![]() |
|
| |||
| |||
| Hej. Jag är ny utstationering här kan du vara slag. Jag gjorde en mycket dum sak genom att ladda ner och installera WinZix. Jag har pop-ups från tid till annan på min dator och har ett program körs kallas IEXPLORE.EXE ständigt använder över 73.000 K minne samt normal IEXPLORE.EXE igång. Detta WinZix verkar ganska allvarlig. Snälla hjälp mig, jag skulle uppskatta mycket. |
|
| |||
| |||
| Välkommen till TCF. Ladda ner och byta namn HijackThis (HJT)
Nästa post du lägga till HijackThis logg. |
|
| |||
| |||
| Okej här är loggen. Loggfil av Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan sparades vid 11:59:09 den 1/8/2008 Plattform: Windows 2003 SP2 (WinNT 5.02.3790) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.3790.1830) Boot mode: Normal Kör processer: C: \ WINDOWS \ RTHDCPL.EXE C: \ Program Files (x86) \ Gizmo Project \ mDNSResponder.exe C: \ WINDOWS \ SysWOW64 \ CTsvcCDA.EXE C: \ Program Files (x86) \ Internet Explorer \ iexplore.exe C: \ Program Files (x86) \ Java \ jre1.6.0_03 \ bin \ jusched.exe C: \ Program Files (x86) \ SanDisk \ Sansa Updater \ SansaDispatch.exe C: \ Program Files (x86) \ Alcohol Soft \ Alcohol 120 \ StarWind \ StarWindServiceAE.exe C: \ Program Files (x86) \ Internet Explorer \ iexplore.exe C: \ Program Files (x86) \ synvinkel \ Common \ ViewpointService.exe C: \ Program Files (x86) \ synvinkel \ synvinkel Manager \ ViewMgr.exe C: \ Program Files (x86) \ Mozilla Firefox \ firefox.exe C: \ Program Files (x86) \ Trend Micro \ HijackThis \ sniper.exe F2 - REG: system.ini: UserInit = userinit O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - (06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3) - C: \ Program Files (x86) \ Common Files \ Adobe \ Acrobat \ ActiveX \ AcroIEHelper.dll O2 - BHO: SSVHelper Class - (761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43) - C: \ Program Files (x86) \ Java \ jre1.6.0_03 \ bin \ ssv.dll O4 - HKLM \ .. \ Run: [SunJavaUpdateSched] "C: \ Program Files (x86) \ Java \ jre1.6.0_03 \ bin \ jusched.exe" O4 - HKLM \ .. \ Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C: \ Program Files (x86) \ Adobe \ Reader 8.0 \ Reader \ Reader_sl.exe" O4 - HKCU \ .. \ Run: [Info Stäng] C: \ DOCUME ~ 1 \ ADMINI ~ 1 \ PROGRAM ~ 1 \ MANAGE ~ 1 \ DEN CASH.exe O4 - HKUS \ S-1-5-19 \ .. \ RunOnce: [tscuninstall]% systemroot% \ system32 \ tscupgrd.exe (User 'LOCAL SERVICE') O4 - HKUS \ S-1-5-20 \ .. \ RunOnce: [tscuninstall]% systemroot% \ system32 \ tscupgrd.exe (User 'NETWORK SERVICE') O4 - HKUS \ S-1-5-18 \ .. \ RunOnce: [tscuninstall]% systemroot% \ system32 \ tscupgrd.exe (User "SYSTEM") O4 - HKUS \. DEFAULT \ .. \ RunOnce: [tscuninstall]% systemroot% \ system32 \ tscupgrd.exe (User 'Default user') O4 - Startup: hc_tray.lnk.disabled O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C: \ Program Files (x86) \ Microsoft Office \ Office \ OSA9.EXE Ø9 - Extra button: (inget namn) - (08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501) - C: \ Program Files (x86) \ Java \ jre1.6.0_03 \ bin \ ssv.dll Ø9 - Extra 'Tools' MENUITEM: Sun Java Console - (08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501) - C: \ Program Files (x86) \ Java \ jre1.6.0_03 \ bin \ ssv.dll Ø9 - Extra button: AIM - (AC9E2541-2814-11d5-BC6D-00B0D0A1DE45) - C: \ Program Files (x86) \ AIM \ aim.exe Ø9 - Extra button: Messenger - (FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683) - C: \ Program Files \ Messenger \ msmsgs.exe Ø9 - Extra 'Tools' MENUITEM: Windows Messenger - (FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683) - C: \ Program Files \ Messenger \ msmsgs.exe O16 - DPF: (6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C) (WUWebControl Class) -- http://update.microsoft.com/windowsu...?1172077335171 O16 - DPF: (D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000) (Shockwave Flash Object) -- http://fpdownload.adobe.com/pub/shoc...sh/swflash.cab O23 - Service: Bonjour Service - Apple Computer, Inc. - C: \ Program Files (x86) \ Gizmo Project \ mDNSResponder.exe O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C: \ WINDOWS \ system32 \ CTsvcCDA.EXE O23 - Service: Logical Disk Manager Administrativ Service (dmadmin) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ System32 \ dmadmin.exe (fil saknas) O23 - Service: Event Log (Eventlog) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ services.exe (fil saknas) O23 - Service: Gizmo VoIP-tjänst (Gizmo Plugin) - SIPphone, Inc. - C: \ Program Files (x86) \ GizmoPlugin \ GizmoPlugin.exe O23 - Service: HTTP SSL (HTTPFilter) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ System32 \ Lsass.exe (fil saknas) O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C: \ Program Files (x86) \ Common Files \ InstallShield \ Driver \ 11 \ Intel 32 \ IDriverT.exe O23 - Service: IMAPI CD-Burning COM Service (ImapiService) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ Imapi.exe (fil saknas) O23 - Service: Distributed Transaction Coordinator (MSDTC) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ msdtc.exe (fil saknas) O23 - Service: Net Logon (Netlogon) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ Lsass.exe (fil saknas) O23 - Service: NT LM Security Support Provider (NtLmSsp) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ Lsass.exe (fil saknas) O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ nvsvc64.exe (fil saknas) O23 - Service: Plug and Play (PlugPlay) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ services.exe (fil saknas) O23 - Service: PnkBstrA - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ PnkBstrA.exe O23 - Service: IPSEC Services (PolicyAgent) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ Lsass.exe (fil saknas) O23 - Service: Protected Storage (ProtectedStorage) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ Lsass.exe (fil saknas) O23 - Service: Remote Desktop Help Session Manager (RDSessMgr) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ sessmgr.exe (fil saknas) O23 - Service: Security Accounts Manager (SamSs) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ Lsass.exe (fil saknas) O23 - Service: StarWind AE Service (StarWindServiceAE) - Rocket Division Software - C: \ Program Files (x86) \ Alcohol Soft \ Alcohol 120 \ StarWind \ StarWindServiceAE.exe O23 - Service: Virtual Disk Service (VDS) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ System32 \ vds.exe (fil saknas) O23 - Service: synvinkel Manager Service - synvinkel Corporation - C: \ Program Files (x86) \ synvinkel \ Common \ ViewpointService.exe O23 - Service: Volume Shadow Kopiera (VSS) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ System32 \ vssvc.exe (fil saknas) O23 - Service: WMI Performance Adapter (WmiApSrv) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ wbem \ wmiapsrv.exe (fil saknas) -- End of file - 5710 bytes |
|
| |||
| |||
| Gå till Lägg till / ta bort program och avinstallera något av synpunkt poster. (om den hittas) Synvinkel Verktygsfält Synvinkel Media Player och så vidare. ----------
---------- Gå till Den här datorn-> Verktyg-> Mappalternativ-> Visa fliken:
---------- Press CTRL + ALT + DEL (alla på en gång) Vlick fliken Processer och dödar för (om den hittas) DEN CASH.exe ViewpointService.exe ---------- Öppna HijackThis och välj Gör ett system scan bara sedan placera en bock intill: F2 - REG: system.ini: UserInit = userinit O4 - HKCU \ .. \ Run: [Info Stäng] C: \ DOCUME ~ 1 \ ADMINI ~ 1 \ PROGRAM ~ 1 \ MANAGE ~ 1 \ DEN CASH.exe O4 - Startup: hc_tray.lnk.disabled O23 - Service: synvinkel Manager Service - synvinkel Corporation - C: \ Program Files (x86) \ synvinkel \ Common \ ViewpointService.exe Stäng alla fönster förutom HijackThis och klicka Fix kontrolleras Avsluta HijackThis. ---------- Dubbelklicka på Den här datorn på skrivbordet för att hitta dessa mappar och filer (om den hittas) C: \ DOCUME ~ 1 \ ADMINI ~ 1 \ PROGRAM ~ 1 \ MANAGE ~ 1 \DEN CASH.exe C: \ Program Files (x86) \Synvinkel \ gemensamma\ViewpointService.exe ---------- Kör CCleaner. Hämta CCleaner
Kör SUPERAntiSpyware. Hämta SUPERAntiSpyware Free Edition (SAS)
Nästa post lägg till: SUPERAntiSpyware log Ny HijackThis log |
|
| |||
| |||
| -Jag bort alla de synvinkel program, ledare, spelare som fanns i Lägg till / ta bort program. -Jag hittade inte synvinkel Manager Service på services.msc -Jag får dolda filer och mappar som ska ses -Varken ViewopointService.exe eller DEN CASH.exe hittades i Aktivitetshanteraren -Jag gjorde HijackThis och fast bara de första tre ex, kunde jag inte hitta "O23 - Service: synvinkel Manager Service - synvinkel Corporation - C: \ Program Files (x86) \ synvinkel \ Common \ ViewpointService.exe" i tillgängliga uppgifter som skall kontrolleras. HJT sa det fast de tre punkter som jag har valt. -Jag utgår endast filen DEN CASH.exe i "C: \ DOCUME ~ 1 \ ADMINI ~ 1 \ PROGRAM ~ 1 \ MANAGE ~ 1 \" katalog. -Jag också bort någon av de mappar som i synpunkt Directory och synvinkel mapp sig från Program Files (x86). Den "gemensamma" Folder var inte där. -Jag in en återställningspunkt innan du kör CC Cleaner, det gick, och jag lämnar det. -Jag sprang SUPERAntiSpyware om "fullständig scan"-läge. Det tog en bra och en halv timme till två timmar eller så. Den sa att den inte funnit några skadliga saker. Här är SUPERAntiSpyware log: SUPERAntiSpyware Scan Log http://www.superantispyware.com Generated 01/08/2008 vid 03:11 Application Version: 3.9.1008 Core Rules Database Version: 3376 Trace Rules Database Version: 1370 Scan type: Complete Scan Total Scan Time: 01:29:08 Memory ex skannade: 123 Memory hot upptäcks: 0 Registreringsenheten ex skannade: 4484 Registreringsenheten hot upptäcks: 0 Arkiv ex skannade: 109159 Arkiv hot upptäcks: 0 Här är den nya HJT log: Loggfil av Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan sparas på 3:19:05 PM om 1/8/2008 Plattform: Windows 2003 SP2 (WinNT 5.02.3790) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.3790.1830) Boot mode: Normal Kör processer: C: \ WINDOWS \ RTHDCPL.EXE C: \ Program Files (x86) \ SUPERAntiSpyware \ SUPERAntiSpyware.exe C: \ Program Files (x86) \ Java \ jre1.6.0_03 \ bin \ jusched.exe C: \ Program Files (x86) \ Gizmo Project \ mDNSResponder.exe C: \ WINDOWS \ SysWOW64 \ CTsvcCDA.EXE C: \ Program Files (x86) \ GizmoPlugin \ GizmoPlugin.exe C: \ WINDOWS \ SysWOW64 \ PnkBstrA.exe C: \ Program Files (x86) \ Alcohol Soft \ Alcohol 120 \ StarWind \ StarWindServiceAE.exe C: \ progra ~ 2 \ MOZILL ~ 1 \ FIREFOX.EXE C: \ Program Files (x86) \ Trend Micro \ HijackThis \ sniper.exe O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - (06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3) - C: \ Program Files (x86) \ Common Files \ Adobe \ Acrobat \ ActiveX \ AcroIEHelper.dll O2 - BHO: SSVHelper Class - (761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43) - C: \ Program Files (x86) \ Java \ jre1.6.0_03 \ bin \ ssv.dll O4 - HKLM \ .. \ Run: [SunJavaUpdateSched] "C: \ Program Files (x86) \ Java \ jre1.6.0_03 \ bin \ jusched.exe" O4 - HKLM \ .. \ Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C: \ Program Files (x86) \ Adobe \ Reader 8.0 \ Reader \ Reader_sl.exe" O4 - HKCU \ .. \ Run: [SUPERAntiSpyware] C: \ Program Files (x86) \ SUPERAntiSpyware \ SUPERAntiSpyware.exe O4 - HKCU \ .. \ Run: [Info Stäng] C: \ DOCUME ~ 1 \ ADMINI ~ 1 \ PROGRAM ~ 1 \ MANAGE ~ 1 \ DEN CASH.exe O4 - HKUS \ S-1-5-19 \ .. \ RunOnce: [tscuninstall]% systemroot% \ system32 \ tscupgrd.exe (User 'LOCAL SERVICE') O4 - HKUS \ S-1-5-20 \ .. \ RunOnce: [tscuninstall]% systemroot% \ system32 \ tscupgrd.exe (User 'NETWORK SERVICE') O4 - HKUS \ S-1-5-18 \ .. \ RunOnce: [tscuninstall]% systemroot% \ system32 \ tscupgrd.exe (User "SYSTEM") O4 - HKUS \. DEFAULT \ .. \ RunOnce: [tscuninstall]% systemroot% \ system32 \ tscupgrd.exe (User 'Default user') O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C: \ Program Files (x86) \ Microsoft Office \ Office \ OSA9.EXE Ø9 - Extra button: (inget namn) - (08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501) - C: \ Program Files (x86) \ Java \ jre1.6.0_03 \ bin \ ssv.dll Ø9 - Extra 'Tools' MENUITEM: Sun Java Console - (08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501) - C: \ Program Files (x86) \ Java \ jre1.6.0_03 \ bin \ ssv.dll Ø9 - Extra button: AIM - (AC9E2541-2814-11d5-BC6D-00B0D0A1DE45) - C: \ Program Files (x86) \ AIM \ aim.exe Ø9 - Extra button: Messenger - (FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683) - C: \ Program Files \ Messenger \ msmsgs.exe Ø9 - Extra 'Tools' MENUITEM: Windows Messenger - (FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683) - C: \ Program Files \ Messenger \ msmsgs.exe O16 - DPF: (6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C) (WUWebControl Class) -- http://update.microsoft.com/windowsu...?1172077335171 O16 - DPF: (D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000) (Shockwave Flash Object) -- http://fpdownload.adobe.com/pub/shoc...sh/swflash.cab O20 - Winlogon Notify:! SASWinLogon - C: \ Program Files (x86) \ SUPERAntiSpyware \ SASWINLO.dll O23 - Service: Bonjour Service - Apple Computer, Inc. - C: \ Program Files (x86) \ Gizmo Project \ mDNSResponder.exe O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C: \ WINDOWS \ system32 \ CTsvcCDA.EXE O23 - Service: Logical Disk Manager Administrativ Service (dmadmin) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ System32 \ dmadmin.exe (fil saknas) O23 - Service: Event Log (Eventlog) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ services.exe (fil saknas) O23 - Service: Gizmo VoIP-tjänst (Gizmo Plugin) - SIPphone, Inc. - C: \ Program Files (x86) \ GizmoPlugin \ GizmoPlugin.exe O23 - Service: HTTP SSL (HTTPFilter) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ System32 \ Lsass.exe (fil saknas) O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C: \ Program Files (x86) \ Common Files \ InstallShield \ Driver \ 11 \ Intel 32 \ IDriverT.exe O23 - Service: IMAPI CD-Burning COM Service (ImapiService) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ Imapi.exe (fil saknas) O23 - Service: Distributed Transaction Coordinator (MSDTC) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ msdtc.exe (fil saknas) O23 - Service: Net Logon (Netlogon) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ Lsass.exe (fil saknas) O23 - Service: NT LM Security Support Provider (NtLmSsp) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ Lsass.exe (fil saknas) O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ nvsvc64.exe (fil saknas) O23 - Service: Plug and Play (PlugPlay) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ services.exe (fil saknas) O23 - Service: PnkBstrA - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ PnkBstrA.exe O23 - Service: IPSEC Services (PolicyAgent) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ Lsass.exe (fil saknas) O23 - Service: Protected Storage (ProtectedStorage) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ Lsass.exe (fil saknas) O23 - Service: Remote Desktop Help Session Manager (RDSessMgr) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ sessmgr.exe (fil saknas) O23 - Service: Security Accounts Manager (SamSs) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ Lsass.exe (fil saknas) O23 - Service: StarWind AE Service (StarWindServiceAE) - Rocket Division Software - C: \ Program Files (x86) \ Alcohol Soft \ Alcohol 120 \ StarWind \ StarWindServiceAE.exe O23 - Service: Virtual Disk Service (VDS) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ System32 \ vds.exe (fil saknas) O23 - Service: Volume Shadow Kopiera (VSS) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ System32 \ vssvc.exe (fil saknas) O23 - Service: WMI Performance Adapter (WmiApSrv) - Unknown ägaren - C: \ WINDOWS \ system32 \ wbem \ wmiapsrv.exe (fil saknas) -- End of file - 5525 bytes Jag uppskattar verkligen att du går igenom allt detta besvär för att hjälpa mig. Tack så mycket. Låt mig veta vad jag ska göra härnäst. Ta din tid. |
|
| |||
| |||
| Bra jobbat! Vill du inte ha något antivirusprogram installerat? Det finns fortfarande en del uppgifter att ta itu med. Ladda ner Combofix av SUBS från antingen här eller här VIKTIGT - Combofix.exe måste sparas på ditt skrivbordet.
Den scan att tillfälligt inaktivera ditt skrivbord. Om avbrytas får lämna datorn frysas. Om detta inträffar ska du starta om för att återställa skrivbordet. Nästa post Combofix log Dessutom vill jag veta om antivirus. |
|
| |||
| |||
| Tack. Jag har inte antivirusprogram. Jag tycker inte om att betala för det och jag har inte sett mycket gratis grejer där ute som är mer än bara ett minne odåga. Mest gratis saker tycks vara bedrägerier också. Om du känner till en som är gratis kan du dela. Jag hade varit bra med virus, spyware och alla att fram till winzix, som jag vill på min egen. Jag laddade ner ComboFix till skrivbordet och försökte köra det. Första gången jag blev uppmanad att trycka på 1 och Enter och sa att det gick att kontrollera och göra sin grej, men sedan dess fönster försvann och didnt komma tillbaka. Jag försökte att komma tillbaka på Internet, men det funktionshindrade det något jag var tvungen att starta om datorn två gånger för att kunna använda internet igen. Jag försökte köra ComboFix en annan tid och inte stanna upp i mer än 20 sekunder innan fönstret försvann och didnt komma tillbaka, och återigen orsakar mitt Internet som icke-arbetsdagar (även om datorn sa att jag fortfarande hade en anslutning). Tack igen. Hoppas på att höra från dig snart. |
|
| |||
| |||
| Kan få dig att ställa in med antivirus. Jag förstår er oro på minnet wasters men Avast! Home Free Edition är den lättaste, säkrast, snabbast antivirus jag har sett hittills. Det är mycket tillförlitlig när det gäller att inte bara upptäcka hot men att stoppa dem. Du "kan" se en liten nedgång om du arbetar och en uppdatering börjar, men de installeras snabbt (oftast under en minut) Förhoppningsvis är acceptabelt. Quick Tal / GORMA. Många former av sabotageprogram inte påverkar en dator i valfri märkbart sätt. De kommer inte ge popup-annonser och inte göra något för att locka till sig uppmärksamheten. De gör dock lugnt skicka personlig information till kriminella som använder dem. De kommer att använda datorn som en zombie servern och de kommer att "äga" datorn mer än du gör. Malware blir mer aggressiv, svårare att upptäcka, svårare att döda och praktiskt taget oundviklig om du går online alls. Om / när din dator blir en server för malware, kan SPAM och försöker infiltrera anyones dator du e-post eller chatta med. Sedan är din personliga information ............ Så utan antivirus, du kan också göra skada för resten av oss. </ GORMA> OK, nu var var vi ![]() Hämta och installera Avast! Home Free Kör en fullständig scan med det. Jag ska kolla på Combofix, jag har haft ett fåtal personer som inte kan köra den senaste tiden och jag kommer att försöka ta reda på varför. Jag kommer att skicka tillbaka fler instruktioner kort. |
|
| |||
| |||
| I'll get att antivirusprogram så snart som möjligt. Tack för att du berättade om det. Jag har inget emot din GORMA en bit, jag GORMA en hel del själv och om mindre viktiga frågor. I synnerhet hittat ditt inlägg verkligen informativa sedan (jag är säker på att du kan tala om) jag verkligen inte har någon kunskap om sabotageprogram, spionprogram, virus sak, Om det är någonting annat du behöver veta, gärna GORMA om det också, du bara gör mitt liv enklare och säkrare. Tack! ![]() ... Så jag vet det roliga / vikten av en god GORMA (och att GORMA var förtjusande kort jämfört med några av mina. Haha )Ta din tid med ComboFix, jag har inte sett en pop-up, eftersom de första saker du fick mig att göra, och IEXPLORE.EXE ärende har lämnat uppgift chef, så jag tar dem så gott tecken ... men jag kommer inte antar jag gjort förrän du säger det. Jag menade inte att ljudet hårt om ett antivirusprogram, det bara att jag har haft ett par och de var fruktansvärt, jag är säker på att du vet vad jag menar. Detta Avast! Programmet låter toppen, även om en uppdatering tar 10 minuter. Tack igen. |
|
| |||
| |||
| lol, teckningsoptioner är kul emellanåt. Det är sent eller jag kanske ha gått på om sabotageprogram på ett tag. ![]() Den Avast är bra, jag fortfarande använda en Windows98 från tid till annan och har det där. Det är inte långsamt ner en bit. Låter detta för nu, det hjälper mig att se om winzix är fortfarande gömmer sig någonstans. Hämta Deckard's System Scanner (DSS) till din Desktop. Obs! Du måste vara inloggad på ett konto med administratörsbehörighet.
Vad DSS ska göra:
|