![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej Alla, Jag kör XP home på en Acer Travelmate 2420. Jag har nyligen sprang Norton LiveUpdate (jag har Antivirus 2007) och sedan dess Jag har fått en störtflod av Symantec popup-fönster i nedre högra hörnet av skärmen säger "scanning meddelande 1 av 1". Jag har gjort en Google-sökning på problemet och kan se några ganska komplicerade lösningar men behöver lite vägledning om bästa åtgärden att vidta. Några råd vore mycket uppskattat, låt mig veta om du behöver mer info Tack Mads |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej Jag skulle vilja att ni ladda ner HijackThis och generera en rapport om detta så att vi kan analysera den och ge dig råd om vad du ska göra. Hämta HijackThis på skrivbordet. Dubbelklicka på den fil du just laddat ned. Klicka på "Installera"Knappen för att installera. Den kommer som standard installeras till katalogen -- C: \ Program Files \ Trend Micro \ HijackThis Jag ber er att inte ändra standardinställningarna installera plats. Efter installation, HijackThis bör öppna för dig. Nu nära HijackThis att döpa den till analysera. Viktigt Byt namn den Hijackthis.exe fil till analyze.exe. Detta är viktigt eftersom vissa former av sabotageprogram kan dölja från HijackThis. Högerklicka på HijackThis.exe fil i C: \ Program Files \ Trend Micro \ HijackThis Välja Byt namn. Skriv in analyze.exe och tryck på Enter. Högerklicka på analyze.exe fil och Skicka till skrivbordet att skapa en genväg. Nästa klicka på "Har en av datorn och spara en loggfil " knappen. HijackThis kommer att skanna och sedan en logg kommer att öppna i Anteckningar. I det övre vänstra av notepad fönstret klicka på "File" > "Spara som" namn det HijackThis och sedan spara den till Desktop. Spara log som ett textmeddelande (. txt-Fil) eller. Logga Göra INTE bifoga MS-Word . DOC filer kommer de inte att titta på! I ditt inlägg lägger log som en Anslutningskrav. * Har du inte HijackThis fastställa något ännu. Det mesta av vad man anser kommer att vara ofarliga eller till och med nödvändig. ** Använd inte analysera denna knapp. Det slutsatser är farliga om misstolkas. Guide för att fästa loggarna till en tjänst
|
| |||
| |||
| Hej Vänligen se bifogad. Tack, Mads |
|
| |||
| |||
| Ladda ner Combofix av SUBS från antingen här eller här Spara Combofix.exe till din skrivbordet. 1. Dubbelklicka combofix.exe & följ anvisningarna. (från tangentbordet välj 1 och tryck enter) 2. När du är klar kommer det fram en logga åt dig. 3. Sätt att logga in din nästa replik. Obs! Don't mouseclick combofix fönster medan den körs. Detta kan medföra att datorn stall Nästa post vg bifoga combofix.txt log NEW HijackThis log |
|
| |||
| |||
| Hej Tack för svaret. Vänligen se bifogad stockar. Hälsningar, Mads |
|
| |||
| |||
| Jag ser ingenting som skulle kunna orsaka Symantec att skanning. Vill du använda dessa? Boonty Games Kontiki <- Detta kan vara problemet, skickar den data bara jag vet inte om det sker automatiskt eller om du har att berätta det eller låta det. Öppna HijackThis och välj Gör ett system scan bara och placera en bock intill: O2 - BHO: (inget namn) - (7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045) - (no file) Klicka nu på Fix kontrolleras Om datorn fortfarande scanning inlägg måste du köra skannar i det här inlägget och skicka loggarna. |
|
| |||
| |||
| Hallå där Tack någonsin så mycket för din hjälp med detta. Den märkliga pop up har nu upphört, vilket jag är mycket tacksam. Många tack ännu en gång och lycka, Mads xxx |
|
| |||
| |||
| Inga problem, vi måste avinstallera ComboFix och låt den städa upp efter sig själv. Gå till Start > Springa och kopiera och klistra in nästa kommando på området: ComboFix / u ![]() Kontrollera att det finns ett utrymme mellan Combofix och / Då drabbades Ange. Detta kommer att avinstallera Combofix, radera dess närstående mappar och filer, återställa din klocka inställningar dölja filtillägg, dölja system / dolda filer och återställer System Restore igen Kolla in det här inlägget vissa gratis program för att öka säkerheten på din dator. |