![]() |
|
| |||
| |||
| Ive fick min nya dator, min gamla dator, en switch och två korta raka kablar. Im överföra 4GB av musik från min gamla comp till min nya en och säger 120mins! Hur är det när man borde gå upp till 100Mbps? Ant ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| 100Mbps = 100 megabit per sekund.
100 megabit = 1.024 megabyte. Så 1 megabyte per sekund. 4,000 sekunder = 66 minuter. När du kopierar maskinen att släpa på grund av att vara online och saker händer i bakgrunden en många andra faktorer. Så 120mins är inte att stänga. Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Har den gamla datorn har en 10 eller 100 Mbps kort? Även saker som brandväggar kan sakta ner längs med anti-virus scanners. Vänd dem medan detta. |
|
| |||
| |||
| Citat:
|
|
| |||
| |||
| 100Mbps = 12.5MBps 4GB/12.5MB = 320Sec! 5:30 minuter! |
|
| |||
| |||
| Så det gör det, hade bråttom och kopieras att stänga en annan webbplats efter att göra en Google. Hur som helst ... Vad nätverkskort i den gamla datorn? Har du provat mitt andra förslag. |
|
| |||
| |||
| Även Windows's Temne guider är normalt ifrån, har du verkligen tidsinställda det? Hur lång tid tog det? |
|
| |||
| |||
| Det finns 8 bitar i en byte. 8bps = 1Bps 8kbps = 1KBps 8mbps = 1MBps 8gbps = 1GBps Ant ... |
|
| |||
| |||
| Åh, ledsen, sjuk Temne det nu. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Jag var inte att tänka rätt. Tack. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Slow Ny dator .. Blev av med Windows System Suite en vecka sedan och fortfarande långsamt. | bryan123 | Virus, spionprogram och säkerhet | 1 | 25 augusti 2009 10:40 |
| Långsam start för Windows Vista Home Premium? | LegendaryFire | Windows-operativsystem | 12 | 20 mars 2009 12:25 |
| Im nya här, min pc är mycket långsam, hjälp | crocit | Virus, spionprogram och säkerhet | 2 | 8 december 2008 04:21 |
| Acronis True Image Home automatisk backup software mycket långsam | andrewanimation | General Software Chat | 3 | 2 oktober 2007 19:30 |
| Det är nog lite långsam ... | jelboy | Grafikkort & Skärmar | 4 | 12 juli 2007 05:13 |
| Thread Tools | |
| |