![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg fik en trojon et par dage og jeg helbredt ved hjælp af AVG, det fortalte mig om at genstarte computeren gjorde det, men da det kom tilbage op at sige det var inficeret igen, så denne gang flyttede jeg det til virus valut og slettet det, denne stoppede det sige, at det var inficeret, men nu jeg får en fejl mesage kommer op at sige, at den fil, der var virus den ikke kunne finde og Acess i nægtes, har de trojon ændret min registery og nu Windows ikke kan finde den virus, jeg dont know? men det er mærkeligt, som du kan se nedenfor, der er min start bar, hvis man ser NXT til uret, alle ikoner er gået sjovt, dette skete, da jeg recived de trojon. ![]() kan nogen hjælpe mig reparation dette ikon problemer som det bliver på mine nerver, mens resten af computeren fungerer som normalt, sin lige i cant åbne ting whn i minmize og de flytter til bakken, og det ville det også være muligt at anbefale hvor jeg kan gå til at gøre dobbelt sikker på, at dette trojon er gået så vidt jeg ved, at de kan tilbage themelves op og derefter erstatte den tilbage o stedet efter origanel er blevet slettet. sorry for eventuelle stavefejl eller dette blive placeret på det forkerte sted, men dette var forårsaget af en tojon til min viden. min computer er som følger: 800 MHz P3 processor 512 MB RAM 30 GB harddisk windows xp profesional |
|
| |||
| |||
| Velkommen til CJ. Download og omdøbe HijackThis (HJT)
|
|
| |||
| |||
| Logfile af Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan gemt kl 19:59:33 den 21/04/2008 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16640) Boot mode: Normal Kørende processer: C: \ WINDOWS \ System32 \ smss.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Winlogon.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Services.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Lsass.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Svchost.exe C: \ WINDOWS \ System32 \ Svchost.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Spoolsv.exe C: \ Programmer \ Common Files \ Apple \ Mobile Device Support \ bin \ AppleMobileDeviceService.exe C: \ PROGRA ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgamsvr.exe C: \ PROGRA ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgupsvc.exe C: \ Programmer \ Bonjour \ mDNSResponder.exe C: \ Programmer \ Comodo \ Firewall \ cmdagent.exe C: \ WINDOWS \ Explorer.EXE C: \ PROGRA ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgcc.exe C: \ Programmer \ Comodo \ Firewall \ CPF.exe C: \ Programmer \ Java \ jre1.6.0_05 \ bin \ jusched.exe C: \ Programmer \ iTunes \ iTunesHelper.exe C: \ Documents and Settings \ Katie \ Svchost.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe C: \ Programmer \ iPod \ bin \ iPodService.exe C: \ WINDOWS \ System32 \ Svchost.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ devldr32.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ wuauclt.exe C: \ Programmer \ Internet Explorer \ IEXPLORE.EXE C: \ Programmer \ Common Files \ Microsoft Shared \ Windows Live \ WLLoginProxy.exe C: \ Programmer \ LimeWire \ limewire.exe C: \ WINDOWS \ Microsoft.NET \ Framework \ v3.0 \ Windows Communication Foundation \ infocard.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Svchost.exe C: \ Programmer \ Trend Micro \ HijackThis \ sniper.exe.exe R1 - HKCU \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKCU \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R1 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKCU \ Software \ Microsoft \ Internet Connection Wizard, ShellNext = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=74005 R1 - HKCU \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Int ernet Settings, ProxyOverride = *. lokale O2 - BHO: (no name) - (3CAB59B4-55A3-4737-9FD5-B93C6430BF75) - C: \ WINDOWS \ system32 \ vmudtcfc.dll O2 - BHO: SSVHelper Class - (761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43) - C: \ Programmer \ Java \ jre1.6.0_05 \ bin \ ssv.dll O2 - BHO: (no name) - (7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045) - (no file) O2 - BHO: (no name) - (8ED10090-2269-4205-82A8-C74E1F6A7E5A) - C: \ WINDOWS \ system32 \ ddcCTmKC.dll (filen mangler) O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - (9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6) - C: \ Programmer \ Common Files \ Microsoft Shared \ Windows Live \ WindowsLiveLogin.dll O2 - BHO: (no name) - (EE5A1465-1E73-4784-8F63-45983FDF0DB8) - C: \ WINDOWS \ system32 \ awtusqOf.dll (filen mangler) O4 - HKLM \ .. \ Run: [AVG7_CC] C: \ PROGRA ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgcc.exe / START O4 - HKLM \ .. \ Run: [Comodo Firewall Pro] "C: \ Programmer \ Comodo \ Firewall \ CPF.exe" / baggrund O4 - HKLM \ .. \ Run: [SunJavaUpdateSched] "C: \ Programmer \ Java \ jre1.6.0_05 \ bin \ jusched.exe" O4 - HKLM \ .. \ Run: [QuickTime Task] "C: \ Programmer \ QuickTime \ QTTask.exe"-atboottime O4 - HKLM \ .. \ Run: [iTunesHelper] "C: \ Programmer \ iTunes \ iTunesHelper.exe" O4 - HKLM \ .. \ Run: [Host Process] C: \ Documents and Settings \ Katie \ Svchost.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [BM639603ab] rundll32.exe "C: \ WINDOWS \ system32 \ ygtmlndf.dll", s O4 - HKCU \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe O4 - HKUS \ S-1-5-19 \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User 'LOCAL SERVICE') O4 - HKUS \ S-1-5-19 \ .. \ Run: [AVG7_Run] C: \ PROGRA ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgw.exe / RunOnce (User 'LOCAL SERVICE') O4 - HKUS \ S-1-5-20 \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User 'NETWORK SERVICE') O4 - HKUS \ S-1-5-18 \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User 'SYSTEM') O4 - HKUS \. DEFAULT \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User 'Default user') O8 - Extra sammenhæng menupunktet: E & ksporter til Microsoft Excel - res: / / C: \ PROGRA ~ 1 \ mikroer ~ 2 \ Office11 \ EXCEL.EXE/3000 O9 - Extra knappen: (no name) - (08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501) - C: \ Programmer \ Java \ jre1.6.0_05 \ bin \ ssv.dll O9 - Extra 'Tools' MENUITEM: Sun Java Console - (08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501) - C: \ Programmer \ Java \ jre1.6.0_05 \ bin \ ssv.dll O9 - Ekstra knap: Research - (92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263) - C: \ PROGRA ~ 1 \ mikroer ~ 2 \ Office11 \ REFIEBAR.DLL O9 - Extra knappen: (no name) - (e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583) - C: \ WINDOWS \ Network Diagnostic \ xpnetdiag.exe O9 - Extra 'Tools' MENUITEM: @ xpsp3res.dll, -20001 - (e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583) - C: \ WINDOWS \ Network Diagnostic \ xpnetdiag.exe O9 - Ekstra knap: Messenger - (FB5F1910-F110-11D2-BB9E-00C04F795683) - C: \ Programmer \ Messenger \ msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' MENUITEM: Windows Messenger - (FB5F1910-F110-11D2-BB9E-00C04F795683) - C: \ Programmer \ Messenger \ msmsgs.exe O16 - DPF: (A90A5822-F108-45AD-8482-9BC8B12DD539) (Crucial cpcScan) -- http://www.crucial.com/controls/cpcScanner.cab O16 - DPF: (D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000) (Shockwave Flash Object) -- http://fpdownload2.macromedia.com/ge...sh/swflash.cab O20 - Winlogon Notify: awtusqOf - awtusqOf.dll (filen mangler) O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C: \ Programmer \ Common Files \ Apple \ Mobile Device Support \ bin \ AppleMobileDeviceService.exe O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - Grisoft, sro - C: \ PROGRA ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgamsvr.exe O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - Grisoft, sro - C: \ PROGRA ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgupsvc.exe O23 - Service: Bonjour Service - Apple Inc. - C: \ Programmer \ Bonjour \ mDNSResponder.exe O23 - Service: Comodo Application Agent (CmdAgent) - Comodo - C: \ Programmer \ Comodo \ Firewall \ cmdagent.exe O23 - Service: iPod Service - Apple Inc. - C: \ Programmer \ iPod \ bin \ iPodService.exe -- End of file - 6141 bytes |
|
| |||
| |||
| Du har stadig nogle ret dårlige infektioner. Vi er nødt til at køre et par værktøjer, der vil hjælpe med fjernelse. Downloade SDFix.exe og gemme den til dit skrivebord. Dobbeltklik SDFix.exe og det vil udpakke filerne til% systemdrive% (Drive, der indeholder Windows Directory, typisk C: \ SDFix) Du bedes derefter genstarte din computer i Fejlsikret tilstand ved at gøre følgende:
---------- Hent Combofix af subs fra en af de nedenstående links. (Prøv alle tre, hvis det er nødvendigt)Vigtigt! Combofix.exe SKAL gemmes på og løb fra Desktop.
---------- Næste post skal du tilføje SDFix log Combofix log |
|
| |||
| |||
| beklager, men jeg kan gøre det lige nu, det var en venner computer, men jeg skal gå nu tilbage på næste fredag for at fortsætte. |
|
| |||
| |||
| Intet problem, vil vi være her. |
|
| |||
| |||
| hey im tilbage, viser sig, jeg havde en fri stedet i dag, så jeg kom tilbage på her for at slutte af med mine venner computer, nu jeg fandt den første halvdel af ting. bit bruger SDfix ting, det har sorteret mit bakken på start bar tak, men efter jeg gjorde at genstarte bit kommer tilbage til normale vinduer fra fejlsikret tilstand, det kom op at sige, det var kontrol for malware, og det ville tage omkring 5 minutter som du sagde, men jeg har overladt det til langt over en time, og der er intet, er, at de endelige scanning virkelig nødvendigt? så jeg fik i denne log-fil er : SDFix: Version 1.173 Kør med Katie på 22/04/2008 til 18:41 Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600] Running From: C: \ SDFix Kontrol Services : Retablering af Windows Registry Values Retablering af Windows Default Hosts File Genstart Checking Files : Trojan Files Found: C: \ Documents and Settings \ Katie \ Svchost.exe - Ophævet C: \ WINDOWS \ system32 \ pac.txt - Ophævet Removing Temp Files ADS Check : |
|
| |||
| |||
| Citat:
|
|
| |||
| |||
| sdfix ikke gjort combo endnu, skal jeg gøre nu? |
|
| |||
| |||
| Ja stop SDFix hvis det stadig kører, og gøre det Combofix scanning. Installere det til skrivebordet og køre det på denne måde. Hent Combofix af subs fra en af de nedenstående links. (Prøv alle tre, hvis det er nødvendigt)Vigtigt! Combofix.exe SKAL gemmes på og løb fra Desktop.
![]()
Må ikke museklik combofix vindue mens den kører. Det kan få det til at stå. * ComboFix vil automatisk genstart din maskine, når Killall parameteren bruges. Combofix (CF) afbryder din maskine fra internettet. Forbindelsen automatisk gendannet før CF afslutter sit løb. Hvis FC løber ind i vanskeligheder og ender i utideDen forbindelse kan manuelt genoprettes ved at genstarte din maskine. Post hele Combofix log i næste svar. |