![]() |
|
| |||
| |||
---------- Hämta ATF Cleaner av Atribune till skrivbordet. Alternate nedladdningslänken Obs! Vista-användare måste använda Kör som administratör
Observera att ditt system kommer att gå långsammare för en omstart eller två efter att ha använt detta verktyg så inte panik. ---------- Hämta OTCleanIt.exe och spara den på skrivbordet.
Viktigt: Starta om datorn innan du fortsätter. ---------- Kör denna online scan. Denna scanner kräver Internet Explorer Använd ESET NOD32 Online Scanner 1. Markera rutan bredvid Ja, jag godkänner Användarvillkoren. 2. Klicka Start 3. På frågan tillåta ActiveX-kontrollen för att installera 4. Klicka Start 5. Se till att alternativet Ta bort hittade hot och alternativet Scan oönskade program är kontrollera markerade. 6. Klicka Scan 7. Vänta tills skanningen är klar 8. Använd Anteckningar för att öppna loggfil placeras på C: \ Program Files \ EsetOnlineScanner \ Log.txt 9. Lägg till den C: \ Program Files \ EsetOnlineScanner \ Log.txt Logga in på din nästa replik. Dessutom vill jag veta hur allt är. |
|
| |||
| |||
| EsetOnlineScanner \ logThing # Version = 4 # OnlineScanner.ocx = 1.0.0.635 # OnlineScannerDLLA.dll = 1, 0, 0, 79 # OnlineScannerDLLW.dll = 1, 0, 0, 78 # OnlineScannerUninstaller.exe = 1, 0, 0, 49 # Vers_standard_module = 3607 (20081112) # Vers_arch_module = 1,064 (20080214) # Vers_adv_heur_module = 1,066 (20070917) # EOSSerial = 9ecc7a8983a5ec47ad9e0de013ce93ac # Slut = färdig # Remove_checked = sant # Unwanted_checked = sant # Utc_time = 2008-11-12 11:56:52 # Local_time = 2008-11-12 04:56:52 (-0700, USA Mountain Standard Time) # Country = "United States" # OSVer = 5.1.2600 NT Service Pack 3 # Skannade = 413.321 # Hittas = 0 # Scan_time = 6.358 Allas går bra nu, det Iexplore.exe & pop up doesnt show up anymore mer Omigosh, jag tror att du fixade det ![]() Right? |
|
| |||
| |||
| Det bör fastställas, förhoppningsvis! Bra jobbat. Sista stegen. Låt mig veta om du har några frågor. Ställ en ny återställningspunkt för att förhindra eventuella nytt från en gammal en Ställ en ny återställningspunkt efter rengöring ditt system gör det möjligt för datorn att backa tillbaka till en ren fungerande tillstånd om det behövs.
Windows XP System Restore Guide eller Windows Vista System Restore Guide ---------- Använd Secunia Software Inspector för att leta efter föråldrad programvara. Föråldrad programvara har säkerhetsproblem som malware kan utnyttja.
Gå till Microsoft Windows Update och få alla viktiga uppdateringar. ---------- Här är några bra gratis verktyg som hjälper dig att hålla från att bli smittade igen. Dessa verktyg använder små eller inga resurser, så kommer inte sakta ner datorn. För att förhindra att okända program från att installeras på din dator installerar WinPatrol 2008 * Använda Winpatrol att skydda datorn från skadliga program Jag föreslår att du använder SiteAdvisor. SiteAdvisor priser webbplatser affärsmetoder och skräppost. Säkerhetsklassificeringar från McAfee SiteAdvisor bygger på automatiserad säkerhet tester av webbplatser. SpywareBlaster - Secure Internet Explorer att göra det svårare för dessa ActiveX-program som körs på datorn. Dessutom stannar vissa cookies från att läggas till i datorn när man kör Mozilla-baserade webbläsare såsom Firefox. * Använda SpywareBlaster att skydda din dator från spionprogram och sabotageprogram * Om du inte vet vad ActiveX-kontroller är, se här Kolla in Håll dig säker På webben för tips och gratis verktyg för att hålla dig säker i framtiden. Se även Långsam dator? Det kanske inte är Malware för rengöring / underhåll verktyg för att hjälpa datorns smidig. |
|
| |||
| |||
| Oki ^ __ ^ Jag hoppas det är okej om jag tar bort de saker som jag hämtat på mitt skrivbord. Tack själv så så så mycket ~! You're the best |
|
| |||
| |||
| Idegranar några extra vedträn eller vad kan tas bort. Det skulle inte skada att köra en sista genomsökning med Malwarebytes. Det är en snabbanalys, ca 5-10 minuter. Också hålla Malwarebytes, uppdatera och skanna med det varannan vecka eller så. Hämta Malwarebytes' Anti-Malware (MBAM)
Extra Obs! Om MBAM stöter på en fil som är svår att ta bort, kommer du bli visad 1 av 2 uppmanas att klicka på OK antingen och låta MBAM fortsätta med desinfektion process, om han uppmanas att starta om datorn, gör det omedelbart. ---------- Även för en daglig enhet renare använda CCleaner. Det är också gratis och väldigt bra att hålla din dator röran gratis. Hämta CCleaner Slim och spara den på skrivbordet. När filen har sparats, gå till skrivbordet och dubbelklicka på ccsetupxxx_slim.exe Följ anvisningarna för att installera programmet. Slutför installationen sedan:
|
|
| |||
| |||
| Um. Jag vet inte om du var allvar med meddelanden i loggen men um: Malwarebytes' Anti-Malware 1.30 Database version: 1391 Windows 5.1.2600 Service Pack 3 11/12/2008 7:02:29 mbam-log-2008-11-12 (19-02-29). txt Scan type: Quick Scan Skannade objekt: 54.526 Tid som förflutit: 5 minute (s), 15 second (s) Memory Processes Infekterade: 0 Minnesmoduler Infekterade: 0 Registernycklar Infekterade: 2 Registervärdena Infekterade: 0 Registry Data Items Infekterade: 0 Mappar Infekterade: 0 Filer Infekterade: 0 Memory Processes Infekterade: (Inga illasinnade poster upptäcks) Minnesmoduler Infekterade: (Inga illasinnade poster upptäcks) Registernycklar Infekterade: HKEY_CURRENT_USER \ SOFTWARE \ Microsoft \ affri (Malware.Trace) -> karantän och raderades. HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ affri (Malware.Trace) -> karantän och raderades. Registervärdena Infekterade: (Inga illasinnade poster upptäcks) Registry Data Items Infekterade: (Inga illasinnade poster upptäcks) Mappar Infekterade: (Inga illasinnade poster upptäcks) Filer Infekterade: (Inga illasinnade poster upptäcks) Jag tror vi är klara här XD Tack igen ^ __ ^ |
|
| |||
| |||
| Ja jag ville se. Det är bra att du körde det som att det tas bort några spår vi hade missat. Låt mig veta om något annat dyker upp. Säker surfning ... |