mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Virus, spionprogrammer og sikkerhet

Register

Uvanlig Symantec pop-up - trenger noen til å guide meg gjennom Logg-filer etc.

Reply

Thread Tools
Old 2nd 2007 des 10:37
New Member Group

Default Uvanlig Symantec pop-up - trenger noen til å guide meg gjennom Logg-filer etc.

Hei Alle,

Jeg kjører XP home på en Acer Travelmate 2420. Jeg har nylig kjørte Norton LiveUpdate (jeg har Antivirus 2007) og siden da har jeg fått en barrage av Symantec popup-vinduer i nederste høyre på skjermen og sa 'skanning melding 1 av 1'. Jeg har gjort et Google-søk på problemet og kan se noen ganske kompliserte løsninger, men trenger litt veiledning til det beste løpet av handlingen skal ta.

Eventuelle råd vil være mye verdsatt, gi meg beskjed hvis du trenger mer info

Takk

Mads
Old 2nd 2007 des 12:19
Moderator Group

Default Uvanlig Symantec pop-up - trenger noen til å guide meg gjennom Logg-filer etc.

Hei

Jeg ønsker å laste ned HijackThis og generere en rapport på det slik at vi kan analysere den og gi deg råd om hva du skal gjøre.

Laste ned HijackThis på skrivebordet.
Dobbeltklikke på filen du nettopp lastet ned.
Klikk på "Installer"For å installere.
Det vil som standard installert i katalogen -- C: \ Programfiler \ Trend Micro \ HijackThis
Vennligst ikke endre standard installere sted.
Ved å installere, HijackThis skal åpne for deg.
Nå lukker HijackThis å gi nytt navn den å analysere.

Viktig
Rename den, det Hijackthis.exe fil til analyze.exe.
Dette er viktig fordi enkelte former for skadelig programvare kan gjemme fra HijackThis.
Høyreklikk HijackThis.exe filen i C: \ Programfiler \ Trend Micro \ HijackThis
Velge Rename.
Skriv inn analyze.exe og trykke Enter.
Høyreklikk analyze.exe fil og Send til skrivebordet å opprette en snarvei.

Neste klikk på "Gjør et system skanne og lagre en loggfil " knappen.
HijackThis skanner og deretter en logg åpnes i notepad.
I øvre venstre i notepad vindu klikker "Fil" > "Lagre som" name it hijackthis og deretter lagre den til Desktop.
Lagre logg som tekst (. tXT-Fil) eller. Loggen
Gjøre IKKE feste MS-Word . DOC filene, vil de ikke bli sett på!
I innlegget ditt, legger loggen som Vedlegg.
* Ikke har Hijackthis fikse noe ennå. Det meste av det de finner vil være harmløs eller nødvendig.
** Ikke bruk Analyse Denne knappen. Det er funn er farlig hvis feiltolkes.

Guide for vedlegger loggene til et innlegg

Min System: Eclipse

Prosessor (er):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Hovedkort:
Asus P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Store
Optisk stasjon (er):
Sony al cheapo en.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Cooling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfelle fans.
Nettverk / Internett:
Titan ADSL
Skjerm (er):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 2nd 2007 des 13:14
New Member Group

Hei

Se vedlagt.

Takk,
Mads
Vedlagte filer
File Type: txt hijackthis.txt (8.6 KB, 14 visninger)
Old 2nd 2007 des 13:47
Moderator Group

Last ned Combofix av ubåter fra enten her eller her

Lagre Combofix.exe til skrivebordet ditt.

1. Dobbeltklikk combofix.exe og følg instruksjonene. (fra tastaturet velger 1 og trykk enter)
2. Når du er ferdig, vil den produsere en logg for deg.
3. Legg ved at logge deg på din neste svaret.

Merk:
Ikke mouseclick combofix's vinduet mens den kjører. Det kan føre til at datamaskinen stall

Neste post kan du feste
combofix.txt logg
NEW HijackThis log

Old 2nd 2007 des 14:27
New Member Group

Hei

Takk for svar. Se vedlagte logger.

Hilsen,
Mads
Vedlagte filer
File Type: txt Log.txt (7.2 KB, 17 visninger)
File Type: txt hijackthis2.txt (8.5 KB, 11 visninger)
Old 2nd 2007 des 15:08
Moderator Group

Jeg ser ikke noe som kan være årsaken til Symantec skal skanning.

Bruker du disse?
Boonty Games
Kontiki <- Dette kan være problemet, sender den dataene bare jeg vet ikke om det er automatisk eller om du har å fortelle den eller la den komme.

Åpne HijackThis og velg Gjør et søk og plassere et merke ved siden:

O2 - BHO: (no name) - (7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045) - (no file)

Nå klikker Fix kontrolleres

Hvis datamaskinen er fremdeles skanning meldinger må du kjøre skanninger i dette innlegget og sende loggene.

Old 2nd 2007 des 15:19
New Member Group

Hei

Tusen takk for din hjelp med dette. Den merkelige popmusikk ups har nå stoppet, som jeg er veldig takknemlig.

Mange takk igjen, og alle de beste,
Mads xxx
Old 2nd 2007 des 15:37
Moderator Group

Ikke noe problem, trenger vi å avinstallere ComboFix og la dem rydde opp etter seg.

Gå til Start > Løpe og kopier og lim neste kommando i feltet:

ComboFix / u

Kontroller at det er et mellomrom mellom Combofix og /
Trykk Angi.

Dette vil avinstallere Combofix, slette dens relaterte mapper og filer, tilbakestille Klokkeinnstillingene, skjul filtyper skjule system / skjulte filer og tilbakestiller System Restore igjen

Sjekk ut dette innlegget for noen gratis programmer for å øke sikkerheten på datamaskinen.

Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Trouble Slette Symantec Filer cooker562 Virus, spionprogrammer og sikkerhet 2 22 november 2009 10:24
Uvanlig Sound Problem PewterScreaminMach Lyd, høyttalere og MP3-spillere 9 7 april 2008 13:38
Uvanlig Lyder på Laptop targh Virus, spionprogrammer og sikkerhet 22 8 mars 2008 18:09
Kan noen guide meg hvordan kan jeg få tilbake noen av mine slettede filer. jackson12 Windows-operativsystemer 2 17 mai 2007 02:21
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.