogleUpdaterService.exe C: \ Program \ Delade filer \ Microsoft Shared \ VS7DEBUG \ MDM.EXE C: \ progra ~ 1 \ AVG \ AVG8 \ avgrsx.exe C: \ Program \ Nero \ Nero8 \ Nero BackItUp \ NBService.exe C: \ Program Files \ NVIDIA Corporation \ nTune \ nTuneService.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ nvsvc32.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ PnkBstrA.exe C: \ Program Files \ Alcohol Soft \ Alcohol 120 \ StarWind \ StarWindServiceAE.exe C: \ progra ~ 1 \ AVG \ AVG8 \ avgemc.exe C: \ Program Files \ Common Files \ Macrovision Shared \ FLEXnet Publisher \ FNPLicensingService.exe C: \ WINDOWS \ System32 \ Svchost.exe C: \ Program \ Mozilla Firefox \ firefox.exe C: \ Program Files \ Trend Micro \ HijackThis \ HijackThis.exe R1 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R1 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKCU \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Int ernet Settings, ProxyOverride = *. lokala O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - (06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3) - C: \ Program Files \ Common Files \ Adobe \ Acrobat \ ActiveX \ AcroIEHelper.dll O2 - BHO: ContributeBHO Class - (074C1DC5-9320-4A9A-947D-C042949C6216) - C: \ Program Files \ Adobe \ / Adobe Contribute CS3/contributeieplugin.dll O2 - BHO: (inget namn) - (24e9d28a-8ed5-4d92-9642-2fba5c8cacd9) - C: \ WINDOWS \ system32 \ jabupogu.dll (fil saknas) O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - (3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0) - C: \ Program Files \ AVG \ AVG8 \ avgssie.dll O2 - BHO: SSVHelper Class - (761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43) - C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_07 \ bin \ ssv.dll O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - (AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910) - C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ AcroIEFavClient.dll O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - (AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D) - C: \ Program \ Google \ GoogleToolbarNotifier \ 4.1.805.4472 \ sw g.dll O2 - BHO: PDF-XChange Viewer SE-Plugin - (C5D07EB6-BBCE-4DAE-ACBB-D13A8D28CB1F) - C: \ Program \ Tracker Software \ PDF-XChange 4 Pro \ PDF-XChange PDF Viewer \ pdf-viewer \ PDFXCviewIEPlugin . dll O3 - Toolbar: Adobe PDF - (47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93) - C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ AcroIEFavClient.dll O3 - Toolbar: Contribute Toolbar - (517BDDE4-E3A7-4570-B21E-2B52B6139FC7) - C: \ Program Files \ Adobe \ / Adobe Contribute CS3/contributeieplugin.dll O4 - HKLM \ .. \ Run: [Gest] m "| \ ü O4 - HKLM \ .. \ Run: [NvCplDaemon] rundll32.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ NvCpl.dll, NvStartup O4 - HKLM \ .. \ Run: [nwiz] nwiz.exe / install O4 - HKLM \ .. \ Run: [SunJavaUpdateSched] "C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_07 \ bin \ jusched.exe" O4 - HKLM \ .. \ Run: [LogMeIn GUI] "C: \ Program Files \ LogMeIn \ x86 \ LogMeInSystray.exe" O4 - HKLM \ .. \ Run: [UltraMon] "C: \ Program Files \ UltraMon \ UltraMon.exe" / auto O4 - HKLM \ .. \ Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ Acrotray.exe" O4 - HKLM \ .. \ Run: [Adobe_ID0EYTHM] C: \ progra ~ 1 \ GEMENSAMMA ~ 1 \ Adobe \ ADOBEV ~ 1 \ Server \ bin \ VER SIO ~ 2.EXE O4 - HKLM \ .. \ Run: [NeroFilterCheck] C: \ Program Files \ Common Files \ Nero \ Lib \ NeroCheck.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [NBKeyScan] "C: \ Program \ Nero \ Nero8 \ Nero BackItUp \ NBKeyScan.exe" O4 - HKLM \ .. \ Run: [AVG8_TRAY] C: \ progra ~ 1 \ AVG \ AVG8 \ avgtray.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [NvMediaCenter] rundll32.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ NvMcTray.dll, NvTaskbarInit O4 - HKLM \ .. \ Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE O4 - HKLM \ .. \ Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE O4 - HKLM \ .. \ Run: [AlcWzrd] ALCWZRD.EXE O4 - HKLM \ .. \ Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE O4 - HKCU \ .. \ Run: [NVIDIA nTune] "C: \ Program Files \ NVIDIA Corporation \ nTune \ nTuneCmd.exe" klar O4 - HKCU \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe O4 - HKCU \ .. \ Run: [AlcoholAutomount] "C: \ Program Files \ Alcohol Soft \ Alcohol 120 \ axcmd.exe" / automount O4 - HKCU \ .. \ Run: [Google Update] "C: \ Documents and Settings \ mig \ Lokala inställningar \ Application Data \ Google \ Update \ GoogleUpdate.exe" / c O4 - HKUS \ S-1-5-19 \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User 'LOCAL SERVICE') O4 - HKUS \ S-1-5-19 \ .. \ Run: [vuzeparume] rundll32.exe "C: \ WINDOWS \ system32 \ lowumela.dll", S (User 'LOCAL SERVICE') O4 - HKUS \ S-1-5-20 \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User 'NETWORK SERVICE') O4 - HKUS \ S-1-5-18 \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User "SYSTEM") O4 - HKUS \. DEFAULT \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User 'Default user') O4 - Startup: Yahoo! Widgets.lnk = C: \ Program \ Yahoo! \ Manicker \ YahooWidgets.exe O8 - Extra sammanhang menyobjektet: Bifoga till befintlig PDF - res: / / C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ AcroIEFavClient.dll / AcroIEAppend.html O8 - Extra sammanhang menyobjektet: Convert link target to Adobe PDF - res: / / C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ AcroIEFavClient.dll / AcroIECapture.html O8 - Extra sammanhang menyobjektet: Konvertera länk målet att befintlig PDF - res: / / C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ AcroIEFavClient.dll / AcroIEAppend.html O8 - Extra sammanhang menyobjektet: Konvertera valda länkar till Adobe PDF - res: / / C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ AcroIEFavClient.dll / AcroIECaptureSelLinks.html O8 - Extra sammanhang menyobjektet: Konvertera valda länkar till befintlig PDF - res: / / C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ AcroIEFavClient.dll / AcroIEAppendSelLinks.html O8 - Extra sammanhang menyobjektet: Konvertera markering till Adobe PDF - res: / / C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ AcroIEFavClient.dll / AcroIECapture.html O8 - Extra sammanhang menyobjektet: Konvertera markering till befintlig PDF - res: / / C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ AcroIEFavClient.dll / AcroIEAppend.html O8 - Extra sammanhang menyobjektet: Konvertera till Adobe PDF - res: / / C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ AcroIEFavClient.dll / AcroIECapture.html O8 - Extra sammanhang menyobjektet: E & xportera till Microsoft Excel - res: / / C: \ progra ~ 1 \ mikro ~ 2 \ Office11 \ EXCEL.EXE/3000 Ø9 - Extra button: (inget namn) - (08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501) - C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_07 \ bin \ ssv.dll Ø9 - Extra 'Tools' MENUITEM: Sun Java Console - (08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501) - C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_07 \ bin \ ssv.dll Ø9 - Extra button: Research - (92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263) - C: \ progra ~ 1 \ mikro ~ 2 \ Office11 \ REFIEBAR.DLL Ø9 - Extra button: (inget namn) - (e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583) - C: \ WINDOWS \ Network Diagnostic \ xpnetdiag.exe Ø9 - Extra 'Tools' MENUITEM: @ xpsp3res.dll, -20001 - (e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583) - C: \ WINDOWS \ Network Diagnostic \ xpnetdiag.exe Ø9 - Extra button: Messenger - (FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683) - C: \ Program Files \ Messenger \ msmsgs.exe Ø9 - Extra 'Tools' MENUITEM: Windows Messenger - (FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683) - C: \ Program Files \ Messenger \ msmsgs.exe O16 - DPF: (30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab) (Installation Support) - C: \ Program \ Yahoo! \ Common \ Yinsthelper.dll O16 - DPF: (77E32299-629F-43C6-AB77-6A1E6D7663F6) (Groove Control) -- http://atv.disney.go.com/global/down.../OTOYAX29b.cab O18 - Protocol: linkscanner - (F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1) - C: \ Program Files \ AVG \ AVG8 \ avgpp.dll O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll C: \ WINDOWS \ system32 \ gevabovo.dll c: \ windows \ system32 \ logibeja.dll O23 - Service: Adobe Version Cue CS3 - Adobe Systems Incorporated - C: \ Program Files \ Common Files \ Adobe \ Adobe Version Cue CS3 \ Server \ bin \ VersionCueCS3.exe O23 - Service: AVG Free8 E-mail Scanner (avg8emc) - AVG Technologies CZ, sro - C: \ progra ~ 1 \ AVG \ AVG8 \ avgemc.exe O23 - Service: AVG Free8 Watchdog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, sro - C: \ progra ~ 1 \ AVG \ AVG8 \ avgwdsvc.exe O23 - Service: # # Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762 # # (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C: \ Program \ Bonjour \ mDNSResponder.exe O23 - Service: FAH @ F: + Downloads + långt 2 crack 2 + [RAZOR1911] [WEB SEED] FAR CRY 2 SPRICKA - REAL 100% fullt genomfört + FAH.exe - okänd ägare - C: \ WINDOWS \ O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd - C: \ Program Files \ Common Files \ Macrovision Shared \ FLEXnet Publisher \ FNPLicensingService.exe O23 - Service: Gest Service for program management. (Gest Service) - Unknown ägaren - C: \ Program \ GIGABYTE \ EnergySaver \ GSvr.exe O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C: \ Program Files \ Google \ Common \ Google Updater \ GoogleUpdaterService.exe O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C: \ Program Files \ Common Files \ InstallShield \ Driver \ 11 \ Intel 32 \ IDriverT.exe O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG - C: \ Program \ Nero \ Nero8 \ Nero BackItUp \ NBService.exe O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C: \ Program Files \ Common Files \ Nero \ Lib \ NMIndexingService.exe O23 - Service: nTune Service (nTuneService) - NVIDIA - C: \ Program \ NVIDIA Corporation \ nTune \ nTuneService.exe O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C: \ WINDOWS \ system32 \ nvsvc32.exe O23 - Service: PnkBstrA - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ PnkBstrA.exe O23 - Service: PnkBstrB - okänd ägare - C: \ WINDOWS \ system32 \ PnkBstrB.exe O23 - Service: StarWind AE Service (StarWindServiceAE) - Rocket Division Software - C: \ Program Files \ Alcohol Soft \ Alcohol 120 \ StarWind \ StarWindServiceAE.exe -- End of file - 10749 bytes |
|
| |||
| |||
| Ser bättre men det finns fortfarande vissa sabotageprogram slutat att rengöra. Avinstallera alla sprickor / warez nu tack. Det är inte bra att rengöra malware när det nästan är 100% sannolikt att sabotageprogram kom från en av dem. Öppna HijackThis och välj Gör ett system scan bara sedan placera en bock intill: - O2 - BHO: (inget namn) - (24e9d28a-8ed5-4d92-9642-2fba5c8cacd9) - C: \ WINDOWS \ system32 \ jabupogu.dll (fil saknas) - O4 - HKLM \ .. \ Run: [Gest] m "| \ ü - O4 - HKLM \ .. \ Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE - O4 - HKUS \ S-1-5-19 \ .. \ Run: [vuzeparume] rundll32.exe \ "C: \ WINDOWS \ system32 \ lowumela.dll \", s (User \ 'LOKAL SERVICE \ ") - O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll C: \ WINDOWS \ system32 \ gevabovo.dll c: \ windows \ system32 \ logibeja.dll - O23 - Service: FAH @ F: + Downloads + långt 2 crack 2 + [RAZOR1911] [WEB SEED] FAR CRY 2 SPRICKA - REAL 100% fullt genomfört + FAH.exe - okänd ägare - C: \ WINDOWS \ Stäng alla fönster förutom HijackThis och klicka Fix kontrolleras. ---------- Obs! nedanstående instruktioner skapades speciellt för den här användaren. Om du inte är här, INTE Följ dessa anvisningar, eftersom de kan skada fungerar systemet Gå till Start> Kör och typ notepad.exe klicka på OK Kopiera och klistra in följande i Anteckningar och spara som fixme.reg till Din Desktop Kod: REGEDIT4 [HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Run] "Gest" =- "Alcmtr" =- Se till att du berättar för mig om du får ett framgångsrikt budskap om att den ovan i registret. Om du inte får en framgång budskap, det fungerade inte. Radera fixme.reg från skrivbordet. ---------- Hämta ATF Cleaner av Atribune och spara den på skrivbordet. Alternate Hämta länken Windows Vista-användare: ATF-Cleaner måste Kör som administratör Dubbelklicka ATF-Cleaner.exe att köra programmet. Markera rutorna till vänster om:
Klicka nu på Empty Selected När du får Utfärdad Rengöring meddelandet, klicka på OK Firefox användare klickar Firefox på menyraden Klicka på Välj Alla, Klicka på Tom Obs! Om du vill behålla dina sparade lösenord klicka Nej på prompten. Opera användare klickar Opera på menyraden Klicka på Välj Alla, Klicka på Tom Obs! Om du vill behålla dina sparade lösenord klicka Nej på prompten Viktigt: Starta om datorn innan du fortsätter. Observera att ditt system kommer att gå långsammare för en omstart eller två efter att ha använt detta verktyg så inte panik ---------- Ladda ner ComboFix © by subs från en av nedanstående länkar. Var noga med början spara det till Desktop. Länk # 1 Länk # 2 ** Observera: Det är viktigt att det sparas direkt på skrivbordet Stäng alla öppna webbläsare. (Firefox, Internet Explorer, etc.) innan du startar ComboFix. Tillfälligt inaktivera din antivirus, Och varje AntiSpyware realtid skydd innan utför en genomsökning. Klicka denna länk vill se en lista över säkerhetsprogram som bör funktionshindrade och hur man kan inaktivera dem. Dubbelklicka combofix.exe & följ anvisningarna. För Windows XP Systems installera Återställningskonsolen: - Om du använder Windows XP och inte redan har Återställningskonsolen installerat kan du se din Internet-anslutning är aktiv (om möjligt) och klicka Ja. - Om av någon anledning Internet fungerar inte klicka Nej. -- Om du inte använder Windows XP, du kommer inte att bli ombedd. - När du uppmanas att acceptera licensavtalet klickar du OK. - Acceptera Microsofts EULA (Klicka Ja). - När du säger att RC är korrekt installerad klicka JA att fortsätta söka efter malware. När du är klar ComboFix kommer att lägga fram en logga åt dig. Post den ComboFix log och en ny HijackThis log i ditt nästa svar. Viktigt: Don't mouseclick ComboFix fönster medan det körs. Det kan orsaka att stanna. Tänk på att åter aktivera ditt antivirus-och antispionprogram skydd när ComboFix är klar. |
|
| |||
| |||
| Jag har lagt till koden på min registret. Jag har också precis aktiverat mitt AVG och den sa att det upptäcks trojansk häst "SHeur2.CWU" på öppna. Detta ligger på C: \ System Volume Information \ _restore (437C89B8-7BDE-4F8B-A154-0070B533E200) \ RP137 \ A009106.dll. Jag har också tagit bort några av mina krackade program som jag inte använder. En av dem som jag tog inte bort var Far Cry 2. Jag har märkt att i loggarna, detta spel dyker upp ganska ofta. Skulle detta spel kan bidra till problemet? Slutligen, för HijackThis-loggar, hur vet du vad du ska ta bort? Vill du bara ta bort de objekt som inte ser riktigt, eller finns det en mer systematisk strategi för det? ________________________________ ComboFix 08-11-21.05 - mig 2008-11-22 8:12:31.1 - NTFSx86 Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600.3.1252.1.1033.18.2252 [GMT -8:00] Running from: C: \ Documents and Settings \ mig \ Desktop \ ComboFix.exe . ((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Andra Strykningar ))))))))) )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) . c: \ windows \ system32 \ aporanuz.ini c: \ windows \ system32 \ ifizaben.ini . ((((((((((((((((((((((((( Files Created från 2008-10-22 till 2008-11-22 ))))))))))) )))))))))))))))))))) . 2008-11-21 19:21. 2008-11-21 19:21 <DIR> d -------- C: \ Program Files \ Trend Micro 2008-11-21 19:03. 2008-11-21 19:03 <DIR> d -------- C: \ Program Files \ Malwarebytes' Anti-Malware 2008-11-21 19:03. 2008-11-21 19:03 <DIR> d -------- C: \ Documents and Settings \ Jag \ Application Data \ Malwarebytes 2008-11-21 19:03. 2008-11-21 19:03 <DIR> d -------- C: \ Documents and Settings \ All Users \ Application Data \ Malwarebytes 2008-11-21 19:03. 2008-10-22 16:10 38.496 - a ------ C: \ Windows \ system32 \ drivers \ mbamswissarmy.sys 2008-11-21 19:03. 2008-10-22 16:10 15.504 - a ------ C: \ Windows \ system32 \ drivers \ mbam.sys 2008-11-21 08:25. 2008-11-21 08:25 69 - a ------ C: \ Windows \ NeroDigital.ini 2008-11-21 08:24. 2008-11-21 08:25 3.532 - a ------ C: \ drmHeader.bin 2008-11-20 06:34. 2008-11-20 06:34 <DIR> d -------- C: \ Documents and Settings \ Jag \ Application Data \ Leadertech 2008-11-17 22:31. 2008-11-17 22:31 <DIR> d -------- C: \ Program Files \ MSECache 2008-11-13 20:26. 2008-08-07 11:38 9.728 - a ------ C: \ Windows \ system32 \ RtNicProp32.dll 2008-11-13 07:17. 2008-09-04 09:15 1.106.944 ----- c --- C: \ Windows \ system32 \ dllcache \ Msxml3.dll 2008-11-13 07:17. 2008-10-24 03:21 455.296 ----- c --- C: \ Windows \ system32 \ dllcache \ mrxsmb.sys 2008-11-11 07:22. 2008-11-11 07:22 <DIR> d -------- C: \ Program Files \ Belarc 2008-11-11 07:22. 2008-02-27 13:49 3.840 - ett ------ c: \ windows \ system32 \ drivers \ BANTExt.sys 2008-11-09 08:13. 2008-11-09 08:13 <DIR> d -------- C: \ Program Files \ Virtools 2008-11-06 22:31. 2007-12-03 02:10 644.400 - en ------ c: \ windows \ system32 \ MSCOMCT2.OCX 2008-11-06 20:58. 2008-11-06 20:58 <DIR> d -------- C: \ Documents and Settings \ All Users \ Application Data \ Fallout3 2008-11-06 20:57. 2008-11-06 20:57 <DIR> d -------- C: \ Program Files \ MSBuild 2008-11-06 20:55. 2008-11-06 20:55 <DIR> d -------- C: \ Windows \ system32 \ XPSViewer 2008-11-06 20:55. 2008-11-06 20:55 <DIR> d -------- C: \ Program Files \ Reference Assemblies 2008-11-06 20:54. 2008-11-06 20:54 <DIR> d -------- C: \ Windows \ system32 \ xlive 2008-11-06 20:54. 2006-06-29 13:07 14,048 --------- C: \ Windows \ system32 \ spmsg2.dll 2008-11-05 07:49. 2008-11-22 07:51 <DIR> d -------- C: \ Windows \ system32 \ drivers \ Avg 2008-11-05 07:49. 2008-11-05 07:49 <DIR> d -------- C: \ Program Files \ AVG 2008-11-05 07:49. 2008-11-05 07:49 97.928 - a ------ C: \ Windows \ system32 \ drivers \ avgldx86.sys 2008-11-05 07:49. 2008-11-05 07:49 76.040 - a ------ C: \ Windows \ system32 \ drivers \ avgtdix.sys 2008-11-05 07:49. 2008-11-05 07:49 10.520 - a ------ C: \ Windows \ system32 \ avgrsstx.dll 2008-11-03 09:40. 2008-11-05 07:44 <DIR> d -------- C: \ Documents and Settings \ LogMeInRemoteUser 2008-10-29 07:59. 2008-10-29 07:59 <DIR> d -------- C: \ Program Files \ Microsoft Silverlight 2008-10-23 21:08. 2008-10-15 08:34 337,408 ----- c --- C: \ Windows \ system32 \ dllcache \ Netapi32.dll 2008-10-22 10:07. 2008-10-22 10:07 <DIR> d -------- C: \ Windows \. Jagex_cache_32 2008-10-22 10:07. 2008-10-22 10:08 30 - a ------ C: \ Documents and Settings \ mig \ jagex_runescape_preferences.dat . (((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Find3M Report )))))))) )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) . 2008-11-22 16:15 16.608 ---- aw C: \ Windows \ gdrv.sys 2008-11-22 04:36 183.112 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ PnkBstrB.exe 2008-11-22 04:36 138.184 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ drivers \ PnkBstrK.sys 2008-11-21 23:39 --------- d ----- WC: \ Documents and Settings \ Jag \ Application Data \ uTorrent 2008-11-21 18:44 66.872 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ PnkBstrA.exe 2008-11-21 16:12 --------- d ----- WC: \ Documents and Settings \ All Users \ Application Data \ Google Updater 2008-11-16 08:35 --------- d ----- WC: \ Program \ LogMeIn 2008-11-14 04:25 319.488 ---- aw C: \ Windows \ HideWin.exe 2008-11-07 06:31 --------- d - h - WC: \ Program \ InstallShield Installation Information 2008-11-07 06:30 --------- d ----- WC: \ Program \ Google 2008-11-05 15:49 --------- d ----- WC: \ Documents and Settings \ All Users \ Application Data \ avg8 2008-11-03 15:05 87.352 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ LMIinit.dll 2008-11-03 15:05 83.288 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ LMIRfsClientNP.dll 2008-11-03 15:05 47.640 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ drivers \ LMIRfsDriver.sys 2008-11-03 15:05 28.984 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ LMIport.dll 2008-11-03 15:05 23.736 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ lmimirr.dll 2008-11-03 15:05 10.040 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ lmimirr2.dll 2008-10-29 10:02 --------- d ----- WC: \ Program \ Microsoft Works 2008-10-25 06:17 --------- d --- aw C: \ Documents and Settings \ All Users \ Application Data \ TEMP 2008-10-24 11:21 455.296 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ drivers \ mrxsmb.sys 2008-10-20 05:28 --------- d ----- WC: \ Documents and Settings \ All Users \ Application Data \ FLEXnet 2008-10-19 22:44 --------- d ----- WC: \ Documents and Settings \ All Users \ Application Data \ Ubisoft 2008-10-18 01:48 5.554 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ ealregsnapshot1.reg 2008-10-18 01:48 --------- d ----- WC: \ Program \ Electronic Arts 2008-10-17 09:16 --------- d ----- WC: \ Program \ Windows Live 2008-10-17 08:58 --------- d ----- WC: \ Documents and Settings \ All Users \ Application Data \ WLInstaller 2008-10-17 08:57 --------- dcsh - WC: \ Program Files \ Common Files \ WindowsLiveInstaller 2008-10-16 22:13 202.776 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ wuweb.dll 2008-10-16 22:13 1.809.944 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ wuaueng.dll 2008-10-16 22:12 561.688 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ wuapi.dll 2008-10-16 22:12 323.608 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ wucltui.dll 2008-10-16 22:09 92.696 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ cdm.dll 2008-10-16 22:09 51.224 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ wuauclt.exe 2008-10-16 22:09 43.544 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ wups2.dll 2008-10-16 22:08 34.328 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ wups.dll 2008-10-16 22:06 268.648 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ mucltui.dll 2008-10-16 22:06 208.744 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ muweb.dll 2008-10-14 02:05 --------- d ----- WC: \ Documents and Settings \ All Users \ Application Data \ nView_Profiles 2008-10-14 02:03 --------- d ----- WC: \ Program Files \ Common Files \ Wise Installation Wizard 2008-10-14 02:03 --------- d ----- WC: \ Program \ AGEIA Technologies 2008-10-13 16:13 --------- d ----- WC: \ Program \ SystemRequirementsLab 2008-10-13 16:13 --------- d ----- WC: \ Documents and Settings \ Jag \ Application Data \ SystemRequirementsLab 2008-10-09 05:12 --------- d ----- WC: \ Documents and Settings \ Jag \ Application Data \ Nero 2008-10-09 05:11 --------- d ----- WC: \ Program Files \ Common Files \ Nero 2008-10-09 05:10 --------- d ----- WC: \ Program \ Nero 2008-10-09 05:10 --------- d ----- WC: \ Documents and Settings \ All Users \ Application Data \ Nero 2008-10-09 04:34 --------- d ----- WC: \ Program Files \ Common Files \ Autodesk Shared 2008-10-09 04:34 --------- d ----- WC: \ Program Files \ Common Files \ Alias Shared 2008-10-09 04:33 6.656 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ haspvdd.dll 2008-10-09 04:33 47.616 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ drivers \ Haspnt.sys 2008-10-09 04:32 --------- d ----- WC: \ Program \ Autodesk 2008-10-05 06:52 94.208 ---- aw C: \ Windows \ ScUnin.exe 2008-10-01 00:43 1.286.152 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ Msxml4.dll 2008-09-27 06:16 --------- d ----- WC: \ Program \ 3DGroove 2008-09-22 05:57 --------- d ----- WC: \ Program \ Keyclone 2008-09-19 00:32 4 - sh - r C: \ WINOS.SYS 2008-09-17 16:55 453.152 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ nvudisp.exe 2008-09-17 04:27 453.152 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ NVUNINST.EXE 2008-09-16 04:35 107.888 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ CmdLineExt.dll 2008-09-15 12:12 1,846,400 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ Win32k.sys 2008-09-10 01:14 1.307.648 ------ wc: \ windows \ system32 \ Msxml6.dll 2008-09-04 17:15 1.106.944 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ Msxml3.dll 2008-09-04 16:31 288.024 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ PhysXCplUI.exe 2008-08-29 15:57 70.936 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ PhysXLoader.dll 2008-08-26 07:24 826.368 ---- aw C: \ Windows \ system32 \ wininet.dll 2008-08-21 04:00 22.328 ---- aw C: \ Documents and Settings \ Jag \ Application Data \ PnkBstrK.sys . ((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Reg Loading Points )))))))))) )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) . . * Not * tomma poster & legit default poster visas inte REGEDIT4 [HKEY_CURRENT_USER \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ Curre ntVersion \ Run] "NVIDIA nTune" = "C: \ Program Files \ NVIDIA Corporation \ nTune \ nTuneCmd.exe" [2007-09-04 81920] "Ctfmon.exe" = "c: \ windows \ system32 \ Ctfmon.exe" [2008-04-14 15360] "AlcoholAutomount" = "C: \ Program Files \ Alcohol Soft \ Alcohol 120 \ axcmd.exe" [2007-07-02 220544] "Google Update" = "C: \ Documents and Settings \ mig \ Lokala inställningar \ Application Data \ Google \ Update \ GoogleUpdate.exe" [2008-10-11 133104] [HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ Curr entVersion \ Run] "NvCplDaemon" = "c: \ windows \ system32 \ NvCpl.dll" [2008-10-07 13574144] "SunJavaUpdateSched" = "C: \ Program Files \ Java \ jre1.6.0_07 \ bin \ jusched.exe" [2008-06-10 144784] "LogMeIn GUI" = "C: \ Program Files \ LogMeIn \ x86 \ LogMeInSystray.exe" [2008-02-28 63048] "UltraMon" = "C: \ Program Files \ UltraMon \ UltraMon.exe" [2007-12-16 693536] "Acrobat Assistant 8.0" = "C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ Acrotray.exe" [2008-01-11 623992] "Adobe_ID0EYTHM" = "c: \ progra ~ 1 \ GEMENSAMMA ~ 1 \ Adobe \ ADOBE V ~ 1 \ Server \ bin \ version ~ 2.EXE" [2007-03-20 1884160] "NeroFilterCheck" = "C: \ Program Files \ Common Files \ Nero \ Lib \ NeroCheck.exe" [2007-03-01 153136] "NBKeyScan" = "C: \ Program Files \ Nero \ Nero8 \ Nero BackItUp \ NBKeyScan.exe" [2007-12-03 2213160] "AVG8_TRAY" = "c: \ progra ~ 1 \ AVG \ AVG8 \ avgtray.exe" [2008-11-05 1234712] "NvMediaCenter" = "c: \ windows \ system32 \ NvMcTray. Dll" [2008-10-07 86016] "nwiz" = "nwiz.exe" [2008-10-07 C: \ Windows \ system32 \ nwiz.exe] "RTHDCPL" = "RTHDCPL.EXE" [2008-07-23 C: \ Windows \ RTHDCPL.exe] "SoundMan" = "SOUNDMAN.EXE" [2008-06-18 C: \ Windows \ SoundMan.exe] "AlcWzrd" = "ALCWZRD.EXE" [2008-06-19 C: \ Windows \ alcwzrd.exe] [HKEY_USERS \. DEFAULT \ Software \ Microsoft \ Windows \ Cur rentVersion \ Run] "Ctfmon.exe" = "c: \ windows \ system32 \ Ctfmon.exe" [2008-04-14 15360] c: \ Documents and Settings \ mig \ Start-meny \ Program \ Autostart \ Yahoo! Widgets.lnk - C: \ Program Files \ Yahoo! \ Manicker \ YahooWidgets.exe [2008-03-18 4742184] [HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Winlogon \ anmäla \ LMIinit] 2008-11-03 07:05 87352 c: \ windows \ system32 \ LMIinit.dll [HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ drivers32] "msacm.ac3filter" = ac3filter.acm "VAKT" = snti386.dll [HKLM \ ~ \ startupfolder \ C: ^ Documents and Settings ^ mig ^ Start-meny ^ Program ^ Autostart ^ Adobe Media Player.lnk] path = C: \ Documents and Settings \ mig \ Start-meny \ Program \ Autostart \ Adobe Media Player.lnk backup = C: \ Windows \ PSS \ Adobe Media Player.lnkStartup [HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Shared Tools \ msconfig \ startupreg \ IndxStoreSvr_ (79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA)] - a ------ 2007-12-13 18:10 1688872 C: \ Program Files \ Common Files \ Nero \ Lib \ NMIndexStoreSvr.exe [HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Security Center] "UpdatesDisableNotify" = dword: 00000001 [HKLM \ ~ \ Services \ SharedAccess \ Parameters \ firewallpo licy \ standardprofile \ AuthorizedApplications \ List] "% windir% \ \ system32 \ \ sessmgr.exe" = "% windir% \ \ Network Diagnostic \ \ xpnetdiag.exe" = "c: \ \ Program Files \ \ uTorrent \ \ uTorrent.exe" = "G: \ \ Spel \ \ Sierra \ \ FEARCombat \ \ fpupdate.exe" = "G: \ \ Spel \ \ Sierra \ \ FEARCombat \ \ FEARMP.exe" = "c: \ \ WINDOWS \ \ system32 \ \ PnkBstrA.exe" = "c: \ \ WINDOWS \ \ system32 \ \ PnkBstrB.exe" = "c: \ \ Program Files \ \ Opera \ \ opera.exe" = "c: \ \ Program \ \ Bonjour \ \ mDNSResponder.exe" = "c: \ \ Program Files \ Common Files \ Adobe \ \ Adobe Version Cue CS3 \ Server \ bin \ \ VersionCueCS3.exe" = "c: \ \ Program \ \ GIGABYTE \ \ EnergySaver \ \ run.exe" = "c: \ \ Program \ \ Sony \ \ Station \ \ LaunchPad \ \ LaunchPad.exe" = "c: \ \ Program Files \ \ Keyclone \ \ keyclone.exe" = "c: \ \ Program \ \ Autodesk \ \ Maya8.5 \ \ bin \ \ maya.exe" = "G: \ \ Spel \ \ Battlefield2 \ \ BF2.exe" = "c: \ \ Program Files \ \ Windows Live \ \ Messenger \ \ msnmsgr.exe" = "c: \ \ Program Files \ \ Windows Live \ \ Messenger \ \ livecall.exe" = "c: \ \ Program Files \ \ Electronic Arts \ \ EADM \ \ Core.exe" = "G: \ \ Spel \ \ FarCry2 \ \ Far Cry 2 \ \ bin \ \ FarCry2.exe" = "G: \ \ Spel \ \ FarCry2 \ \ Far Cry 2 \ \ bin \ \ FC2Launcher.exe" = "G: \ \ Spel \ \ FarCry2 \ \ Far Cry 2 \ \ bin \ \ FC2Editor.exe" = "c: \ \ Program Files \ \ AVG \ AVG8 \ \ avgemc.exe" = "c: \ \ Program Files \ \ AVG \ AVG8 \ \ avgupd.exe" = [HKLM \ ~ \ Services \ SharedAccess \ Parameters \ firewallpo licy \ standardprofile \ GloballyOpenPorts \ List] "3703: TCP" = 3703: TCP: Adobe Version Cue CS3 Server "3704: TCP" = 3704: TCP: Adobe Version Cue CS3 Server "50900: TCP" = 50900: TCP: Adobe Version Cue CS3 Server "50901: TCP" = 50901: TCP: Adobe Version Cue CS3 Server R1 AvgLdx86; AVG Free AVI Loader Driver x86, c: \ windows \ system32 \ Drivers \ avgldx86.sys [2008-11-05 97928] R2 avg8emc, AVG Free8 E-mail Scanner, c: \ progra ~ 1 \ AVG \ AVG8 \ avgemc.exe [2008-11-05 875288] R2 avg8wd, AVG Free8 Watchdog, c: \ progra ~ 1 \ AVG \ AVG8 \ avgwdsvc.exe [2008-11-05 231704] R2 AvgTdiX, AVG Free8 Network Redirector, c: \ windows \ system32 \ Drivers \ avgtdix.sys [2008-11-05 76040] R2 Gest Service; Gest Service for program management. "C: \ Program Files \ GIGABYTE \ EnergySaver \ GSvr.exe" [2008-08-16 80392] R2 LMIInfo; LogMeIn Kernel Information Provider; \? \ C: \ Program Files \ LogMeIn \ x86 \ RaInfo.sys [2008-02-28 12856] R2 LMIRfsDriver; LogMeIn Remote File System Driver; \? \ C: \ windows \ system32 \ drivers \ LMIRfsDrive r.sys [2008-08-17 47640] R2 UltraMonUtility; UltraMon Utility Driver; \? \ C: \ Program Files \ Common Files \ Realtime Soft \ UltraMonMirrorDrv \ x32 \ UltraMonUtility.sys [2006-09-24 11776] R3 UltraMonMirror; UltraMonMirror, c: \ windows \ system32 \ drivers \ UltraMonMirror.sys [2006-09-24 3584] S4 LMIRfsClientNP; LMIRfsClientNP, [] . Innehållet i "Schemalagda aktiviteter" mapp 2008-11-22 C: \ Windows \ Tasks \ GoogleUpdateTaskUser.job - C: \ Documents and Settings \ mig \ Lokala inställningar \ Application Data \ Google \ Update \ GoogleUpdate.exe [2008-10-11 09:30] . . ------- Supplementary Scan ------- . FireFox -: Profile - C: \ Documents and Settings \ Jag \ Application Data \ Mozilla \ Firefox \ Profiles \ c4mu9u23.default \ FF -: plugin - C: \ Documents and Settings \ mig \ Lokala inställningar \ Application Data \ Google \ Update \ 1.2.131.27 \ npGoogleOneClick6.dl l FF -: plugin - C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ browser \ nppdf32.dll FF -: plugin - C: \ Program Files \ DivX \ DivX Content Uploader \ npUpload.dll FF -: plugin - C: \ Program Files \ Google \ Google Updater \ 2.4.1368.5602 \ npCIDetect13.dll FF -: plugin - C: \ Program Files \ Microsoft Silverlight \ 2.0.31005.0 \ npctrl.dll FF -: plugin - C: \ Program Files \ Mozilla Firefox \ plugins \ npyaxmpb.dll FF -: plugin - C: \ Program Files \ Virtools \ 3D Life Player \ npvirtools.dll . ************************************************** ************************ CatchMe 0.3.1367 W2K/XP/Vista - rootkit / stealth malware detector av Gmer, http://www.gmer.net Rootkit scan 2008-11-22 08:15:19 Windows 5.1.2600 Service Pack 3 NTFS scanning dolda processer ... scanning dold autostart poster ... scanning dolda filer ... c: \ windows \ TEMP \ 828cd72f-2f04-46ff-bcad-0e3d727a9909.tmp 0 bytes scan completed successfully dolda filer: 1 ************************************************** ************************ "ServiceDll" = "c: \ windows \ system32 \ es.dll" [HKEY_LOCAL_MACHINE \ System \ ControlSet001 \ Services \ F AH @ F: + Downloads + långt 2 crack 2 + [RAZOR1911] [WEB SEED] FAR CRY 2 SPRICKA - REAL 100% fullt genomfört + FAH.exe] "ImagePath" = "F: \ Downloads \ långt 2 crack 2 \ [RAZOR1911] [WEB SEED] FAR CRY 2 SPRICKA - REAL 100% fullt genomfört \ FAH.exe-svcstart " [HKEY_LOCAL_MACHINE \ System \ ControlSet001 \ Services \ F AH @ F: + Downloads + långt 2 crack 2 + [RAZOR1911] [WEB SEED] FAR CRY 2 SPRICKA - REAL 100% fullt genomfört + FAH.exe] "ImagePath" = "F: \ Downloads \ långt 2 crack 2 \ . ------------------------ Andra pågående processer ----------------------- -- . C: \ Program Files \ LogMeIn \ x86 \ LMIGuardian.exe c: \ windows \ system32 \ rundll32.exe C: \ Program Files \ Bonjour \ mDNSResponder.exe C: \ Program Files \ Google \ Common \ Google Updater \ GoogleUpdaterService.exe C: \ Program Files \ UltraMon \ UltraMonTaskbar.exe C: \ Program Files \ Common Files \ Microsoft Shared \ VS7DEBUG \ MDM.EXE C: \ Program Files \ Nero \ Nero8 \ Nero BackItUp \ NBService.exe c: \ progra ~ 1 \ AVG \ AVG8 \ avgrsx.exe C: \ Program Files \ NVIDIA Corporation \ nTune \ nTuneService.exe c: \ windows \ system32 \ nvsvc32.exe c: \ windows \ system32 \ PnkBstrA.exe C: \ Program Files \ Alcohol Soft \ Alcohol 120 \ StarWind \ StarWindServiceAE.exe c: \ windows \ system32 \ wdfmgr.exe C: \ Program Files \ Common Files \ Macrovision Shared \ FLEXnet Publisher \ FNPLicensingService.exe . ************************************************** ************************ . Slutförande temne: 2008-11-22 8:18:54 - machine var rebooted [jag] ComboFix-karantän-files.txt 2008-11-22 16:18:50 Pre-Run: 75917185024 bytes gratis Post-Run: 76165115904 bytes gratis 252 --- EOF --- 2008-11-19 11:01:01 _______________________________________________ Loggfil av Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan sparas på 8:51:17 AM, den 22/11/2008 Plattform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16735) Boot mode: Normal Kör processer: C: \ WINDOWS \ System32 \ Smss.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Winlogon.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ services.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Lsass.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Svchost.exe C: \ WINDOWS \ System32 \ Svchost.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Spoolsv.exe C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_07 \ bin \ jusched.exe C: \ Program Files \ LogMeIn \ x86 \ LogMeInSystray.exe C: \ Program Files \ UltraMon \ UltraMon.exe C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ Acrotray.exe C: \ Program Files \ LogMeIn \ x86 \ LMIGuardian.exe C: \ progra ~ 1 \ AVG \ AVG8 \ avgtray.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ rundll32.exe C: \ WINDOWS \ RTHDCPL.EXE C: \ WINDOWS \ SOUNDMAN.EXE C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe C: \ progra ~ 1 \ AVG \ AVG8 \ avgwdsvc.exe C: \ Documents and Settings \ mig \ Lokala inställningar \ Application Data \ Google \ Update \ GoogleUpdate.exe C: \ Program \ Yahoo! \ Manicker \ YahooWidgets.exe C: \ Program Files \ Bonjour \ mDNSResponder.exe C: \ Program \ GIGABYTE \ EnergySaver \ GSvr.exe C: \ Program Files \ Google \ Common \ Google Updater \ GoogleUpdaterService.exe C: \ Program Files \ UltraMon \ UltraMonTaskbar.exe C: \ Program \ Delade filer \ Microsoft Shared \ VS7DEBUG \ MDM.EXE C: \ Program \ Nero \ Nero8 \ Nero BackItUp \ NBService.exe C: \ progra ~ 1 \ AVG \ AVG8 \ avgrsx.exe C: \ Program Files \ NVIDIA Corporation \ nTune \ nTuneService.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ nvsvc32.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ PnkBstrA.exe C: \ Program Files \ Alcohol Soft \ Alcohol 120 \ StarWind \ StarWindServiceAE.exe C: \ Program \ Yahoo! \ Manicker \ YahooWidgets.exe C: \ progra ~ 1 \ AVG \ AVG8 \ avgemc.exe C: \ Program Files \ Common Files \ Macrovision Shared \ FLEXnet Publisher \ FNPLicensingService.exe C: \ WINDOWS \ System32 \ Svchost.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ wuauclt.exe C: \ WINDOWS \ explorer.exe C: \ Program \ Yahoo! \ Manicker \ YahooWidgets.exe C: \ Program \ Mozilla Firefox \ firefox.exe C: \ Program Files \ Trend Micro \ HijackThis \ HijackThis.exe R1 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R1 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKCU \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Int ernet Settings, ProxyOverride = *. lokala O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - (06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3) - C: \ Program Files \ Common Files \ Adobe \ Acrobat \ ActiveX \ AcroIEHelper.dll O2 - BHO: ContributeBHO Class - (074C1DC5-9320-4A9A-947D-C042949C6216) - C: \ Program Files \ Adobe \ / Adobe Contribute CS3/contributeieplugin.dll O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - (3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0) - C: \ Program Files \ AVG \ AVG8 \ avgssie.dll O2 - BHO: SSVHelper Class - (761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43) - C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_07 \ bin \ ssv.dll O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - (AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910) - C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ AcroIEFavClient.dll O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - (AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D) - C: \ Program \ Google \ GoogleToolbarNotifier \ 4.1.805.4472 \ sw g.dll O2 - BHO: PDF-XChange Viewer SE-Plugin - (C5D07EB6-BBCE-4DAE-ACBB-D13A8D28CB1F) - C: \ Program \ Tracker Software \ PDF-XChange 4 Pro \ PDF-XChange PDF Viewer \ pdf-viewer \ PDFXCviewIEPlugin . dll O3 - Toolbar: Adobe PDF - (47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93) - C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ AcroIEFavClient.dll O3 - Toolbar: Contribute Toolbar - (517BDDE4-E3A7-4570-B21E-2B52B6139FC7) - C: \ Program Files \ Adobe \ / Adobe Contribute CS3/contributeieplugin.dll O4 - HKLM \ .. \ Run: [NvCplDaemon] rundll32.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ NvCpl.dll, NvStartup O4 - HKLM \ .. \ Run: [nwiz] nwiz.exe / install O4 - HKLM \ .. \ Run: [SunJavaUpdateSched] "C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_07 \ bin \ jusched.exe" O4 - HKLM \ .. \ Run: [LogMeIn GUI] "C: \ Program Files \ LogMeIn \ x86 \ LogMeInSystray.exe" O4 - HKLM \ .. \ Run: [UltraMon] "C: \ Program Files \ UltraMon \ UltraMon.exe" / auto O4 - HKLM \ .. \ Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ Acrotray.exe" O4 - HKLM \ .. \ Run: [Adobe_ID0EYTHM] C: \ progra ~ 1 \ GEMENSAMMA ~ 1 \ Adobe \ ADOBEV ~ 1 \ Server \ bin \ VER SIO ~ 2.EXE O4 - HKLM \ .. \ Run: [NeroFilterCheck] C: \ Program Files \ Common Files \ Nero \ Lib \ NeroCheck.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [NBKeyScan] "C: \ Program \ Nero \ Nero8 \ Nero BackItUp \ NBKeyScan.exe" O4 - HKLM \ .. \ Run: [AVG8_TRAY] C: \ progra ~ 1 \ AVG \ AVG8 \ avgtray.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [NvMediaCenter] rundll32.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ NvMcTray.dll, NvTaskbarInit O4 - HKLM \ .. \ Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE O4 - HKLM \ .. \ Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE O4 - HKLM \ .. \ Run: [AlcWzrd] ALCWZRD.EXE O4 - HKCU \ .. \ Run: [NVIDIA nTune] "C: \ Program Files \ NVIDIA Corporation \ nTune \ nTuneCmd.exe" klar O4 - HKCU \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe O4 - HKCU \ .. \ Run: [AlcoholAutomount] "C: \ Program Files \ Alcohol Soft \ Alcohol 120 \ axcmd.exe" / automount O4 - HKCU \ .. \ Run: [Google Update] "C: \ Documents and Settings \ mig \ Lokala inställningar \ Application Data \ Google \ Update \ GoogleUpdate.exe" / c O4 - HKUS \ S-1-5-18 \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User "SYSTEM") O4 - HKUS \. DEFAULT \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User 'Default user') O4 - Startup: Yahoo! Widgets.lnk = C: \ Program \ Yahoo! \ Manicker \ YahooWidgets.exe O8 - Extra sammanhang menyobjektet: Bifoga till befintlig PDF - res: / / C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ AcroIEFavClient.dll / AcroIEAppend.html O8 - Extra sammanhang menyobjektet: Convert link target to Adobe PDF - res: / / C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ AcroIEFavClient.dll / AcroIECapture.html O8 - Extra sammanhang menyobjektet: Konvertera länk målet att befintlig PDF - res: / / C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ AcroIEFavClient.dll / AcroIEAppend.html O8 - Extra sammanhang menyobjektet: Konvertera valda länkar till Adobe PDF - res: / / C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ AcroIEFavClient.dll / AcroIECaptureSelLinks.html O8 - Extra sammanhang menyobjektet: Konvertera valda länkar till befintlig PDF - res: / / C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ AcroIEFavClient.dll / AcroIEAppendSelLinks.html O8 - Extra sammanhang menyobjektet: Konvertera markering till Adobe PDF - res: / / C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ AcroIEFavClient.dll / AcroIECapture.html O8 - Extra sammanhang menyobjektet: Konvertera markering till befintlig PDF - res: / / C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ AcroIEFavClient.dll / AcroIEAppend.html O8 - Extra sammanhang menyobjektet: Konvertera till Adobe PDF - res: / / C: \ Program Files \ Adobe \ Acrobat 8.0 \ Acrobat \ AcroIEFavClient.dll / AcroIECapture.html O8 - Extra sammanhang menyobjektet: E & xportera till Microsoft Excel - res: / / C: \ progra ~ 1 \ mikro ~ 2 \ Office11 \ EXCEL.EXE/3000 Ø9 - Extra button: (inget namn) - (08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501) - C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_07 \ bin \ ssv.dll Ø9 - Extra 'Tools' MENUITEM: Sun Java Console - (08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501) - C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_07 \ bin \ ssv.dll Ø9 - Extra button: Research - (92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263) - C: \ progra ~ 1 \ mikro ~ 2 \ Office11 \ REFIEBAR.DLL Ø9 - Extra button: (inget namn) - (e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583) - C: \ WINDOWS \ Network Diagnostic \ xpnetdiag.exe Ø9 - Extra 'Tools' MENUITEM: @ xpsp3res.dll, -20001 - (e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583) - C: \ WINDOWS \ Network Diagnostic \ xpnetdiag.exe Ø9 - Extra button: Messenger - (FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683) - C: \ Program Files \ Messenger \ msmsgs.exe Ø9 - Extra 'Tools' MENUITEM: Windows Messenger - (FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683) - C: \ Program Files \ Messenger \ msmsgs.exe O16 - DPF: (30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab) (Installation Support) - C: \ Program \ Yahoo! \ Common \ Yinsthelper.dll O16 - DPF: (77E32299-629F-43C6-AB77-6A1E6D7663F6) (Groove Control) -- http://atv.disney.go.com/global/down.../OTOYAX29b.cab O18 - Protocol: linkscanner - (F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1) - C: \ Program Files \ AVG \ AVG8 \ avgpp.dll O23 - Service: Adobe Version Cue CS3 - Adobe Systems Incorporated - C: \ Program Files \ Common Files \ Adobe \ Adobe Version Cue CS3 \ Server \ bin \ VersionCueCS3.exe O23 - Service: AVG Free8 E-mail Scanner (avg8emc) - AVG Technologies CZ, sro - C: \ progra ~ 1 \ AVG \ AVG8 \ avgemc.exe O23 - Service: AVG Free8 Watchdog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, sro - C: \ progra ~ 1 \ AVG \ AVG8 \ avgwdsvc.exe O23 - Service: # # Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762 # # (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C: \ Program \ Bonjour \ mDNSResponder.exe O23 - Service: FAH @ F: + Downloads + långt 2 crack 2 + [RAZOR1911] [WEB SEED] FAR CRY 2 SPRICKA - REAL 100% fullt genomfört + FAH.exe - okänd ägare - C: \ WINDOWS \ O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd - C: \ Program Files \ Common Files \ Macrovision Shared \ FLEXnet Publisher \ FNPLicensingService.exe O23 - Service: Gest Service for program management. (Gest Service) - Unknown ägaren - C: \ Program \ GIGABYTE \ EnergySaver \ GSvr.exe O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C: \ Program Files \ Google \ Common \ Google Updater \ GoogleUpdaterService.exe O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C: \ Program Files \ Common Files \ InstallShield \ Driver \ 11 \ Intel 32 \ IDriverT.exe O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG - C: \ Program \ Nero \ Nero8 \ Nero BackItUp \ NBService.exe O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C: \ Program Files \ Common Files \ Nero \ Lib \ NMIndexingService.exe O23 - Service: nTune Service (nTuneService) - NVIDIA - C: \ Program \ NVIDIA Corporation \ nTune \ nTuneService.exe O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C: \ WINDOWS \ system32 \ nvsvc32.exe O23 - Service: PnkBstrA - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ PnkBstrA.exe O23 - Service: StarWind AE Service (StarWindServiceAE) - Rocket Division Software - C: \ Program Files \ Alcohol Soft \ Alcohol 120 \ StarWind \ StarWindServiceAE.exe -- End of file - 10115 bytes |
|
| |||
| |||
| Citat:
Citat:
Citat:
Låt mig veta vad du bestämmer dig för att ta bort sprickor. Jag tänker inte avfall min tid hälla över stockar och komma med lösningar om du inte kommer att ta bort dem. |
|
| |||
| |||
| Jag kan ta bort alla mina krackat spel, men jag kan inte ta bort krackade program som CS3/Maya som jag behöver för mitt arbete. Jag kan heller inte ta bort mitt krackat Windows: ( Ledsen för att slösa din tid evilfantasy. Jag var inte medveten om denna politik. Jag är mycket tacksam och uppskattar verkligen din hjälp. |
|
| |||
| |||
| Innan du kör en laglig kopia av Windows inte göra mycket bra att försöka ta bort malware. Jag tycker att det är svårt att tro att någon arbetsgivare eller klient skulle uppmuntra eller användningen av piratkopierad programvara med sina uppgifter. Om du har kunder information på datorn du lägger dem på allvarlig risk. Även om det är din egen information du sätter dig själv och vem du skickar ett e-post eller snabbmeddelanden till allvarliga risker också. Bristen på säkerhet är mycket farligt. Detta är ett mycket sant påstående. Citat:
|
|
| |||
| |||
| Åh, jag är en fullständig Temne student. Jag jobbar med många program som CS3, Maya ... och andra verkligen dyr programvara. Tyvärr jag tillbringar större delen av mina pengar på undervisning och böcker så att jag inte har tillräckligt för att köpa mjukvara. |
|
| |||
| |||
| Även om vi skulle fortsätta de flesta av de verktyg vi använder skulle gå att ta bort sprickor ändå. Microsoft och många program och hårdvara säljare är rampning sina insatser över hela världen att göra det omöjligt eller åtminstone mycket svårt att köra Windows och andra program utan en äkta Windows-tangenten. Du bör överväga att åtminstone Windows rättsligt innan du plötsligt fastnar utan OS att arbeta med alls. Se HÄR. Piratkopiering = stjäla oavsett hur det är motiverat. Det är bäst att ta bort ComboFix. Det är inte ett säkert verktyg för att bara ha liggande runt.
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Dator Problem | etipjar | General Hardware Chat | 1 | 7 januari 2008 15:08 |
| Ny Dator Problem | CaPpedDoG | General Hardware Chat | 11 | 31 december 2007 22:30 |
| Dator problem | gretgret | General Hardware Chat | 14 | 27 december 2007 03:26 |
| Hej. Kanske du kan hjälpa mig med en dator problem. | Sefiros | Multimedia & Codecs | 1 | 8 december 2007 22:05 |
| Dator Problem | Jase123 | General Hardware Chat | 5 | 27 oktober 2007 04:37 |
| Thread Tools | |
| |