![]() |
|
| |||
| |||
| Ok så jag har Spybot Search and Destroy och Avast antivirus, Nyligen Jag tyckte gjorde ett papper (öppna kontor, cuz min MS Office 07 rättegången tog slut). Och jag fann att min Explorer handlade upp. [uppgiften bar] var försvinner och återkommer jag beror den för att öppna kontor snabbstartsprogrammet, eftersom så fort jag skulle stänga den, aktivitetsfältet försvinner och återkommer. Jag har kört spybot och hittade lite saker och jag dödade den och det verkade ta det problemet, men sen fick jag några förvirrande rapporter fanns ett register förändring (att jag var tvungen att godkänna) att jag hade ingen aning, inte för alla av dem, jag tittade på dem och de var alla samma sak, jag det att säga nej varje gång. och det bara fortsatte, samma en om och om igen. någon gång reportern blev så fyllt upp det skulle sluta så jag vet inte om det får det eller inte. Jag har också avinstallerat Open Office, så att kan vara vad det var. Men det var väldigt konstigt. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej
| |||
| |||
| Heres loggen från spion bot. Citat:
Citat:
Om du väljer avbryt flyttar du till: "http://proffesionalscan.com/2009/1/en/freescan.php?id=770522154349" Avast samtal virus så snart sidan är lastat "som en" JS: Agent-DE [Trj] Jag gjorde en spybot skanna och en Avast boot scan över natten och jag ställa in den för att ta bort alla virus automatiskt. Dess också visar att jag inte har automatiska uppdateringar på. Men det gör jag. |
|
| |||
| |||
| OOPS! Ok dont du hatar när du skriver något försök att få hjälp, och då du kommer ihåg en gammal post på ett annat forum? Då du gå och hämta Malware biter och det fixar problemet? Well thats vad jag just gjorde. Det tog en timme och 20 minuter på min 120 GB HD och det verkar ha åtgärdat problemet. Ledsen om jag slösat bort er tid! |
|
| |||
| |||
| Det låter för mig som du kanske vill hämta och köra Malware biter .............. Det kommer förmodligen att ta cirka en timma och tjugo minuter att köra på säger en 120 GB hårddisk .............. ![]() LOL ledsen, jag kunde inte motstå. EDIT: Ovanstående inlägg är ett försök till skämtsamhet och inte ett erbjudande om råd. Jag är inte kvalificerad att ge råd till någon malware problem vid denna tidpunkt. Om du fortfarande har problem, skicka igen och vänta på Glasgowbornas eller Evil Fantasy att svara. |
|
| |||
| |||
| Hej Kul att du kunde använda MBAM. Men sabotageprogram så här ofta uppmanar vänner att gå med i, så humor mig här och låt oss köra ett speciellt verktyg för att leta efter resterna. Hämta ComboFix från en av dessa platser: Länk 1 Länk 2 Länk 3 * VIKTIGT! Spara ComboFix.exe till skrivbordet
![]() När Microsoft Windows Recovery Console är installerat med hjälp ComboFix, bör du se följande meddelande: ![]() Klicka på Ja, Att fortsätta söka efter malware. När du är klar ComboFix skall producera en logga åt dig. Inkludera C: \ ComboFix.txt i ditt nästa svar. |
|
| |||
| |||
| Här är det Citat:
|
|
| |||
| |||
| Hej igen Som ni kan se i första delen av loggen fanns några saker som fortfarande finns på ditt system. Läs dessa instruktioner noggrant och sedan skriva ut eller kopiera den här sidan för att Notepad för att hjälpa dig när de utför korrigeringsfilen. Du bör inte ha några öppna webbläsare eller levande Internetanslutningar när du följer anvisningarna nedan. Combofix
Kod: Mapp:: c: \ Documents and Settings \ All Users \ Application Data \ (3276BE95_AF08_429F_A64F_CA64CB79BCF6) DirLook: c: \ windows \ t placeras C: \ Programdata Registreringsenheten: [HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Windows] "AppInit_DLLs" =- ![]() Spara denna som CFScript.txt, På samma plats som ComboFix.exe ![]() Med hänvisning till bilden ovan, drar CFScript på ComboFix.exe. När du är klar kommer det fram en logga för dig "C: \ ComboFix.txt" Don't mouseclick combofix fönster medan det är igång. Detta kan medföra att stanna. VARNING! Någon annan som funderar på att använda dessa skript gör det på egen risk - du kan sluta med att åter installera Windows! Vänligen skicka loggen C: \ ComboFix.txt för ytterligare granskning. |