![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Jag fick en trojon några dagar och jag läkt använder AVG, det sa åt mig att starta om datorn gjorde det, men då den kom tillbaka upp säger att det var smittad igen, så den här gången jag flyttade den till virus valut och tog bort det, detta slutade det att säga att det var smittade, men nu får jag ett felmeddelande mesage kommer att säga att filen som viruset inte kunde hitta och acess jag nekad, har trojon förändrade mitt registery och nu går inte att hitta virus, i dont know?
men det är märkligt, som ni kan se nedan finns min början bar, om man ser NXT att klockan är alla ikoner har roligt, detta hände när jag emot det trojon. ![]() kan någon hjälpa mig reparera den här ikonen problem som det blir på min mage, resten av datorn fungerar som vanligt, det bara jag skränande öppen saker whn i minmize och de flyttar till facket, och skulle det också vara möjligt att rekommendera där jag kan gå att göra dubbel säker på att detta trojon har gått som jag vet att de kan säkerhetskopiera themelves upp och sedan ersätta det tillbaka o plats efter origanel har tagits bort. Förlåt för eventuella stavfel eller som är placerade på fel ställe, men detta hade orsakats av en tojon med min kunskap. min dator är som följer: 800 MHz P3 processor 512MB RAM 30GB hårddisk windows xp profesional |
|
|
|||
|
|||
|
Välkommen till CJ.
Ladda ner och byta namn HijackThis (HJT)
|
|
|
|||
|
|||
|
Loggfil av Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan sparades vid 19:59:33 den 21/04/2008 Plattform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16640) Boot mode: Normal Kör processer: C: \ WINDOWS \ System32 \ Smss.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Winlogon.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ services.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Lsass.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Svchost.exe C: \ WINDOWS \ System32 \ Svchost.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Spoolsv.exe C: \ Program Files \ Common Files \ Apple \ Mobile Device Support \ bin \ AppleMobileDeviceService.exe C: \ progra ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgamsvr.exe C: \ progra ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgupsvc.exe C: \ Program Files \ Bonjour \ mDNSResponder.exe C: \ Program Files \ Comodo \ Firewall \ cmdagent.exe C: \ WINDOWS \ Explorer.EXE C: \ progra ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgcc.exe C: \ Program Files \ Comodo \ Firewall \ CPF.exe C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_05 \ bin \ jusched.exe C: \ Program Files \ iTunes \ iTunesHelper.exe C: \ Documents and Settings \ Katie \ Svchost.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe C: \ Program Files \ iPod \ bin \ iPodService.exe C: \ WINDOWS \ System32 \ Svchost.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ devldr32.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ wuauclt.exe C: \ Program Files \ Internet Explorer \ IEXPLORE.EXE C: \ Program \ Delade filer \ Microsoft Shared \ Windows Live \ WLLoginProxy.exe C: \ Program Files \ LimeWire \ limewire.exe C: \ WINDOWS \ Microsoft.NET \ Framework \ v3.0 \ Windows Communication Foundation \ infocard.exe C: \ WINDOWS \ system32 \ Svchost.exe C: \ Program Files \ Trend Micro \ HijackThis \ sniper.exe.exe R1 - HKCU \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKCU \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R1 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKLM \ Software \ Microsoft \ Internet Explorer \ Main, Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKCU \ Software \ Microsoft \ Internet Connection Wizard, ShellNext = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=74005 R1 - HKCU \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Int ernet Settings, ProxyOverride = *. lokala O2 - BHO: (inget namn) - (3CAB59B4-55A3-4737-9FD5-B93C6430BF75) - C: \ WINDOWS \ system32 \ vmudtcfc.dll O2 - BHO: SSVHelper Class - (761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43) - C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_05 \ bin \ ssv.dll O2 - BHO: (inget namn) - (7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045) - (no file) O2 - BHO: (inget namn) - (8ED10090-2269-4205-82A8-C74E1F6A7E5A) - C: \ WINDOWS \ system32 \ ddcCTmKC.dll (fil saknas) O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - (9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6) - C: \ Program \ Delade filer \ Microsoft Shared \ Windows Live \ WindowsLiveLogin.dll O2 - BHO: (inget namn) - (EE5A1465-1E73-4784-8F63-45983FDF0DB8) - C: \ WINDOWS \ system32 \ awtusqOf.dll (fil saknas) O4 - HKLM \ .. \ Run: [AVG7_CC] C: \ progra ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgcc.exe / STARTUP O4 - HKLM \ .. \ Run: [COMODO Firewall Pro] "C: \ Program Files \ Comodo \ Firewall \ CPF.exe" / bakgrund O4 - HKLM \ .. \ Run: [SunJavaUpdateSched] "C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_05 \ bin \ jusched.exe" O4 - HKLM \ .. \ Run: [QuickTime Task] "C: \ Program \ QuickTime \ QTTask.exe"-atboottime O4 - HKLM \ .. \ Run: [iTunesHelper] "C: \ Program Files \ iTunes \ iTunesHelper.exe" O4 - HKLM \ .. \ Run: [Host Process] C: \ Documents and Settings \ Katie \ Svchost.exe O4 - HKLM \ .. \ Run: [BM639603ab] rundll32.exe "C: \ WINDOWS \ system32 \ ygtmlndf.dll", s O4 - HKCU \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe O4 - HKUS \ S-1-5-19 \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User 'LOCAL SERVICE') O4 - HKUS \ S-1-5-19 \ .. \ Run: [AVG7_Run] C: \ progra ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgw.exe / RunOnce (User 'LOCAL SERVICE') O4 - HKUS \ S-1-5-20 \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User 'NETWORK SERVICE') O4 - HKUS \ S-1-5-18 \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User "SYSTEM") O4 - HKUS \. DEFAULT \ .. \ Run: [Ctfmon.exe] C: \ WINDOWS \ system32 \ Ctfmon.exe (User 'Default user') O8 - Extra sammanhang menyobjektet: E & xportera till Microsoft Excel - res: / / C: \ progra ~ 1 \ mikro ~ 2 \ Office11 \ EXCEL.EXE/3000 Ø9 - Extra button: (inget namn) - (08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501) - C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_05 \ bin \ ssv.dll Ø9 - Extra 'Tools' MENUITEM: Sun Java Console - (08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501) - C: \ Program \ Java \ jre1.6.0_05 \ bin \ ssv.dll Ø9 - Extra button: Research - (92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263) - C: \ progra ~ 1 \ mikro ~ 2 \ Office11 \ REFIEBAR.DLL Ø9 - Extra button: (inget namn) - (e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583) - C: \ WINDOWS \ Network Diagnostic \ xpnetdiag.exe Ø9 - Extra 'Tools' MENUITEM: @ xpsp3res.dll, -20001 - (e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583) - C: \ WINDOWS \ Network Diagnostic \ xpnetdiag.exe Ø9 - Extra button: Messenger - (FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683) - C: \ Program Files \ Messenger \ msmsgs.exe Ø9 - Extra 'Tools' MENUITEM: Windows Messenger - (FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683) - C: \ Program Files \ Messenger \ msmsgs.exe O16 - DPF: (A90A5822-F108-45AD-8482-9BC8B12DD539) (Avgörande cpcScan) -- http://www.crucial.com/controls/cpcScanner.cab O16 - DPF: (D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000) (Shockwave Flash Object) -- http://fpdownload2.macromedia.com/ge...sh/swflash.cab O20 - Winlogon Notify: awtusqOf - awtusqOf.dll (fil saknas) O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C: \ Program Files \ Common Files \ Apple \ Mobile Device Support \ bin \ AppleMobileDeviceService.exe O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - Grisoft, sro - C: \ progra ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgamsvr.exe O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - Grisoft, sro - C: \ progra ~ 1 \ Grisoft \ AVG7 \ avgupsvc.exe O23 - Service: Bonjour Service - Apple Inc. - C: \ Program Files \ Bonjour \ mDNSResponder.exe O23 - Service: Comodo Application Agent (CmdAgent) - COMODO - C: \ Program Files \ Comodo \ Firewall \ cmdagent.exe O23 - Service: iPod Service - Apple Inc. - C: \ Program Files \ iPod \ bin \ iPodService.exe -- End of file - 6141 bytes |
|
|
|||
|
|||
|
Du har fortfarande några ganska dåliga infektioner. Vi måste köra några verktyg som kommer att hjälpa till med borttagning.
Hämta SDFix.exe och spara den på skrivbordet. Dubbelklicka SDFix.exe och det kommer att extrahera filerna till% SystemDrive% (Enhet som innehåller Windows-katalogen, normalt C: \ SDFix) Var vänlig och starta om datorn i Felsäkert läge genom att göra följande:
---------- Ladda ner Combofix av följande från en av nedanstående länkar. (Prova alla tre vid behov)Viktigt! Combofix.exe MÅSTE sparas och sprang från Desktop.
---------- Nästa post lägg till SDFix log Combofix log |
|
|
|||
|
|||
|
ledsen men jag kan göra det här rätt nu, det var ett vänner dator men jag måste gå nu tillbaka på nästa fredag för att fortsätta.
|
|
|
|||
|
|||
|
Inga problem, vi kommer vara här.
|
|
|
|||
|
|||
|
hey im back, visar sig att jag hade en fri plats idag, så jag kom tillbaka hit för att avsluta med mina vänner dator, nu jag gjorde den första hälften av grejen. bitar med hjälp SDfix sak, det har sorterat mitt fack på start bar Tack, men efter jag gjorde att starta bitars komma tillbaka till normala fönster från felsäkert läge, det kom upp sa var det kontroll av sabotageprogram och skulle ta cirka 5 minuter som du sa, men jag har kvar det i över en timme, och ingenting, är det slutliga skanna verkligen behövs?
så allt jag fick i loggfilen : SDFix: Version 1.173 Kör av Katie den 22/04/2008 vid 18:41 Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600] Running From: C: \ SDFix Kontrollera Tjänster : Återställa Windows registervärdena Restoring Windows Default Hosts File Omstart Kontrollera Filer : Trojan Files Found: C: \ Documents and Settings \ Katie \ Svchost.exe - Utgår C: \ WINDOWS \ system32 \ pac.txt - Utgår Ta bort Temp Files ADS Check : |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
sdfix inte gjort combo ännu, ska jag göra nu?
|
|
|
|||
|
|||
|
Ja sluta SDFix om det fortfarande är igång och göra Combofix scan.
Installera den till skrivbordet och köra det så här. Ladda ner Combofix av följande från en av nedanstående länkar. (Prova alla tre vid behov)Viktigt! Combofix.exe MÅSTE sparas och sprang från Desktop.
![]()
Don't musklick combofix fönster medan det körs. Det kan orsaka att stanna. * ComboFix kommer automatiskt Starta din maskin när Killall switch används. Combofix (CF) kopplar din dator från Internet. Anslutningen automatiskt återställas innan CF slutför loppet. Om CF körs i svårigheter och slutar i förtid, Anslutningen kan manuellt återställas genom att starta om din maskin. Post hela Combofix log i nästa replik. |