mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, spionprogram och säkerhet

Register

Skyddsnivå? Adekvat?

Reply

Thread Tools
Old 24 december 2007, 17:09
Ledamot Gruppen

Default Skyddsnivå? Adekvat?

Hej alla nya användare.

Bara undrar ...

Jag är helt paranoid Jag är evigt bekymrad över datasäkerhet och liknande.

I dag kör (har installerat) en hel del anti-malware program.

Dessa inkluderar Avira AntiVir, AVG Free, AVG Anti-Spyware, Comodo Firewall Pro, Threat Fire & Spyware Doctor (PC Tools). Även AVG-Anti rookit gratis & Hi-jack detta (vilket jag köra och titta sällan.)

Dessa drivs och uppdateras ofta, mycket sällan kan jag upptäcka något allvarligt incident. Generellt Om jag någonsin hittar något är det oftast ofarliga adware etc.

I princip vad jag vill veta är, är jag starkt tillräckligt skyddade? Är vad jag har fått tillräckligt?

Om inte, vilka ytterligare åtgärder kan jag ta? (T.ex. Anonym surfning klient, skulle det ge mer skydd?)

Jag är tekniskt sinnade så inte hålla tillbaka med något svar.

Råd mycket uppskattat! Skål, LB.

* OBS jag har inga problem med systemet perf. eller netto webbläsning hastighet. Jag använder en hög slut maskinen och ganska fett röret.
Old 25 december 2007, 05:29
Givargruppen

Välkommen till Forum!

Du kan aldrig vara 100% skyddad, men det finns några definates som du kan ta hänsyn till när ytterligare skydda datorn.

Jag rekommenderar att använda adblockplus Om du använder Firefox. Om du använder en annan webbläsare, byt till Firefox.

Det finns metoder som IESpyAd som i huvudsak annonser under 1000 webbplatser till din blockerade listan, som kan vara till stor hjälp att blockera ett oväntat skadlig webbplats. Du kan också ändra dina säkerhetsinställningar i din webbläsare för att fråga dig varje gång du vill Kör ActiveX-innehåll, eftersom dessa kan vara lika dödlig som kör en anonym. Exe.

Några program som jag skulle överväga att installera skulle vara Ad-Aware, Spybot Search and Destroy, spywareblaster och eventuellt CCleaner.

I slutet av dagen, det bästa och värsta hot mot säkerheten är användaren - om du är mycket försiktig med vad och var du surfar, tillsammans med ökad säkerhet som du har, du kommer generellt att vara säker.

Mitt System: = /

Processor (s):
AMD 64x2 6000 +
Moderkort:
Asus M2N32 SLI DELUXE WIFI
RAM Minne:
Corsair XMS2 DDR800 CL4 2048MB
Grafikkort (s):
BFG 8800GTS 320MB OC2
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
2x36gb RAID0 / 200 GB / 500 GB
Optisk enhet (er):
CDRW + DVD-RW [Dual Layer]
Mål / PSU:
CM Stacker832 / Silverstone DA750
Kylning:
Zalman CNPS9700NT
Nätverk / Internet:
dubbla gigabit / 20MB Cable
Monitor (s):
19 "HannsG
Operating System (s):
XP Pro 32bit
Old 25 december 2007, 06:35
Ledamot Gruppen

Skål Gaz.

(Som jag använder Firefox)

Jag har faktiskt haft Ad-Aware i ett tag nu, glömde att nämna.

Jag har tagit ditt råd och hämtade de andra verktyg som du nämnde, de verkar bra.

Inte funnit några infektioner som jag inte såg innan den ännu, men det är bra att veta att jag har en riklig och omfattande arsenal av anti-malware verktyg till mitt förfogande.

[Kryptologi är min forte så jag vet lika väl som de flesta att man aldrig kan vara 100% säker!]

Hur som helst, Tack så mycket för de råd och rekommendationer.

LB.
Old 25 december 2007, 11:23
Givargruppen

lol jag bara använda kasperski

Mitt System: Cewy s undrar macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Moderkort:
asus p5q deluxe
RAM Minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Grafikkort (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk enhet (er):
3 asus dvd författare, LightScribe
Mål / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Kylning:
tuniq torn
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit LAN-portar
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.